Grupa SmartLynx Airlines podpisała umowę z firmą SMBC Aviation Capital na leasing dwóch samolotów boeing 737 MAX 8, aby sprostać rosnącemu popytowi na czarterowych rynkach europejskich, a także zamorskich.
Ta strategiczna ekspansja zabezpiecza wiodącą pozycję przewoźnika w unijnej lidze operatorów ACMI, czarterowych i cargo oraz czyni flotę SmartLynx największą flotą ACMI w regionie. Według nieoficjalnych informacji przewoźnik wykorzystał mniejszy popyt na samoloty wąskokadłubowe, spowodowany przez pandemię COVID19, i wynegocjował mniejsze opłaty leasingowe.
Pierwszy samolot 737 MAX jaki trafi do linii, to wersja MAX 8 o numerze seryjnym MSN 42838 / LN 7533. Samolot został wyprodukowany w kwietniu 2019 r., a pierwszy lot technicznych wykonał 3 maja tegoż roku. Maszyna miała trafić do Norwegian Air Sweden, ale ze względu na uziemienie tych maszyn, a potem problemy finansowe całej grupy Norwegiana, ale ostatecznie nie została odebrana.
Jak informuje linia, ekscytującą częścią dla pasażerów będą z pewnością nowe destynacje, które są teraz w zasięgu nowych samolotów. Jednak nie mniej ważne dla niej jest zmniejszenie zużycia paliwa i obniżenie poziomu hałasu oraz emisji CO2. Ponadto, dodanie samolotów najnowszej generacji oznacza znaczną poprawę jakości usług i niezrównaną niezawodność techniczną na wszystkich rynkach.
- Ponieważ SmartLynx Airlines kontynuuje modernizację swojej floty, nie ma wątpliwości, że boeing 737 MAX 8 jest dla nas odpowiednim samolotem i z przyjemnością współpracowaliśmy z SMBC, aby tak się stało. Te samoloty nie tylko pozwolą nam rozszerzyć nasze usługi i rynki, które możemy obsługiwać, ale także pozwolą nam zapewnić jeszcze lepszą jakość usług i niezrównaną niezawodność techniczną - powiedział Zygimantas Surintas, dyrektor generalny SmartLynx Airlines.
SmartLynx bardzo blisko współpracuje z SMBC Aviation Capital, jednym z największych globalnych leasingodawców, aby dokonać tej modernizacji floty, a także współpracuje z Boeingiem, aby dostawa wszystkich nowych maszyn przebiegła jak najsprawniej. Linia rozpoczęła już kampanię rekrutacyjną, której celem jest pozyskanie odpowiednio wykwalifikowanych załóg dla nowo leasingowanych samolotów.
Flota SmartLynx
Obecnie flota grupy SmartLynx Airlines (SmartLynx Estonia, SmartLynx Malta) składa się z 33 airbusów: 18 A320, dziewięciu A321 oraz sześciu A330-300. Przewoźnicy oczekują na dostawę sześciu samolotów: jednego airbusa A320, jednego A321, dwóch A321P2F (cargo) oraz dwóch boeingów 737 MAX 8.
Boeing 737 MAX
Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5409 maszyn z rodziny B737 MAX (w tym 2135 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.