Airbus oraz meksykańskie linie Viva Aerobus podpisanie zobowiązania (MoU) do zakupu 90 samolotów A321neo. Wartość kontraktu opiewa na kwotę około 10 mld dolarów amerykańskich. Po potwierdzeniu będzie to największe zamówienie złożone przez linię lotniczą z Ameryki Łacińskiej.
Viva Aerobus zostały klientem Airbusa w 2013 r. i od tego czasu zamówiły prawie 200 samolotów z rodziny A320, w tym ponad 140 A320neo. Dostawy przyszłego zamówienia A321neo wstępnie zaplanowano w okresie 2027-2032.
- Wybrane A321neo będą wspierać nasze rentowność biznesową w wieloletniej perspektywie i strategię zrównoważonego rozwoju, jednocześnie przybliżając nas do użytkowania floty złożonej całkowicie z maszyn w wariancie neo. Zobowiązanie na zakup kolejnych samolotów pokazuje siłę naszej linii i zagwarantuje nam wzrost na rynku meksykańskim, jak również na trasach do Stanów Zjednoczonych i Ameryki Środkowej - powiedział Juan Carlos Zuazua, prezes i dyrektor generalny Viva Aerobus.
Warto tutaj dodać, że Airbus sprzedał w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach ponad 1150 odrzutowców. W całym regionie eksploatowanych jest obecnie ponad 750 maszyn pasażerskich Airbusa, a kolejnych 500 zostało zamówionych przez miejscowych przewoźników. Obecnie prawie 60 proc. eksploatowanych w regionie samolotów pasażerskich to produkty Airbusa. Od 1994 roku Airbus zapewnił sobie 75 proc. zamówień netto w regionie.
- Doskonałe osiągi i efektywność A321neo będą napędzać rozwój Viva Aerobus. Rozbudowując flotę linia dobrze przygotowuje się do zaspokojenia przyszłego popytu, zwłaszcza na meksykańskim rynku turystycznym. Liczymy na owocną współpracę z rozwijającym skrzydła klientem - powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy i do spraw międzynarodowych Airbusa.
Flota przewoźnika
Obecna flota linii Viva Aerobus składa się z 75 airbusów: 22 A320, 22 A320neo, 10 A321 oraz 21 A321neo. Linia oczekuje obecnie na dostawę 23 A321neo, a liczba ta wzrośnie do 113 A321neo jak tylko zamówienie zostanie oficjalnie potwierdzone.
Rodzina A320neo
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 130 firm leasingowych i linii zamówiło 8754 maszyny z rodziny A320neo (91 A319neo, 3991 A320neo, 4672 A321neo), to około 63 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.