Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

UE: Jest zgoda na wet lease z USA


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2019-08-31 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

UE: Jest zgoda na wet lease z USA
Norwegian
Unia Europejska zgodziła się na zniesienie restrykcji uniemożliwiających podmiotom spoza jej obszaru wynajmu samolotów wraz z załogami. Tym samym możliwe będzie pozyskiwanie maszyn w ramach tzw. wet lease ze Stanów Zjednoczonych.
Jak informuje Reuters europejskie rządy (poza członkami UE zrobiły to także Islandia i Norwegia) zgodziły się na zniesienie obostrzeń ograniczającym podmiotom spoza UE leasingowanie samolotów wraz z załogami. Rozmowy trwały od maja 2017 roku i zakończyły się podpisaniem stosownego porozumienia 27 sierpnia tego roku. Wcześniejsze ograniczenia miały charakter jednostronny – firmy z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) mogły oferować swoje usługi na rynku amerykańskim.

USA wprawdzie nie wprowadziło podobnych ograniczeń, ale utrudniało przewoźnikom z EOG obsługę tras do Stanów z wykorzystaniem samolotów pozyskanych w trybie najmu.

– Liczba leasingów ACMI na rynku transatlantyckim nie jest bardzo duża, ale tego typu pozyskiwanie samolotów jest dla niektórych przewoźników bardzo ważnym elementem modelu biznesowego. Porozumienie to ulga przede wszystkim dla Norwegiana, który dość powszechnie stosuje długoterminowe leasingi w obrębie grupy (np. Norwegian Air Sweden obsługuje rejsy transatlantyckie dla norweskiej linii z Barcelony, a Norwegian UK z Amsterdamu i Madrytu) oraz Aer Lingus, który leasinguje boeingi 757 od ASL Airlines. Porozumienie niewątpliwie otworzy drogę do zwiększenia tego typu leasingów i tym samym zwiększy elastyczność przewoźników na rynku transatlantyckim – mówi Dominik Sipiński, analityk lotniczy ch-aviation i Polityki Insight.

– Nie spodziewam się wielkiego wzrostu liczby długoterminowych leasingów przez duże linie od przewoźników spoza ich grup kapitałowych – tego typu porozumienia są zwykle stosowane jako rozwiązania tymczasowe, które mieściły się w dotychczasowym limicie czasu trwania leasingów. Zniesienie ograniczeń może dać nowe szanse rozwojowe mniejszym przewoźnikom specjalizującym się w leasingach długoterminowych – dodaje.

Z możliwości jakie daje wet lease często korzysta nasz narodowy przewoźnik. Po uziemieniu MAX-ów oraz w czasie licznych usterek silników Dreamlinerów LOT decydował i nadal decyduje się na wynajmowanie samolotów. Na chwilę obecną zmiany w przepisach, o których mowa w artykule go jednak nie dotyczą.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: Leasing odpowiedzią na uziemienie 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Leasing odpowiedzią na uziemienie 737 MAX

Aleksander Domański 18 lipca 2019

Enter Air: Kolejny Boeing 737-800 w leasingu finansowym

Biznes i przemysł

Enter Air: Kolejny Boeing 737-800 w leasingu finansowym

Emilia Derewienko 12 grudnia 2018

Strajk w LOT: Osiem rejsów odwołanych. Negocjacje trwają

Pasażer i linie lotnicze

Strajk w LOT: Osiem rejsów odwołanych. Negocjacje trwają

Emilia Derewienko 30 października 2018

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5