Tureckie linie lotnicze z siedzibą w Stambule zamówiły w grudniu trzy frachtowce typu Boeing 777. Zamówienie ma na celu rozwój usług cargo prężnie rozwijającego się przewoźnika, Turkish Airlines.
Zamówione przez Turkish Airlines frachtowce to najdłuższe na świecie dwusilnikowe statki transportowe, oparte na konstrukcji samolotu pasażerskiego, szerokokadłubowego B777-200LR (Longer Range). Odrzutowiec ma zasięg 4,9 tys. mil morskich (9 070 km) z pełnym ładunkiem 112 ton (102 tony lub 102 tys. kg). Tak daleki zasięg samolotu oznacza znaczne oszczędności dla linii lotniczych: mniej przystanków i związane z nimi opłaty za lądowanie, mniejsze zatłoczenie w węzłach przesiadkowych, niższe koszty obsługi ładunków i krótsze czasy dostaw towarów.
Największy frachtowiec na świecie– Zamówienia frachtowców z pewnością przyczynią się do osiągnięcia naszego istotnego celu, jakim jest stworzenie młodej i wydajnej floty ładunkowej – mówi M. İlker Aycı, prezes zarządu i komitetu wykonawczego Turkish Airlines. – Nowy samolot zostanie dostarczony w tym roku i zapewni nam dodatkową elastyczność obsługi większej liczby miejsc docelowych, a my będziemy kontynuować rozwój naszej globalnej usługi przewozowej – dodaje.
Boeing 777 Freighter to największy i najbardziej wydajny dwusilnikowy frachtowiec na świecie – uważają przedstawiciele Boeinga. – Jesteśmy zadowoleni z usług światowej klasy klientów, takich jak Turkish Airlines, które doceniają zalety dalekiego zasięgu 777F i dużej ładowności – mówi Marty Bentrott, wiceprezes ds. sprzedaży na Bliski Wschód, Turcję, Rosję, Azję Środkową i Afrykę z Boeing Commercial Airplanes.
Zarówno Boeingi, jak i AirbusyTurkish Airlines to jedne z najszybciej rozwijających się linii lotniczych. Przewoźnik obsługuje ponad 60 mln pasażerów rocznie, oferując bezpośrednie loty do 300 miejsc w 120 krajach. Linia lotnicza wykonała swój pierwszy lot krajowy w 1933 roku, a pierwszy lot międzynarodowy w roku 1947. Obecnie przewoźnik ma 331 samolotów, zarówno amerykańskiego, jak i europejskiego producenta.
W ubiegłym tygodniu
informowaliśmy, że Turkish Airlines złożyły u Airbusa zamówienie na 20 maszyn typu A350-900XWB z opcją pięciu dodatkowych maszyn. Od ponad 20 lat Turcja była partnerem we wszystkich programach lotniczych Airbusa. Turecki przemysł lotniczy Aerospace Industries ma 2% udziału w produkcji A350.