Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

United Airlines: Powrót Boeinga 737 MAX najwcześniej w grudniu


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2019-08-31 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
United Airlines

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

United Airlines: Powrót Boeinga 737 MAX najwcześniej w grudniu
Fot. M. Najberg
United Airlines przesunęły termin powrotu MAXów o kolejne sześć tygodni. Amerykańskie linie lotnicze zakładają obecnie, że powrót tych maszyn na siatkę będzie możliwy najwcześniej 19 grudnia. Końca kłopotów nie widać.
United Airlines nie podały do publicznej informacji przyczyn podjęcie takiej decyzji. Warto jednak pamiętać, że od początku uziemienia MAX-ów, Boeing nigdy nie potwierdził żadnego oficjalnego harmonogramu powrotu maszyn, ale kontrole FAA i EASA wielokrotnie opóźniały ich postępy dzięki rosnącej liście zagadnień, którymi musi się zajmować producent.

Southwest Airlines, będące największym na świecie użytkownikiem samolotów tego typu, już kilka tygodni temu zapowiedziały, że Boeingi 737 MAX nie wrócą do obsługi połączeń przed 6 stycznia 2020 roku. Daty listopadowej ciągle trzyma się American Airlines, ale i ten przewoźnik zapewne nie doczeka się powrotu maszyn w listopadzie. W przypadku United Airlines decyzja ta oznacza anulowanie 2,8 tys. lotów w listopadzie i kolejnych 1,7 tys. w grudniu. Tym samym całkowita liczba odwołanych przez tego przewoźnika lotów wynikająca z uziemienia MAXów zbliży się do 15 tys.

Do tej pory uziemienie boeingów 737 MAX kosztowało linie lotnicze około 4,1 mld dolarów utraconych przychodów. W pierwszej dziesiątce przewoźników najbardziej dotkniętych uziemieniem jest LOT, który straci łącznie prawie 2 mln miejsc.

Problemy i pytania o bezpieczeństwo najnowszego wąskokadłubowego samolotu amerykańskiego producenta zaczęły się po katastrofie boeinga 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines, który wykonując rejs ET302 rozbił się wkrótce po starcie z lotniska w Addis Abebie. Katastrofa drugiego B737 MAX 8 (wcześniej rozbił się MAX linii Lion Air) doprowadziła do uziemienia tych samolotów przez władze lotnicze na całym świecie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing wypłaci rodzinom ofiar katastrof MAX-ów po 144,5 tys. dolarów

Prawo i polityka

Boeing wypłaci rodzinom ofiar katastrof MAX-ów po 144,5 tys. dolarów

Emilia Derewienko 24 września 2019

Air Canada żali się na skutki uziemienia 737 MAX

Biznes i przemysł

Air Canada żali się na skutki uziemienia 737 MAX

Aleksander Domański 13 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5