Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Turkish: B737 AnadoluJet polecą za uziemione MAX-y

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Linia Turkish Airlines poinformowała, że podjęła decyzję o przejęciu części floty B737-800 AnadolutJet w zastępstwie za uziemione maszyny B737 MAX. Turecki przewoźnik negocjuje także z Airbusem szybsze dostawy zamówionych A321neo.

Tymczasowe rozwiązanie

Turkish Airlines wypełniły tymczasowo lukę 12 boeingów B737 MAX w swojej flocie, które zostały uziemione 23 marca br., 12 samolotami B737-800 AnadoluJet. Loty tej regionalnej linii na niektórych trasach zostały odwołane, a na pozostałych zmniejszono częstotliwości. Samoloty AnadoluJet zostały w ostatnich dniach przebazowane na nowe lotnisko w Stambule. Brak 12 samolotów od ponad 3 miesięcy był bardzo odczuwalny przez turecką linię, która do tej pory była zmuszona skasować kilkadziesiąt rejsów, w tym także kilka lotów do Warszawy. Nowa decyzja pozwoli Turkishowi w szczycie sezonu letniego wykonać prawie wszystkie rejsy bez większych zakłóceń lub odwołań.

AnadoluJet to turecka regionalna linia lotnicza z siedzibą w Ankarze. Spółka założona w 2008 r. jest w pełni zależną od Turkish Airlines i obsługuje loty krajowe do 42 miast w Turcji i na Cyprze Północnym. Jej dwie główne bazy znajdują się w Ankarze oraz Stambule (lotnisko Sabiha Gökçen). Obecna flota AnadoluJet to 35 boeingów B737-800.

Duże zamówienie Turkisha

Turkish zamówił w latach 2013-2014 łącznie 75 boeingów B737 MAX: 65 B737 MAX 8 oraz 10 większych B737 MAX 9. Do końca lutego Boeingowi udało się dostarczyć 12 MAX-ów do tureckiej linii: 11 B737 MAX 8 oraz jednego B737 MAX 9. Jest to także jedno z większych zamówień B737 MAX przez linię lotniczą. Oprócz MAX-ów przewoźnik także zamówił 92 A321neo,z których na razie tylko siedem jest dostarczonych, a sam przewoźnik negocjuje z Airbusem przyśpieszenie ich dostaw. Jest szansa, że do końca tego roku przewoźnik odbierze jeszcze 10 takich samolotów.

Problemy B737 MAX

Problemy i pytania o bezpieczeństwo najnowszego wąskokadłubowego samolotu amerykańskiego producenta zaczęły się po katastrofie boeinga 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines, który wykonując rejs ET302 rozbił się wkrótce po starcie z lotniska w Addis Abebie. Katastrofa drugiego B737 MAX 8 (wcześniej rozbił się MAX linii Lion Air) doprowadziła do uziemienia tych samolotów przez władze lotnicze na całym świecie. Jak długo będą uziemione te samoloty? Tego dokładnie nie wiadomo, ale źródła zbliżone do Boeinga mówiły o dwóch, a nawet w najgorszym wypadku o sześciu miesiącach, teraz pojawiają się głosy, że samoloty mogę nie wrócić do służby nawet do grudnia tego roku. Wiemy także, że pojawiły się nieprawidłowości przy certyfikacji systemu MCAS, za którą ostatecznie odpowiadał Boeing, a nie FAA. Dowiedzieliśmy się również, że piloci linii Ethiopian Airlines postępowali zgodnie z procedurami. Tak głoszą wyniki wstępnego raportu przyczyn katastrofy lotu ET302. Dokument został zaprezentowany podczas konferencji prasowej w stolicy Etiopii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Qatar Airways: Cała flota B777 z Internetem od Starlink

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Cała flota B777 z Internetem od Starlink

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Nowa trasa Turkish Airlines. Tym razem Sewilla

Pasażer i linie lotnicze

Nowa trasa Turkish Airlines. Tym razem Sewilla

Mateusz Kieruzal 16 maja 2025

Pierwsza od lat strata Turkish Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Pierwsza od lat strata Turkish Airlines

Mateusz Kieruzal 14 maja 2025

Turcy rezygnują ze slotów w Tel Awiwie

Prawo i polityka

Turcy rezygnują ze slotów w Tel Awiwie

Mateusz Kieruzal 05 maja 2025

Pozostałe z wątku:

Qatar Airways: Cała flota B777 z Internetem od Starlink

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Cała flota B777 z Internetem od Starlink

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Nowa trasa Turkish Airlines. Tym razem Sewilla

Pasażer i linie lotnicze

Nowa trasa Turkish Airlines. Tym razem Sewilla

Mateusz Kieruzal 16 maja 2025

Pierwsza od lat strata Turkish Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Pierwsza od lat strata Turkish Airlines

Mateusz Kieruzal 14 maja 2025

Turcy rezygnują ze slotów w Tel Awiwie

Prawo i polityka

Turcy rezygnują ze slotów w Tel Awiwie

Mateusz Kieruzal 05 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij