Partnerzy serwisu:
PRAWO I POLITYKA

Warszawa: Zamiast Air Force One jest Air Force Two


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-09-01 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Zamiast Air Force One jest Air Force Two
Boeing C-32A (B757) w barwach USAFot. Piotr Bożyk
Jak już wiemy planowana wizyta prezydenta Trumpa w Polsce została odwołana. Zamiast niego przyleciał dziś (1 września) wiceprezydent Mike Pence. Dokładnie o 9:55 jego samolot boeing C-32 wylądował na stołecznym Lotnisku Chopina.
Air Force Two zamiast Air Force One

Air Force One, czyli samolot twierdza, zawsze wzbudza największe zainteresowanie. Niestety tym razem prezydent USA zmienił plany i nie mogliśmy oglądać prezydenckiego Jumbo Jeta (VC-25A). Przyleciał za to wiceprezydent USA, Mike Pence, który zazwyczaj podróżuje mniejszym boeingiem C-32.

Air Force One to kryptonim samolotu, na pokładzie którego znajduje się prezydent USA. Ciekawostką jest, że kryptonim ten nie jest przyznany na stałe konkretnemu statkowi powietrznemu. Biały Dom ma do dyspozycji dwa takie same samoloty Boeing VC-25 (B747-200 Jumbo Jet), które zostały specjalnie przygotowane do goszczenia na swoim pokładzie prezydentów USA. Nazwa Air Force One odnosi się do samolotu, na którego pokładzie leci prezydent. Gdy leci wiceprezydent, dana maszyna otrzymuje nazwę Air Force Two. To właśnie na pokładzie tego ostatniego kryptonimu przyleciał wiceprezydent USA.


Boeing C-32

Boeing C-32 to wojskowa wersja pasażerskich boeingów B757-200, głównie przeznaczona do przewozu Wiceprezydenta Stanów Zjednoczonych, żony prezydenta, członków Gabinetu i Kongresu USA. W przypadku kiedy na pokładzie znajduje się wiceprezydent, samolot otrzymuje kodową nazwę Air Force Two. Okazjonalnie z usług C-32 korzystali również prezydenci USA. Łącznie siły powietrzne USA dysponują czterema egzemplarzami C-32 o numerach bocznych 90001, 90002, 90003 oraz 90004. Na pokład maszyn zabiera 16 osób załogi oraz może przyjąć do 45 gości.

Konstrukcyjnie samoloty nie różnią się od standardowych maszyn B757-200. Wyróżnia je za to wyposażenie i zainstalowane na pokładzie systemy. Kabinę pasażerską podzielono na cztery przedziały. Na przedzie znajduje się centrum łączności połączone z salonką do przewozu 10 osób. Następny przedział przeznaczony jest w całości dla głównego pasażera. Znajdują się tam miejsca do wypoczynku, spania, garderoba i prywatna toaleta. Kolejną sekcje tworzy sala konferencyjna zdolna pomieścić osiem osób. Ostatnia cześć to przedział przeznaczony do przewozu 32 pasażerów wyposażony w toalety, kuchnie i garderoby. Kabina towarowa przystosowana została do montażu urządzeń łączności, systemów samoobrony samolotu oraz dodatkowego zbiornika paliwa. Wśród systemów pokładowych zainstalowanych na wszystkich czterech maszynach znajdują się między innymi systemy TCAS, GPWS, Global Positioning System, Predictive Windshear Warning System i Flight Management System/Electronic Flight Instrument System. W odróżnieniu od niektórych cywilnych wersji samolotu, C-32 na końcach skrzydeł posiada zainstalowane winglety.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT poleci do Miami? Przewoźnik nie potwierdza i nie zaprzecza

Pasażer i linie lotnicze

LOT poleci do Miami? Przewoźnik nie potwierdza i nie zaprzecza

Łukasz Malinowski 30 sierpnia 2018

Bogáts: LOT wzmocni swoją pozycję w Europie dzięki połączeniom z Budapesztu

Pasażer i linie lotnicze

Bogáts: LOT wzmocni swoją pozycję w Europie dzięki połączeniom z Budapesztu

Emilia Derewienko 08 sierpnia 2017

Zakaz laptopowy dla UE wciąż jest prawdopodobny

Pasażer i linie lotnicze

Zakaz laptopowy dla UE wciąż jest prawdopodobny

Michał Szatkowski 06 czerwca 2017

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5