Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

United prezentuje pierwszego bombardiera CRJ550 (Zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-10-26 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

United prezentuje pierwszego bombardiera CRJ550 (Zdjęcia)
fot. United Airlines
United prezentuje pierwszego bombardiera CRJ550 (Zdjęcia)
United prezentuje pierwszego bombardiera CRJ550 (Zdjęcia)
United prezentuje pierwszego bombardiera CRJ550 (Zdjęcia)
United prezentuje pierwszego bombardiera CRJ550 (Zdjęcia)
United prezentuje pierwszego bombardiera CRJ550 (Zdjęcia)
W lutym tego roku Bombardier Commercial Aircraft wprowadził na rynek nowy samolot CRJ550 (oparty na CRJ700). Według producenta to pierwszy na świecie 50-osobowy samolot, który podzielony może być na trzy klasy podróży. Pierwszą taką maszynę otrzymała linia GoJet latająca dla United, który zamówił 50 samolotów tej wersji.
Nowy model w rodzinie Canadair Regional Jet (CRJ)

CRJ550 to nowy model samolotu z serii CRJ, z certyfikatem typu opartym na dotychczasowym modelu CRJ700. Pierwszą linią, która kupiła CRJ550 jest United Airlines. Amerykański przewoźnik zamówił 50 takich samolotów, które zastąpią najstarsze maszyny CRJ200. Na pokład CRJ-ty 550 zabiorą 50 pasażerów w trzech klasach podróży: 10 w klasie pierwszej, 20 w ekonomicznej premium oraz 20 w ekonomicznej. Pierwsze CRJ550 rozpoczną loty z bazy w Chicago (ORD), następnie nowo odbierane maszyny zasilą nowojorski hub – Newark (EWR). Nowe CRJ550 są obsługiwane dla United Airlines przez regionalną linię GoJet.

– Nowy model CRJ550 jest jedynym rozwiązaniem w Ameryce Północnej, który może zastąpić istniejącą flotę 700 starzejących się 50-miejscowych samolotów. Oferuje on lepsze wrażenia podróży dzięki większym schowkom na bagaż podręczny oraz większej przestrzeni pasażerskiej. Jest to kolejny przykład tego, jak skupiamy się na tworzeniu wartości dla naszych klientów przy bardzo ważnym poparciu ze strony United w odniesieniu do programu CRJ – powiedział Fred Cromer, prezes, Bombardier Commercial Aircraft.

Na pokładzie samolotu będzie znajdować tylko jedna osoba z obsługi kabinowej dlatego CRJ550 jest wyposażony w samoobsługowy barek z napojami i przekąskami. Nowy samolot, to także większa przestrzeń na nogi w każdym fotelu niż w jakimkolwiek innym samolocie regionalnym z 50 miejscami. Dzięki CRJ550, seria CRJ jest jedyną rodziną samolotów regionalnych, które mogą zaoferować kabinę 3-klasową we wszystkich segmentach rynku, jednocześnie spełniając aktualne wymagania operacyjne. Jedną z kluczowych korzyści dla operatorów amerykańskich będzie wykorzystanie wspólnych kokpitów od CRJ100/200 do CRJ900.

Gdzie będą latać CRJ550 linii United?

CRJ-ty 550 United Airlines początkowo, od 27 października br., polecą z Chicago do następujących miast:

  • Allentown, Pensylwania (ABE)
  • Bentonville, Arkansas (XNA)
  • Cedar Rapids, Iowa (CID)
  • Cincinnati (CVG)
  • Columbus, Ohio (CMH)
  • Des Moines, Iowa (DSM)
  • Grand Rapids, Michigan (GRR)
  • Greensboro, Karolina Północna (GSO)
  • Harrisburg, Pensylwania (MDT)
  • Indianapolis, Indiana (IND)
  • Madison, Wisconsin (MSN)
  • Oklahoma City (OKC)
  • Richmond, Wirginia (RIC)
  • St. Louis, Missouri (STL)
  • Tulsa, Oklahoma (TUL)
Klauzula scope

