Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

VASO rozpoczyna montaż pierwszego Iła 96-400M


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-10-05 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

VASO rozpoczyna montaż pierwszego Iła 96-400M
Fot. VASO
Rosyjski producent Voronezh Aircraft Production Association (VASO), który należy do państwowego koncernu United Aircraft Corporation (UAC), zakończył montaż pierwszego kadłuba Iljuszyna Ił-96 dla nowej wersji pasażerskiej 96-400M.
VASO opisuje to wydarzenie jako znaczący krok w projekcie opracowania nowego wariantu pasażerskiego oznaczonego jako Ił-96-400M, który jest oparty na frachtowcu Ił-96-400T. Jak podaje producent, kadłub wkrótce przejdzie na linię montażu końcowego. Według ostatnich informacji wynika, że integracja kadłuba ze skrzydłami oraz instalacje wszystkich systemów zostaną zakończone do końca 2020 r.

Pierwszy lot Iła 96-400M zaplanowano na początek 2021 r. Podobnie jak wersja cargo, samolot będzie napędzany czterema ulepszonymi silnikami Aviadvigatel PS-90A1. Dzięki dłuższemu kadłubowi o 9,65 m, niż podstawowa wersja Ił-96-300, nowy samolot szerokokadłubowy ma pomieścić około 400 pasażerów.

Projekt Iła 96-400M jest w dużej mierze sponsorowany przez rosyjski rząd, który wspomógł Ilyushin Aviation Complex kwotą 57,5 mln dolarów amerykańskich, a VASO przewiduje na początek zbudowanie sześciu egzemplarzy. UAC uważa samolot za kluczowy dla zachowania krajowych kompetencji w budowaniu dalekodystansowych samolotów szerokokadłubowych.

Ił-96 to rosyjski samolot pasażerski, zaprojektowany jako skrócona konstrukcja pierwszego radzieckiego samolotu szerokokadłubowego Ił-86 w biurze konstrukcyjnym Iljuszyna. Samolot został oblatany we wrześniu 1988 r. Dokładnie 28 września tegoż roku samolot wystartował w pierwszy lot techniczny. W 1992 roku wszedł do produkcji seryjnej, a zadebiutował w locie komercyjnym Aerofłotu w 1993 r. Uznawany był jednym z nowocześniejszych samolotów rosyjskich. Z samolotów tej serii korzystają najwyższe władze Rosji - prezydent i premier (Ił-96-300PU). Do tej pory zbudowano 26 egzemplarzy, a na świecie lata jeszcze 15 z nich: 10 w linii  Rossiya, cztery w Cubana de Aviación oraz jeden jest własnością Iljuszyna.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: Boeing 787 Dreamliner SP-LRH powrócił na siatkę

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Boeing 787 Dreamliner SP-LRH powrócił na siatkę

Piotr Bożyk 05 października 2019

COMAC: Rozpoczyna się seryjna produkcja C919

Biznes i przemysł

COMAC: Rozpoczyna się seryjna produkcja C919

Aleksander Domański 05 października 2019

Dholakia: Brytyjskie lotniska korzystają ze sztucznej inteligencji

Pasażer i linie lotnicze

Dholakia: Brytyjskie lotniska korzystają ze sztucznej inteligencji

Roman Czubiński 05 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5