Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

W 2018 roku do linii lotniczych z Chin trafiło 426 nowych samolotów


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2019-01-20 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W 2018 roku do linii lotniczych z Chin trafiło 426 nowych samolotów
fot. Air China
W ubiegłym roku floty przewoźników z Chin wzbogaciły się o 426 nowych samolotów – pokazuje baza danych VariFlight, jednego z czołowych dostawców technologii cyfrowej dla lotnictwa. Ogółem w chińskich liniach lotniczych lata prawie 3,3 tys. maszyn.
Najwięcej nowych maszyn, bo aż 72, odebrały największe linie lotnicze w Azji, China Southern. Przewoźnik, o czym informowaliśmy w listopadzie ubiegłego roku, jest w trakcie programu rozbudowy floty. – Do roku 2020 będziemy mieć w swojej flocie tysiąc samolotów, a do roku 2035 liczba ta wzrośnie do 2 tys. – informował Tan Wangeng, prezes China Airlines podczas ubiegłorocznej imprezy World Routes.

Obecnie flota przewoźnika liczy niecałe 800 maszyn. W ubiegłym roku wzbogaciła się m.in. o 787. wyprodukowany egzemplarz boeinga 787 Dreamliner, na którego kadłubie namalowano specjalne logo, upamiętniające ten etap produkcji. W ubiegłym roku we flocie China Southern zadebiutowały boeingi 787-9, natomiast po 30 latach ze służby odeszły boeingi 757.

W ubiegłym roku 42 nowe samoloty trafiły do linii lotniczych China Eastern Airlines, a park flotowy przewoźnika powiększył się o airbusy A350. Rok 2019 może być dla przewoźnika szczególnie udany – od pierwszego stycznia obowiązuje rozszerzona umowa joint venture z Air France-KLM, natomiast we wrześniu China Eastern zainauguruje działalność swojego hubu na nowo powstającym lotnisku Daxing. Tym samym linie lotnicze China Eastern będą obecne w dwóch najważniejszych lotniczo miastach w Chinach, w Pekinie i Szanghaju, co zdaniem wielu obserwatorów branży może zagwarantować im dominującą pozycję na rynku.

Trzeci z przewoźników “Chińskiej wielkiej trójki”, czyli linie lotnicze Air China, otrzymał w 2018 roku 30 samolotów. Najszerszym echem odbiła się dostawa pierwszego airbusa A350-900 dla linii lotniczych w Chinach. Do chińskiego przewoźnika narodowego trafił także 400. airbus przeznaczony na rynek chiński.

W pierwszej dziesiątce chińskich przewoźników, którzy otrzymali w 2018 r. najwięcej samolotów, 33 otrzymały linie lotnicze Hainan Airlines, 19 Sichuan Airlines, 18 XiamenAir, 15 Shanghai Airlines, po 13 Shandong Airlines oraz Shzenzhen Airlines, 12 Beijing Capital Airlines.

 

Prawie 3,3 tys. chińskich samolotów

Pod koniec ubiegłego roku w barwach przewoźników z Chin latało prawie 3,3 tys. samolotów. Prawie 2,9 tys. maszyn to samoloty wąskokadłubowe – w tym segmencie najpopularniejszym modelem jest boeing 737-800. Dane VariFlight pokazują, że w segmencie maszyn wąskokadłubowych połowa maszyn to samoloty Boeinga z rodziny 737, natomiast druga połowa to samoloty Airbusa z rodziny A320. To nie przypadek – przez lata Chiny dbały o to, by liczba zamówień złożonych u europejskiego producenta była taka sama jak liczba zamówień u amerykańskiego.

 

W segmencie samolotów szerokokadłubowych, w którym w Chinach służyło pod koniec ubiegłego roku 408 maszyn, bezsprzeczna dominacja należy do modelu A330, zarówno w wariancie -200, jak i -300, produkcji Airbusa, którego oferowanie, jak i elastyczność operacyjna przez lata doskonale wpisywały się w rynek chiński.

 

Popularność najmniejszego samolotu szerokokadłubowego na rynku chińskim może być dobrym prognostykiem dla Boeinga, pracującego nad stworzeniem projektu samolotu środka rynku, który najprawdopodobniej zostanie zaprezentowany podczas tegorocznych targów lotniczych w Paryżu i otrzyma oznaczenie 797. Wydaje się, że wielkość oraz zasięg 797 może stanowić dobrą odpowiedź na potrzeby przewoźników z Państwa Środka.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Kanadyjski WestJet odebrał pierwszego Dreamlinera

Biznes i przemysł

Kanadyjski WestJet odebrał pierwszego Dreamlinera

Emilia Derewienko, Piotr Bożyk 18 stycznia 2019

Acropolis Aviation odebrał pierwszego ACJ320neo

Biznes i przemysł

Acropolis Aviation odebrał pierwszego ACJ320neo

Piotr Bożyk 19 stycznia 2019

United zamawia kolejne B737 MAX i B777

Biznes i przemysł

United zamawia kolejne B737 MAX i B777

Piotr Bożyk 18 stycznia 2019

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5