Warto dodać, że w USA i Kanadzie obowiązuje tzw. klauzula zakresu/wielkości samolotu w układzie zbiorowym pracy (scope clause) czyli część umowy między linią lotniczą a związkiem zawodowym pilotów. Klauzule te są używane przez związek zawodowy dużego przewoźnika w celu ograniczenia liczby i/lub rozmiarów statków powietrznych, które linie lotnicze mogą zakontraktować regionalnym liniom lotniczym. Celem jest ochrona miejsc pracy związków zawodowych w dużych liniach lotniczych. Od 2012 r. American Airlines, Delta Air Lines i United Airlines określiły swoje floty regionalnych odrzutowców maksymalnie na 76 miejsc, a maksymalną masę do startu (MTOW) na poziomie 39 ton. Limit ten obowiązuje w amerykańskich liniach prawie do końca 2020 r. ograniczając sprzedaż nowych samolotów z fabryki Mitsubishi oraz Embraera z rodziny E2.

Udana rodzina regionalnych samolotów

CRJ (Canadair Regional Jet) to jedna z najbardziej udanych rodzin regionalnych samolotów produkowanych przez Bombardiera. Samoloty CRJ są oparte na biznesowym modelu Canadair Challenger (CL-600). Projekt pierwszego CRJ100 pojawił się w 1989 r. W maju 1991 r. maszyna została oblatana, a rok później trafiła do niemieckiej Lufthansy, która była pierwszym klientem nowego programu. Samoloty, które rozpoczęły regionalną rewolucję odrzutową, zmieniły branżę lotniczą dzięki pionierskiej wydajności i wyjątkowej ekonomice eksploatacji. Obecnie dzięki nowej kabinie ATMOSPHÈRE samoloty serii CRJ nadal stanowią punkt odniesienia dla lotnictwa regionalnego. Do tej pory dostarczono 1911 maszyn CRJ: 227 CRJ100, 795 CRJ200, 346 CRJ700, 447 CRJ900, 63 CRJ1000 oraz 33 Challenger 800 (wersje komercyjne samolotów).

Mitsubishi przejmuje program CRJ

Mitsubishi Heavy Industries (MHI) i kanadyjski Bombardier zawarły w czerwcu br. ostateczne porozumienie, na mocy którego Mitsubishi przejmie regionalny program odrzutowy CRJ za 550 milionów dolarów. Oznacza to koniec ery lotnictwa komercyjnego Bombardiera. Transakcja jest częścią szeroko zakrojonej ekspansji japońskiego przemysłu lotniczego w zakresie rozwoju własnego regionalnego odrzutowca SpaceJet. Póki co Bombardier będzie nadal dostarczał komponenty i części zamienne a także sprzedawał samoloty CRJ w imieniu MHI. Oczekuje się, że produkcja CRJ zakończy się w drugiej połowie 2020 r. po dostarczeniu wszystkich zamówionych samolotów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Delta naciska na Boeinga w sprawie programu NMA

Biznes i przemysł

Delta naciska na Boeinga w sprawie programu NMA

Aleksander Domański 26 września 2019

United Airlines: Powrót Boeinga 737 MAX najwcześniej w grudniu

Biznes i przemysł

United Airlines: Powrót Boeinga 737 MAX najwcześniej w grudniu

Łukasz Malinowski 31 sierpnia 2019

United Airlines kupuje 19 używanych B737-700 w zastępstwie MAX-ów

Pasażer i linie lotnicze

United Airlines kupuje 19 używanych B737-700 w zastępstwie MAX-ów

Aleksander Domański 18 lipca 2019

 

Emirates i SpiceJet zawierają porozumienie code-share

Pasażer i linie lotnicze

Emirates i SpiceJet zawierają porozumienie code-share

26 listopada 2019

Autostradą A4 na krakowskie lotnisko? Uwaga na utrudnienia

Pasażer i linie lotnicze

Autostradą A4 na krakowskie lotnisko? Uwaga na utrudnienia

26 listopada 2019

Ryanair: Kolejne loty z Warszawy Modlin do Dublina

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Kolejne loty z Warszawy Modlin do Dublina

26 listopada 2019

Sukces CPK jest uzależniony od sukcesu LOT-u

Biznes i przemysł

Sukces CPK jest uzależniony od sukcesu LOT-u

26 listopada 2019

Boeing rozważa stworzenie nowej wersji 767

Biznes i przemysł

Boeing rozważa stworzenie nowej wersji 767

26 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5