Partner serwisu
Biznes i przemysł

Wizz Air odebrał pierwszego A321neo. „To kamień milowy w rozwoju linii”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

– Odebranie najnowszego Airbusa to potężny krok do przodu w naszej historii – mówił podczas oficjalnej uroczystości przejęcia A321neo przez węgierskiego przewoźnika, prezes Wizz Air, József Varadi. – Ta dostawa to kamień milowy w rozwoju Wizz Aira – podkreślali przedstawiciele Airbusa.

– Nowy samolot Airbusa stanie się wkrótce kręgosłupem floty węgierskiego przewoźnika – mówił podczas oficjalnej prezentacji samolotu w Hamburgu Franck Navallon, dyrektor sprzedaży w Airbusie. Tanie linie lotnicze odbierają pierwszego w swojej historii A321neo.

Maszyna w swoją pierwszą podróż w barwach Wizz Air wyruszy już w najbliższy piątek z Budapesztu, a pierwszym jej celem będzie lotnisko Rzym-Fumicino. W przyszłości samolot będzie obsługiwał najprawdopodobniej trasy w Hiszpanii – Valencię lub Barcelonę, ale także Londyn-Luton. Samolot o rejestracji HA-LVA zostanie zbazowany w stolicy Węgier. Kolejne samoloty A321neo trafią do baz w Polsce i Wielkiej Brytanii.

Obecnie na rodzinę wąskokadłubowych samolotów A320 wpłynęło 14,6 tys. zamówień. 8,6 tysięcy tych samolotów zostało już dostarczonych. Nowa maszyna, która w czwartek (7 marca) dołączyła do floty Wizz Aira, charakteryzuje się znaczącą redukcją hałasu, emisji CO2, samolot jest także paliwooszczędny.

Około 40 proc. zamówień na rodzinę A320 dotyczy właśnie nowej maszyny A321neo. – Najwięcej chętnych na ten wąskokadłubowy samolot linii lotniczych pochodzi z Europy, ale nowego Airbusa zamówił także przewoźnik m.in. z Filipin, Philippine Airlines – tłumaczył Franck Navallon, dyrektor sprzedaży samolotów wąskokadłubowych w Airbusie. W przyszłości 77 proc. miejsc w linii lotniczej Wizz Air będzie dotyczyć siedzeń w Airbusie A321neo.

Navallon podkreślał, że A321neo staje się również ulubionym samolotem firm leasingowych, które „patrzą długoterminowo i potrafią oszacować potencjał maszyny”. Wierzą oni, że większa na tle pozostałych wąskokadłubowców maszyna ma więcej do zaoferowania w kontekście rozwoju floty przewoźnika w przyszłości.

Samolot charakteryzuje się szerszymi siedzeniami, a możliwości kabiny są stale rozwijane. Siedzenia są tak zaprojektowane, że obecnie ważą około 9 kg, w porównaniu z 15 kg w latach 90., co pozwala znacznie zwiększyć smukłość i nośność samolotu. Unowocześnione zostały również… wyjścia awaryjne. Zamiast 55 pasażerów w krótkim czasie, dzięki większym drzwiom, ewakuować się może 65 podróżnych. Zmieniona została także konfiguracja drzwi.

W konfiguracji Wizz Aira maszyna będzie mogła pomieścić 239 pasażerów. – A321neo jest typowym gamechangarem, który potrafi zmienić wszystko w dotychczasowym funkcjonowaniu linii lotniczej – podsumował Franck Navallon.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Majówkę 2024 najchętniej spędzimy w Hiszpanii i na Malcie

Pasażer i linie lotnicze

Majówkę 2024 najchętniej spędzimy w Hiszpanii i na Malcie

Grupa eSky 02 marca 2024

Emirates wraca na targi ITB Berlin 2024

Biznes i przemysł

Emirates wraca na targi ITB Berlin 2024

inf. pras. 02 marca 2024

Zobacz również:

Wizz Air: Airbusy A321XLR nie polecą z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air: Airbusy A321XLR nie polecą z Polski

Łukasz Malinowski 29 lutego 2024

Wizz Air zostaje w Radomiu, ale lato bez nowych tras

Pasażer i linie lotnicze

Varadi: Celem Wizz Air 30 proc. udziałów w polskim rynku

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Majówkę 2024 najchętniej spędzimy w Hiszpanii i na Malcie

Pasażer i linie lotnicze

Majówkę 2024 najchętniej spędzimy w Hiszpanii i na Malcie

Grupa eSky 02 marca 2024

Emirates wraca na targi ITB Berlin 2024

Biznes i przemysł

Emirates wraca na targi ITB Berlin 2024

inf. pras. 02 marca 2024

Zobacz również:

Wizz Air: Airbusy A321XLR nie polecą z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air: Airbusy A321XLR nie polecą z Polski

Łukasz Malinowski 29 lutego 2024

Wizz Air zostaje w Radomiu, ale lato bez nowych tras

Pasażer i linie lotnicze

Varadi: Celem Wizz Air 30 proc. udziałów w polskim rynku

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5