ATR ogłosił wczoraj (10 czerwca), że tajwańskie linie UNI Airways, wchodzące w skład grupy EVA Air, zamówiły 19 samolotów ATR 72-600 wraz z opcją na trzy kolejne maszyny tego typu. Jest to największe zamówienie na samoloty ATR-a od 2017 r. i drugie bezpośrednie zamówienie od UNI Air od 2011 r., kiedy to tajwański przewoźnik zakupił 10 ATR-ów 72-600.
Producent podkreśla, że jest to wyraźny dowód zaufania UNI Air i powiązanej spółki
EVA Air do samolotów turbośmigłowych ATR-a, które skutecznie obsługują tajwański rynek krajowy.
Te 19 nowych ATR-ów zastąpi i rozszerzy obecną flotę UNI Air składającą się z 14 samolotów ATR 72-600, co stanowi znaczący krok w modernizacji i rozwoju linii. Samoloty wyposażone w silniki nowej generacji
PW127XT, zmodernizowaną kabinę i nowy system zarządzania lotem wzmocnią działalność i pozycję konkurencyjną UNI Air dzięki poprawie efektywności paliwowej, niższym kosztom utrzymania, zwiększonej niezawodności i lepszym wrażeniom dla pasażerów. Dostawy nowych maszyn, które na pokład będą zabierały 70 pasażerów, zaplanowane są na lata 2027–2032.
- Jest to ważny krok w strategii UNI Air mającej na celu poprawę krajowych usług lotniczych, odgrywającej istotną rolę w pobudzaniu dynamiki Tajwanu na poziomie lokalnym, krajowym i regionalnym. Dzięki nowemu zamówieniu wzmacniamy nasze zaangażowanie w zapewnienie młodej i nowoczesnej floty, która będzie efektywnie obsługiwać rynek krajowy, oferując pasażerom najwyższy standard komfortu i niezawodności – powiedział Solomon Lin, prezes UNI Air.
Latając głównie z lotniska Taipei Songshan, UNI Air odgrywa istotną rolę dla mieszkańców, turystów oraz przedsiębiorstw, zapewniając niezawodne połączenia lotnicze do 11 miejsc docelowych, w tym wysp Kinmen, Penghu i Matsu. Oprócz obsługi tych bezpośrednich tras, UNI Air przyczynia się również do rozwoju szerszej regionalnej sieci transportowej, płynnie łącząc społeczności, obsługując większe krajowe i międzynarodowe węzły komunikacyjne oraz wzmacniając zintegrowany ekosystem transportowy Tajwanu, zapewniając wszystkim podróżnym wydajne i niskoemisyjne połączenia.
- UNI Air ma znaczący wpływ na społeczności, którym służy, zapewniając im częstotliwość, niezawodność i połączenia, których potrzebują. Cieszymy się, że możemy odnowić nasze strategiczne partnerstwo, wspierając plany ekspansji linii. Zaufanie UNI Air do ATR jest najsilniejszym dowodem na istotną rolę, jaką nasze samoloty odgrywają w kształtowaniu wydajnych i zrównoważonych regionalnych sieci lotniczych – powiedziała Nathalie Tarnaud Laude, prezeska ATR-a.
Flota liniiFlota UNI Air składa się obecnie z 14 ATR-ów 72-600. Przewoźnik oczekuje na dostawę 20 maszyn: 19 nowych ATR-ów 72-600 oraz jednego używanego ATR-a 72-600, który dołączyć ma na peak sezonu letniego 2025, a także posiada trzy opcje zakupu kolejnych maszyn tego typu.