Partner serwisu
Biznes i przemysł

Wizyta Emira Kataru. Czym latają katarskie VIP-y?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Szejk Tamim bin Hamad Al Thani, Emir Państwa Katar złożył w dniach 4-5 lipca oficjalną wizytę w Polsce. Rozmowy z Prezydentem Andrzejem Dudą dotyczyły przede wszystkim kwestii gospodarczych, ale nas zainteresował aspekt lotniczy tej wizyty.

Po ceremonii oficjalnego powitania na dziedzińcu Pałacu Prezydenckiego, odbyły się rozmowy „w cztery oczy” obu przywódców. Następnie podpisano oficjalne dwustronne porozumienie międzyrządowe o współpracy w dziedzinie szkolnictwa wyższego i nauki. Główne tematy rozmów plenarnych delegacji pod przewodnictwem Prezydenta RP i Emira Państwa Katar, to pogłębianie współpracy energetycznej i inwestycje katarskie w Polsce. Katar jest jednym z największych producentów i największym eksporterem gazu LNG, w który inwestuje Polska. Od rozpoczęcia rosyjskiej agresji na Ukrainę w lutym 2022 roku, odkąd zakończyły się dostawy rosyjskiego gazu do Polski, ma to ogromne znaczenie. Ale dość o polityce, teraz parę zdań na temat lotniczego aspektu tej wizyty.

Najważniejsze osoby w Katarze, oficjalne delegacje, członkowie ich rodzin oraz politycy przewożeni są na pokładach dwóch linii lotniczych stworzonych specjalnie do przewozu VIP-ów: Qatar Amiri Flight oraz Qatar Executive. Emir Kataru podróżuje boeingami B747-8I w wersji BBJ. Tak też było w przypadku wizyty w Warszawie, do której przyleciał B747-8I o rejestracji A7-HHE. Szejk Tamim bin Hamad Al Than rozpoczął podróż od wizyty w Astanie, następnie udał się do Warszawy, a potem do Budapesztu. Oprócz słynnego Jumbo Jeta w nowej wersji pojawiły się także trzy inne samoloty, które przywiozły oficjeli i ich zaplecze. Były to: airbus A340-200 w wersji VIP, A320 w wersji VIP oraz biznesowy bombardier Global 5000.

Qatar Amiri Flight

Qatar Amiri Flight to linia VVIP, której właścicielem i operatorem jest rząd Kataru. Obsługuje ona czartery na żądanie na całym świecie i obsługuje prawie wyłącznie rodzinę królewską Kataru i urzędników państwowych. Większość floty jest pomalowana w standardowe barwy katarskiego przewoźnika - Qatar Airways.

Flota rządowej linii składa się z 12 samolotów: trzech airbusów A319ACJ, jednego A320 VIP, jednego A320ACJ, dwóch airbusów A330-200 VIP, jednego A340-200 VIP, jednego A340-300, jednego A340-500 oraz dwóch boeingów B747-8 BBJ. Warto także dodać, że B747-8 BBJ był pierwszym dostarczonym samolotem tego typu na świecie. B747-8 BBJ jest największym samolotem biznesowym, jaki kiedykolwiek zbudowano.

Qatar Executive

Qatar Airways po raz pierwszy ogłosiły na Paris Air Show w 2009 r. utworzenie spółki zależnej zajmującej się odrzutowcami korporacyjnymi - Qatar Executive (QE). Wszystko to w ramach trwającej solidnej globalnej strategii rozwoju linii i ciągłego zaangażowania na rzecz Bliskiego Wschodu i globalnej społeczności podróży służbowych. Z siedzibą na międzynarodowym lotnisku w Doha, luksusowe usługi odrzutowe są dostępne do czarteru na całym świecie na pokładzie floty odrzutowców biznesowych należących w całości do operatora.

Nowoczesna flota Qatar Executive składa się z 21 samolotów: trzech gulfstreamów G700, 15 G650ER, dwóch bombardierów Global 5000 i jednego airbusa A319 ACJ. Flota działa w oparciu o koncepcję "ruchomej bazy" z flotą rozmieszczoną na całym świecie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

AirAsia chce latać 70 airbusami A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

AirAsia chce latać 70 airbusami A321XLR

Piotr Bożyk 06 lipca 2025

Stopover w LOT, czyli bezpłatne zwiedzenie Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

AirAsia chce latać 70 airbusami A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

AirAsia chce latać 70 airbusami A321XLR

Piotr Bożyk 06 lipca 2025

Stopover w LOT, czyli bezpłatne zwiedzenie Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij