Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

United prezentuje pierwszego bombardiera CRJ550 (Zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

W lutym tego roku Bombardier Commercial Aircraft wprowadził na rynek nowy samolot CRJ550 (oparty na CRJ700). Według producenta to pierwszy na świecie 50-osobowy samolot, który podzielony może być na trzy klasy podróży. Pierwszą taką maszynę otrzymała linia GoJet latająca dla United, który zamówił 50 samolotów tej wersji.

Nowy model w rodzinie Canadair Regional Jet (CRJ)

CRJ550 to nowy model samolotu z serii CRJ, z certyfikatem typu opartym na dotychczasowym modelu CRJ700. Pierwszą linią, która kupiła CRJ550 jest United Airlines. Amerykański przewoźnik zamówił 50 takich samolotów, które zastąpią najstarsze maszyny CRJ200. Na pokład CRJ-ty 550 zabiorą 50 pasażerów w trzech klasach podróży: 10 w klasie pierwszej, 20 w ekonomicznej premium oraz 20 w ekonomicznej. Pierwsze CRJ550 rozpoczną loty z bazy w Chicago (ORD), następnie nowo odbierane maszyny zasilą nowojorski hub – Newark (EWR). Nowe CRJ550 są obsługiwane dla United Airlines przez regionalną linię GoJet.

– Nowy model CRJ550 jest jedynym rozwiązaniem w Ameryce Północnej, który może zastąpić istniejącą flotę 700 starzejących się 50-miejscowych samolotów. Oferuje on lepsze wrażenia podróży dzięki większym schowkom na bagaż podręczny oraz większej przestrzeni pasażerskiej. Jest to kolejny przykład tego, jak skupiamy się na tworzeniu wartości dla naszych klientów przy bardzo ważnym poparciu ze strony United w odniesieniu do programu CRJ – powiedział Fred Cromer, prezes, Bombardier Commercial Aircraft.

Na pokładzie samolotu będzie znajdować tylko jedna osoba z obsługi kabinowej dlatego CRJ550 jest wyposażony w samoobsługowy barek z napojami i przekąskami. Nowy samolot, to także większa przestrzeń na nogi w każdym fotelu niż w jakimkolwiek innym samolocie regionalnym z 50 miejscami. Dzięki CRJ550, seria CRJ jest jedyną rodziną samolotów regionalnych, które mogą zaoferować kabinę 3-klasową we wszystkich segmentach rynku, jednocześnie spełniając aktualne wymagania operacyjne. Jedną z kluczowych korzyści dla operatorów amerykańskich będzie wykorzystanie wspólnych kokpitów od CRJ100/200 do CRJ900.

Gdzie będą latać CRJ550 linii United?

CRJ-ty 550 United Airlines początkowo, od 27 października br., polecą z Chicago do następujących miast:

  • Allentown, Pensylwania (ABE)
  • Bentonville, Arkansas (XNA)
  • Cedar Rapids, Iowa (CID)
  • Cincinnati (CVG)
  • Columbus, Ohio (CMH)
  • Des Moines, Iowa (DSM)
  • Grand Rapids, Michigan (GRR)
  • Greensboro, Karolina Północna (GSO)
  • Harrisburg, Pensylwania (MDT)
  • Indianapolis, Indiana (IND)
  • Madison, Wisconsin (MSN)
  • Oklahoma City (OKC)
  • Richmond, Wirginia (RIC)
  • St. Louis, Missouri (STL)
  • Tulsa, Oklahoma (TUL)
Klauzula scope

Warto dodać, że w USA i Kanadzie obowiązuje tzw. klauzula zakresu/wielkości samolotu w układzie zbiorowym pracy (scope clause) czyli część umowy między linią lotniczą a związkiem zawodowym pilotów. Klauzule te są używane przez związek zawodowy dużego przewoźnika w celu ograniczenia liczby i/lub rozmiarów statków powietrznych, które linie lotnicze mogą zakontraktować regionalnym liniom lotniczym. Celem jest ochrona miejsc pracy związków zawodowych w dużych liniach lotniczych. Od 2012 r. American Airlines, Delta Air Lines i United Airlines określiły swoje floty regionalnych odrzutowców maksymalnie na 76 miejsc, a maksymalną masę do startu (MTOW) na poziomie 39 ton. Limit ten obowiązuje w amerykańskich liniach prawie do końca 2020 r. ograniczając sprzedaż nowych samolotów z fabryki Mitsubishi oraz Embraera z rodziny E2.

Udana rodzina regionalnych samolotów

CRJ (Canadair Regional Jet) to jedna z najbardziej udanych rodzin regionalnych samolotów produkowanych przez Bombardiera. Samoloty CRJ są oparte na biznesowym modelu Canadair Challenger (CL-600). Projekt pierwszego CRJ100 pojawił się w 1989 r. W maju 1991 r. maszyna została oblatana, a rok później trafiła do niemieckiej Lufthansy, która była pierwszym klientem nowego programu. Samoloty, które rozpoczęły regionalną rewolucję odrzutową, zmieniły branżę lotniczą dzięki pionierskiej wydajności i wyjątkowej ekonomice eksploatacji. Obecnie dzięki nowej kabinie ATMOSPHÈRE samoloty serii CRJ nadal stanowią punkt odniesienia dla lotnictwa regionalnego. Do tej pory dostarczono 1911 maszyn CRJ: 227 CRJ100, 795 CRJ200, 346 CRJ700, 447 CRJ900, 63 CRJ1000 oraz 33 Challenger 800 (wersje komercyjne samolotów).

Mitsubishi przejmuje program CRJ

Mitsubishi Heavy Industries (MHI) i kanadyjski Bombardier zawarły w czerwcu br. ostateczne porozumienie, na mocy którego Mitsubishi przejmie regionalny program odrzutowy CRJ za 550 milionów dolarów. Oznacza to koniec ery lotnictwa komercyjnego Bombardiera. Transakcja jest częścią szeroko zakrojonej ekspansji japońskiego przemysłu lotniczego w zakresie rozwoju własnego regionalnego odrzutowca SpaceJet. Póki co Bombardier będzie nadal dostarczał komponenty i części zamienne a także sprzedawał samoloty CRJ w imieniu MHI. Oczekuje się, że produkcja CRJ zakończy się w drugiej połowie 2020 r. po dostarczeniu wszystkich zamówionych samolotów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mandarin Airlines odebrały pierwszego ATR-a 72-600 z silnikami PW127XT

Biznes i przemysł

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

United Airlines zastosują innowacyjny system boardingu

Pasażer i linie lotnicze

United Airlines zastosują innowacyjny system boardingu

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Po 21 latach United odebrały nowego airbusa. Tym razem to pierwszy A321neo

Pasażer i linie lotnicze

United pozyskają kolejnych 60 odrzutowców A321neo

Biznes i przemysł

United pozyskają kolejnych 60 odrzutowców A321neo

Rafał Dybiński 05 października 2023

Pozostałe z wątku:

Mandarin Airlines odebrały pierwszego ATR-a 72-600 z silnikami PW127XT

Biznes i przemysł

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

United Airlines zastosują innowacyjny system boardingu

Pasażer i linie lotnicze

United Airlines zastosują innowacyjny system boardingu

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Po 21 latach United odebrały nowego airbusa. Tym razem to pierwszy A321neo

Pasażer i linie lotnicze

United pozyskają kolejnych 60 odrzutowców A321neo

Biznes i przemysł

United pozyskają kolejnych 60 odrzutowców A321neo

Rafał Dybiński 05 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5