Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Letnia ekspansja United Airlines. Znów bez Polski

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-10-2025
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Letnia ekspansja United Airlines. Znów bez Polski
fot. Berlin Brandenburg Airport
Nie Kraków i/lub Warszawa, a Bari, Glasgow, Santiago de Compostela i Split będą nowymi, letnimi kierunkami w sieci połączeń United Airlines. Wcześniej na ekspansję niepolską zdecydowały się American Airlines, a Polska znów musi się uzbroić w cierpliwość.

Przed rokiem 2019, amerykańska „wielka trójka” obecna była wyłącznie w dużych europejskich hubach, współpracując z unijnymi partnerami w ramach transatlantyckiego joint-venture. Pandemię rynek przeobraziła, a American Airlines, Delta Air Lines i United Airlines rozpoczęły ekspansję sieci tras o drugo- i nawet trzeciorzędne porty lotnicze w Europie Zachodniej. Był (i wciąż jest) to efekt mozolnej odbudowy amerykańsko-chińskiego rynku lotniczego.

„Wielka trójka” skrupulatnie omija Polskę, która jest najszybciej rosnącym rynkiem w Unii Europejskiej. Wyłącznym operatorem lotów do i z Stanów Zjednoczonych Ameryki pozostają Polskie Linie Lotnicze LOT. Po 2022 roku Amerykanie uruchomili loty do m.in. Aten, Bilbao, Budapesztu, Faro, Malagi, Neapolu, Palermo, Pragi, czy na Maderę, Majorkę i Teneryfę. Są to destynacje, które wcześniej nigdy nie miały bezpośredniego połączenia lotniczego z USA. Za obsługę tych rynków odpowiadali unijni partnerzy, czyli Grupa Lufthansa i holding Air France-KLM.

Jak widać, wyniki polskiego rynku (3,5-razy większy wzrost niż odpowiedniki w Europie Zachodniej) nie zachęcają amerykańskich linii lotniczych do pojawienia się w Krakowie i/lub Warszawie, mimo że obywatele zarówno Stanów Zjednoczonych Ameryki, jak i Kanady – w dużych ilościach – przylatują do Balic i na „Okęcie” tranzytowo samolotami m.in. Austrian Airlines, Lufthansy, KLM-u, Swiss International Air Lines, czy nawet Turkish Airlines.

W sierpniu stało się jasne, że American Airlines w ramach letniej ekspansji zamierzają m.in. przywrócić rejsy z Filadelfii do Budapesztu i Pragi. Z kolei United Airlines uruchomią rejsy z Newark do Bari, Glasgow, Santiago de Compostela i Splitu, co rozbuduje transatlantycką sieć przewoźnika do 46 miast, czyli więcej niż jakikolwiek inny amerykański przewoźnik. Niestety, ale Kraków i Warszawa (ogólnie Polska) znów muszą uzbroić się w cierpliwość. I czekać.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Etihad Airways dodają Kabul

Pasażer i linie lotnicze

Etihad Airways dodają Kabul

Mateusz Kieruzal 10 października 2025

Riyadh Air zadebiutuje lotami do Londynu

Pasażer i linie lotnicze

Riyadh Air zadebiutuje lotami do Londynu

Piotr Bożyk 09 października 2025

Emirates zwiększają liczbę połączeń z Londynem

Pasażer i linie lotnicze

Emirates zwiększają liczbę połączeń z Londynem

inf. pras. 02 października 2025

Zobacz również:

United Airlines zawieszają loty na Kubę

Pasażer i linie lotnicze

United Airlines zawieszają loty na Kubę

Mateusz Kieruzal 28 lipca 2025

United: Prezentacja nowej kabiny Elevated dla B787-9 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Outsourcing w Chinach. Pracownicy United mówią „nie”

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Etihad Airways dodają Kabul

Pasażer i linie lotnicze

Etihad Airways dodają Kabul

Mateusz Kieruzal 10 października 2025

Riyadh Air zadebiutuje lotami do Londynu

Pasażer i linie lotnicze

Riyadh Air zadebiutuje lotami do Londynu

Piotr Bożyk 09 października 2025

Emirates zwiększają liczbę połączeń z Londynem

Pasażer i linie lotnicze

Emirates zwiększają liczbę połączeń z Londynem

inf. pras. 02 października 2025

Zobacz również:

United Airlines zawieszają loty na Kubę

Pasażer i linie lotnicze

United Airlines zawieszają loty na Kubę

Mateusz Kieruzal 28 lipca 2025

United: Prezentacja nowej kabiny Elevated dla B787-9 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Outsourcing w Chinach. Pracownicy United mówią „nie”

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij