United Airlines zmienią system wejścia do samolotów pasażerów lecących w klasie ekonomicznej. Nowa metodologia zakłada początkowy boarding osób siedzących od okna. Za nimi podążą pasażerowie zajmujący środkowe miejsca, a podróżni zajmujący miejsca przy przejściu wejdą na pokład samolotów jako ostatni. O stosowaniu nowej metody, która skróci czas boardingu o dwie minuty, zdecydowała matematyka. Oszczędności w skali roku powinny wynieść ponad 370 mln dolarów.
Proces wchodzenia pasażerów na pokład samolotu (ang. boarding) jest bardzo czasochłonny. Linie lotnicze widząc ten problem starają się co jakichś czas zmienić zasady boardingu, aby cały proces był płynny i szybki. Im samolot spędza więcej czasu na płycie lotniska, tym większe opłaty są ponoszone przez przewoźników, a właściwie przez pasażerów, gdyż linie lotnicze przerzucają dodatkowe koszty na podróżnych poprzez podniesienie cen biletów lotniczych.
United Airlines są największymi liniami lotniczymi w Stanach Zjednoczonych pod względem liczby realizowanych operacji. Każdego dnia amerykański przewoźni wykonuje ponad 4 900 rejsów. 26 października boarding każdego lotu United będzie wykonywany według następującego sposobu. Na początku do samolotu zaproszeni zostaną pasażerowie, którzy mają miejsce od okna, po czym rozpocznie się boarding dla podróżnych zajmujących środkowy fotel. Na końcu na pokład samolotu wejdą osoby siedzące od przejścia. Zmiana sposobu realizacji boardingu nie wpłynie na pasażerów podróżujących w klasie biznes oraz pierwszej. Ci podróżni w dalszym ciągu do samolotu będą wchodzić na samym początku.
Amerykański przewoźnik wskazuje, że jedna minuta obsługi samolotu na płycie kosztuje 100 dolarów. Nowy system boardingu ma pomóc zaoszczędzić około dwóch minut. Choć wydaje się to niewiele, to jeśli 200 dolarów pomnoży się przez średnią dzienną liczbę lotów, okaże się, że oszczędności z tytułu krótszego postoju wyniosą każdego dnia 980 tys. dolarów. W ciągu roku United powinno zaoszczędzić ponad 357 mln dolarów.
Innowacyjna metoda wejścia na pokład samolotu była testowana w jednym hubie United na czterech lotach wewnątrz Stanów Zjednoczonych. Badania miały pokazać, że metodologia jest dobra, gdyż proces boardingu jest sprawny, szybki, a pasażerowie nie robią „sztucznego tłumu” w przejściu samolotu lub przy bramce odlotowej (gate).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.