Partner serwisu
Prawo i polityka

Warszawa: Zamiast Air Force One jest Air Force Two

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Warszawa: Zamiast Air Force One jest Air Force Two
Fot. Piotr Bożyk Boeing C-32A (B757) w barwach USA
Jak już wiemy planowana wizyta prezydenta Trumpa w Polsce została odwołana. Zamiast niego przyleciał dziś (1 września) wiceprezydent Mike Pence. Dokładnie o 9:55 jego samolot boeing C-32 wylądował na stołecznym Lotnisku Chopina.

Air Force Two zamiast Air Force One

Air Force One, czyli samolot twierdza, zawsze wzbudza największe zainteresowanie. Niestety tym razem prezydent USA zmienił plany i nie mogliśmy oglądać prezydenckiego Jumbo Jeta (VC-25A). Przyleciał za to wiceprezydent USA, Mike Pence, który zazwyczaj podróżuje mniejszym boeingiem C-32.

Air Force One to kryptonim samolotu, na pokładzie którego znajduje się prezydent USA. Ciekawostką jest, że kryptonim ten nie jest przyznany na stałe konkretnemu statkowi powietrznemu. Biały Dom ma do dyspozycji dwa takie same samoloty Boeing VC-25 (B747-200 Jumbo Jet), które zostały specjalnie przygotowane do goszczenia na swoim pokładzie prezydentów USA. Nazwa Air Force One odnosi się do samolotu, na którego pokładzie leci prezydent. Gdy leci wiceprezydent, dana maszyna otrzymuje nazwę Air Force Two. To właśnie na pokładzie tego ostatniego kryptonimu przyleciał wiceprezydent USA.


Boeing C-32

Boeing C-32 to wojskowa wersja pasażerskich boeingów B757-200, głównie przeznaczona do przewozu Wiceprezydenta Stanów Zjednoczonych, żony prezydenta, członków Gabinetu i Kongresu USA. W przypadku kiedy na pokładzie znajduje się wiceprezydent, samolot otrzymuje kodową nazwę Air Force Two. Okazjonalnie z usług C-32 korzystali również prezydenci USA. Łącznie siły powietrzne USA dysponują czterema egzemplarzami C-32 o numerach bocznych 90001, 90002, 90003 oraz 90004. Na pokład maszyn zabiera 16 osób załogi oraz może przyjąć do 45 gości.

Konstrukcyjnie samoloty nie różnią się od standardowych maszyn B757-200. Wyróżnia je za to wyposażenie i zainstalowane na pokładzie systemy. Kabinę pasażerską podzielono na cztery przedziały. Na przedzie znajduje się centrum łączności połączone z salonką do przewozu 10 osób. Następny przedział przeznaczony jest w całości dla głównego pasażera. Znajdują się tam miejsca do wypoczynku, spania, garderoba i prywatna toaleta. Kolejną sekcje tworzy sala konferencyjna zdolna pomieścić osiem osób. Ostatnia cześć to przedział przeznaczony do przewozu 32 pasażerów wyposażony w toalety, kuchnie i garderoby. Kabina towarowa przystosowana została do montażu urządzeń łączności, systemów samoobrony samolotu oraz dodatkowego zbiornika paliwa. Wśród systemów pokładowych zainstalowanych na wszystkich czterech maszynach znajdują się między innymi systemy TCAS, GPWS, Global Positioning System, Predictive Windshear Warning System i Flight Management System/Electronic Flight Instrument System. W odróżnieniu od niektórych cywilnych wersji samolotu, C-32 na końcach skrzydeł posiada zainstalowane winglety.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Southwest zamówił 108 kolejnych boeingów 737 MAX 7

Biznes i przemysł

Southwest zamówił 108 kolejnych boeingów 737 MAX 7

Piotr Bożyk 27 października 2023

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Kongres USA ponaglany o 58 mld dolarów wsparcia dla linii lotniczych

Prawo i polityka

Zobacz również:

Southwest zamówił 108 kolejnych boeingów 737 MAX 7

Biznes i przemysł

Southwest zamówił 108 kolejnych boeingów 737 MAX 7

Piotr Bożyk 27 października 2023

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Kongres USA ponaglany o 58 mld dolarów wsparcia dla linii lotniczych

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5