Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Wild krytycznie o Modlinie: Koncepcja duoportu szkodliwa


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-05-25 15:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wild krytycznie o Modlinie: Koncepcja duoportu szkodliwa
fot. Port Lotniczy Warszawa-Modlin
Wraz z pogarszającą się kondycją finansową lotniska w Modlinie, pojawiają się pytania o zasadność planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Inwestycji broni jednak spółka i stojący na jej czele prezes, Mikołaj Wild. „W miejsce silnego CPK, powstałoby dwóch średniaków” – pisał dziś na Twitterze o koncepcji duoportu Modlin-Chopin.
– Należy wstrzymać budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego i wesprzeć finansowo Modlin – tak o ratowaniu podwarszawskiego portu mówił w poniedziałek (25 maja) kandydat Lewicy na prezydenta, Robert Biedroń. Zwrócił uwagę na to, że lotnisko jest obecnie bramą do większości miast w Europie, a inwestycja w CPK jest projektem skazanym na porażkę. Konferencję prasową w Modlinie Biedroń zakończył wezwaniem do kandydatów na urząd prezydenta, o realne wsparcie dla lotniska.

Tego samego dnia rano, na temat Modlina wypowiedział się szef spółki CPK, Mikołaj Wild. „Mam nadzieję, że zostaną kiedyś dokładnie opisane te znakomite inwestycje w lotniska regionalne, gdzie samorządy dopłacają liniom lotniczym za loty, aby wygenerować ruch obiecany UE. W efekcie do wakacyjnych lotów „za złotówkę” dla niektórych dopłacają wszyscy podatnicy” – pisał na Twitterze odnosząc wyraźnie swoją wypowiedź do lotniska w Modlinie. Podwarszawski port jest obecnie miejscem dla praktycznie jednego taniego przewoźnika, Ryanaira.

Wild powrócił również do koncepcji duoportu, która – zdaniem prezesa CPK – „jest szkodliwa”. „W miejsce silnego CPK powstałoby wówczas co najwyżej dwóch „średniaków”, a LOT jako przewoźnik hubowy upadłby, próbując obsługiwać oba lotniska” – skomentował na Twitterze.

Lotnisko Chopina od lat wyczerpuje swoją przepustowość, nie jest zresztą tajemnicą, że na warszawskim porcie już panuje tłok – nie tylko pasażerów, ale i przewoźników. Start Centralnego Portu Komunikacyjnego w roku 2027 miałby wyeliminować ten problem. Koncepcja duoportu Modlin-Chopin, w myśl której to podwarszawskie lotnisko mogłoby odciążyć stołeczne Okęcie, została wykluczona wraz z decyzją o realizacji CPK.

– Model duoportu w przypadku centralnej Polski i regularnego przewoźnika LOT nie ma absolutnie biznesowego sensu, ponieważ uniemożliwia budowę portu przesiadkowego. Żaden pasażer o zdrowych zmysłach nie będzie chciał się przesiadać z jednego samolotu na drugi, jeżdżąc między dwoma lotniskami: Chopinem i Modlinem – mówi rzecznik spółki CPK, Konrad Majszyk, którego poprosiliśmy o komentarz.

Jego zdaniem takie rozwiązanie byłoby prostą receptą na doprowadzenie do upadłości LOT-u, który do czasu wybuchu pandemii bardzo szybko się rozwijał. – Duoport oznaczałby rozproszenie ruchu, a de facto dowożenie pasażerów przez polskiego przewoźnika do hubów zagranicznych i feedowanie innych linii – podsumowuje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Horała: CPK w ciągu 10 lat

Prawo i polityka

Horała: CPK w ciągu 10 lat

Aleksander Domański 29 listopada 2019

Duoport alternatywą dla CPK?

Infrastruktura i lotniska

Duoport alternatywą dla CPK?

Aleksander Domański 27 listopada 2019

Mikosz, Kenya Airways: LOT powinien być sprywatyzowany (cz. 2)

Biznes i przemysł

Mikosz, Kenya Airways: LOT powinien być sprywatyzowany (cz. 2)

Magdalena Wosińska 10 sierpnia 2018

 

Wizz Air połączy w lipcu Wrocław z Cyprem

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air połączy w lipcu Wrocław z Cyprem

28 maja 2020

Emirates planuje powrót do Warszawy od 1 lipca

Pasażer i linie lotnicze

Emirates planuje powrót do Warszawy od 1 lipca

28 maja 2020

Boeing wznowił produkcję samolotu 737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję samolotu 737 MAX

28 maja 2020

Raport: Lotnicze cargo w czasie pandemii

Biznes i przemysł

Raport: Lotnicze cargo w czasie pandemii

28 maja 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5