Partner serwisu
Biznes i przemysł

Węgry kupiły transportowego airbusa A330-200F. Wizz będzie operatorem

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
07-09-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Węgry kupiły transportowego airbusa A330-200F. Wizz będzie operatorem
Fot. Farkas Tamas
Jak donosi węgierski portal AIRportal.hu Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Handlu Węgier zakupiło od Qatar Airways samolot transportowy airbus A330-200F. Maszyna będzie obsługiwana przez węgierskiego Wizz Aira.

Węgierskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych stwierdziło, że jedną z wielkich lekcji po pierwszej fali epidemii koronawirusa jest to, że Węgry powinny mieć odpowiednią zdolność przewozową cargo. Zdaniem ministerstwa jest to istotne, bo w ten sposób można zapewnić, że w przyszłości - w przypadku epidemii lub klęski żywiołowej - wszystkie niezbędne środki dotrą na Węgry na czas. Dlatego rząd Węgier zdecydował więc, że konieczne jest zakupienie szerokokadłubowego samolotu cargo.

Po dokładnym przeanalizowaniu opcji ministerstwo zdecydowało się na zakup jednego z samolotów airbus A330-200F Qatar Airways, ale ministerstwo nie podało informacji o cenie zakupu. Fabryczna cena katalogowa nowego samolotu A330-200F wynosi 241,7 mln dolarów, zgodnie z cennikiem airbusa z 2019 r. Jednak nieoficjalnie mogła być to kwota około 150 mln dolarów.


Czy tak będzie wyglądał węgierski A330? Grafika aviationmike.hu

Według AIRportal.hu, właścicielem samolotu będzie węgierskie państwo, natomiast będzie on wpisany do certyfikatu operatora lotniczego (AOC) Wizz Aira. Linia Wizz Air będzie operatorem samolotu, a jego wolna przestrzeń cargo będzie sprzedawana na rynku przez wyspecjalizowaną firmę brokerską, czyli gdy maszyna nie będzie miała do wypełnienia zadań rządowych, będzie mogła generować przychody. Jedną z zalet wprowadzenia samolotu do rejestru cywilnego jest to, że ułatwia on uzyskanie niezbędnych zezwoleń na lądowanie i przelot, zwłaszcza w krajach Dalekiego Wschodu, niż to jest w przypadku samolotu wojskowego.

Czy tak będzie wyglądał węgierski A330? Grafika aviationmike.hu

Jak donosi AIRportal.hu Ministerstwo Spraw Zagranicznych Węgier zakupiło egzemplarz o numerze seryjnym MSN 1578 i rejestracji A7-AFF. Airbus A330-200F o tej rejestracji został dostarczony do katarskiego przewoźnika w listopadzie 2014 r. Z operacji lotniczych został wycofany 16 lipca br. i stał w bazie technicznej na lotnisku Doha Hamad Airport do 21 lipca i została odholowany do do jednego z bardziej odległych zakątków lotniska. Obecnie A330 oczekuje na przebazowanie do Budapesztu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Enter Air: 1 mld zł przychodów przed wakacjami i rosnące zyski

Biznes i przemysł

Enter Air: 1 mld zł przychodów przed wakacjami i rosnące zyski

Łukasz Malinowski 29 września 2023

Air China z Warszawy do Pekinu. Czy warto?

Pasażer i linie lotnicze

Air China z Warszawy do Pekinu. Czy warto?

Mateusz Kieruzal 30 września 2023

KDP jako fundament sukcesu hi-tech na Tajwanie

Pasażer i linie lotnicze

KDP jako fundament sukcesu hi-tech na Tajwanie

Tomasz Śniedziewski 30 września 2023

Zobacz również:

Tak się szkolą piloci i stewardzi Wizz Air (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Tak się szkolą piloci i stewardzi Wizz Air (zdjęcia)

Mateusz Kieruzal 29 września 2023

Wizz Air: Z Polski do Arabii później niż wcześniej

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air: Z Polski do Arabii później niż wcześniej

Mateusz Kieruzal 28 września 2023

Wizz Air (Varadi): Lotnisko Chopina to nasza baza!

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air (Varadi): Lotnisko Chopina to nasza baza!

Mateusz Kieruzal 27 września 2023

Pozostałe z wątku:

Enter Air: 1 mld zł przychodów przed wakacjami i rosnące zyski

Biznes i przemysł

Enter Air: 1 mld zł przychodów przed wakacjami i rosnące zyski

Łukasz Malinowski 29 września 2023

Air China z Warszawy do Pekinu. Czy warto?

Pasażer i linie lotnicze

Air China z Warszawy do Pekinu. Czy warto?

Mateusz Kieruzal 30 września 2023

KDP jako fundament sukcesu hi-tech na Tajwanie

Pasażer i linie lotnicze

KDP jako fundament sukcesu hi-tech na Tajwanie

Tomasz Śniedziewski 30 września 2023

Zobacz również:

Tak się szkolą piloci i stewardzi Wizz Air (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Tak się szkolą piloci i stewardzi Wizz Air (zdjęcia)

Mateusz Kieruzal 29 września 2023

Wizz Air: Z Polski do Arabii później niż wcześniej

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air: Z Polski do Arabii później niż wcześniej

Mateusz Kieruzal 28 września 2023

Wizz Air (Varadi): Lotnisko Chopina to nasza baza!

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air (Varadi): Lotnisko Chopina to nasza baza!

Mateusz Kieruzal 27 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5