Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

UNI Air zamawiają 19 ATR-ów 72-600

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
UNI Air zamawiają 19 ATR-ów 72-600
fot. ATR Media
ATR ogłosił wczoraj (10 czerwca), że tajwańskie linie UNI Airways, wchodzące w skład grupy EVA Air, zamówiły 19 samolotów ATR 72-600 wraz z opcją na trzy kolejne maszyny tego typu. Jest to największe zamówienie na samoloty ATR-a od 2017 r. i drugie bezpośrednie zamówienie od UNI Air od 2011 r., kiedy to tajwański przewoźnik zakupił 10 ATR-ów 72-600.

Producent podkreśla, że jest to wyraźny dowód zaufania UNI Air i powiązanej spółki EVA Air do samolotów turbośmigłowych ATR-a, które skutecznie obsługują tajwański rynek krajowy.

Te 19 nowych ATR-ów zastąpi i rozszerzy obecną flotę UNI Air składającą się z 14 samolotów ATR 72-600, co stanowi znaczący krok w modernizacji i rozwoju linii. Samoloty wyposażone w silniki nowej generacji PW127XT, zmodernizowaną kabinę i nowy system zarządzania lotem wzmocnią działalność i pozycję konkurencyjną UNI Air dzięki poprawie efektywności paliwowej, niższym kosztom utrzymania, zwiększonej niezawodności i lepszym wrażeniom dla pasażerów. Dostawy nowych maszyn, które na pokład będą zabierały 70 pasażerów, zaplanowane są na lata 2027–2032.

- Jest to ważny krok w strategii UNI Air mającej na celu poprawę krajowych usług lotniczych, odgrywającej istotną rolę w pobudzaniu dynamiki Tajwanu na poziomie lokalnym, krajowym i regionalnym. Dzięki nowemu zamówieniu wzmacniamy nasze zaangażowanie w zapewnienie młodej i nowoczesnej floty, która będzie efektywnie obsługiwać rynek krajowy, oferując pasażerom najwyższy standard komfortu i niezawodności – powiedział Solomon Lin, prezes UNI Air.

Latając głównie z lotniska Taipei Songshan, UNI Air odgrywa istotną rolę dla mieszkańców, turystów oraz przedsiębiorstw, zapewniając niezawodne połączenia lotnicze do 11 miejsc docelowych, w tym wysp Kinmen, Penghu i Matsu. Oprócz obsługi tych bezpośrednich tras, UNI Air przyczynia się również do rozwoju szerszej regionalnej sieci transportowej, płynnie łącząc społeczności, obsługując większe krajowe i międzynarodowe węzły komunikacyjne oraz wzmacniając zintegrowany ekosystem transportowy Tajwanu, zapewniając wszystkim podróżnym wydajne i niskoemisyjne połączenia.

- UNI Air ma znaczący wpływ na społeczności, którym służy, zapewniając im częstotliwość, niezawodność i połączenia, których potrzebują. Cieszymy się, że możemy odnowić nasze strategiczne partnerstwo, wspierając plany ekspansji linii. Zaufanie UNI Air do ATR jest najsilniejszym dowodem na istotną rolę, jaką nasze samoloty odgrywają w kształtowaniu wydajnych i zrównoważonych regionalnych sieci lotniczych – powiedziała Nathalie Tarnaud Laude, prezeska ATR-a.

Flota linii

Flota UNI Air składa się obecnie z 14 ATR-ów 72-600. Przewoźnik oczekuje na dostawę 20 maszyn: 19 nowych ATR-ów 72-600 oraz jednego używanego ATR-a 72-600, który dołączyć ma na peak sezonu letniego 2025, a także posiada trzy opcje zakupu kolejnych maszyn tego typu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Piotr Bożyk 10 czerwca 2025

Meijer: Embraer to optymalny wybór dla LOT

Biznes i przemysł

Meijer: Embraer to optymalny wybór dla LOT

Łukasz Malinowski 10 czerwca 2025

Riyadh Air wybierze airbusy A350 zamiast boeingów B777X

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Piotr Bożyk 07 czerwca 2025

PLL LOT rozpoczęły współpracę codeshare z EVA Air

Pasażer i linie lotnicze

Chiny planują duże zamówienie w Airbusie. W tle konflikt z USA

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Piotr Bożyk 10 czerwca 2025

Meijer: Embraer to optymalny wybór dla LOT

Biznes i przemysł

Meijer: Embraer to optymalny wybór dla LOT

Łukasz Malinowski 10 czerwca 2025

Riyadh Air wybierze airbusy A350 zamiast boeingów B777X

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Piotr Bożyk 07 czerwca 2025

PLL LOT rozpoczęły współpracę codeshare z EVA Air

Pasażer i linie lotnicze

Chiny planują duże zamówienie w Airbusie. W tle konflikt z USA

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij