Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

W oczekiwaniu na MAX-y. Enter Air pożegnały kolejnego Boeinga 737-800


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2017-12-11 12:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W oczekiwaniu na MAX-y. Enter Air pożegnały kolejnego Boeinga 737-800
fot. Enter Air
Czarterowe linie lotnicze Enter Air w poniedziałek 4 grudnia pożegnały ostatniego ze swoich Boeingów 737-800. Przewoźnik przygotowuje się do przyjęcia do swojej floty najnowszego i jednego z najnowocześniejszych obecnie samolotów wąskokadłubowych, Boeinga 737 MAX 8.
B737-800 SP-ENY to jeden z najbardziej zasłużonych samolotów floty Enter Air. Samolot przyleciał do Warszawy 16 marca 2011 roku z Irlandii. 25 marca, po przeglądzie technicznym, został przebazowany z Warszawy do Poznania, skąd następnego dnia poleciał w swój pierwszy rejs do Las Palmas.

Maszyna była pionierem pierwszych rejsów długodystansowych w barwach przewoźnika. Przeleciała 1 456 964 mil morskich i przewiozła ponad 935 263 pasażerów. Teraz samolot przeszedł na zasłużoną emeryturę – po pomyślnym locie, zaparkowany został na pustyni w Arizonie i wypisany z polskiego rejestru. SP-ENY zostanie zastąpiony innym samolotem, który dołączy do floty już w lutym 2018.

W oczekiwaniu na MAX-y

Największy prywatny polski przewoźnik kilka miesięcy temu pożegnał ostatnie samoloty B737-400. Teraz oczekuje na przyjęcie do swojej floty najnowszych Boeingów 737 MAX 8 – pierwsze dwa z nich powinny pojawić się pod koniec 2018 roku. Enter Air ma obecnie zamówionych 6 takich maszyn, uznawanych obecnie za jedna z najnowocześniejsze samoloty wąskokadłubowe.

– Będziemy testować, na ile samolot B737 MAX 8 będzie opłacalny w eksploatacji. Producent zawsze zachwala swoje produkty, ale my podchodzimy do wszystkich deklaracji ostrożnie. Chcemy się sami przekonać czy samolot rzeczywiście jest hitem. Jeśli będzie, zamówimy więcej egzemplarzy tego modelu – mówił w rozmowie z Rynkiem Lotniczym prezes Enter Air, Grzegorz Polaniecki.

Jak tłumaczył szef linii Enter Air, firma zdecydowała się na zamówienie nowszych egzemplarzy, ze świadomością, że zostaną one dostarczone liniom później. – Pierwsze samoloty, zamówione jeszcze wtedy 737-800, mieliśmy dostać w 2017 roku. W każdej chwili mogliśmy jednak zamienić je na MAX-y, i tak też zrobiliśmy. Opóźniliśmy dostawę celowo, po pierwsze dlatego, żeby nie narazić się na opóźnienia, które mogłyby się zdarzyć w środku sezonu, co mogłoby mieć dla nas duże konsekwencje – stwierdził Polaniecki.

Dodał, że bezpieczne dla linii lotniczej jest, aby na rynku pojawiło się już kilku operatorów 737 MAX, którzy będą mieli obsługę techniczną, a porty lotnicze miały przygotowaną obsługę naziemną samolotu. – Chcieliśmy dać rynkowi czas, aby mógł przygotować się na te samoloty. Bardzo ciężko i drogo jest być tym pierwszym, który wprowadza nową maszynę na rynek – przyznał szef Enter Air.

Popularny wąskokadłubowiec

Swojego pierwszego Boeinga 737 MAX 8 powitał ostatnio w swojej flocie także narodowy przewoźnik, PLL LOT. Samolot przyleciał do Warszawy 2 grudnia jako pierwszy z sześciu zamówionych przez LOT. Do końca tego roku ma zostać zbazowany jeszcze jeden B737 tego typu. Kolejne trzy MAX-y dołączą do floty w roku 2018, a ostatni – w 2019 roku.

Samoloty będą wykorzystywane do obsługi najpopularniejszych tras krótkiego i średniego zasięgu polskiego przewoźnika, w tym do Londynu, Madrytu i Tel Awiwu. MAX-y polecą też do m.in. Frankfurtu, Wiednia, Barcelony, Kijowa, Amsterdamu i Astany.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing z największą liczbą zamówień w listopadzie. Dominowały MAX-y

Biznes i przemysł

Boeing z największą liczbą zamówień w listopadzie. Dominowały MAX-y

Magdalena Wosińska 08 grudnia 2017

Allegiant Air zamienia Douglasy na Airbusy

Biznes i przemysł

Allegiant Air zamienia Douglasy na Airbusy

Magdalena Wosińska 06 grudnia 2017

Pierwszy przewoźnik latynoamerykański odbiera Boeinga 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Pierwszy przewoźnik latynoamerykański odbiera Boeinga 737 MAX 8

Emilia Derewienko 05 grudnia 2017

 

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

Prawo i polityka

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

23 października 2018

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

23 października 2018

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

Prawo i polityka

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

23 października 2018

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

Infrastruktura i lotniska

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

23 października 2018

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

Prawo i polityka

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

23 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS