Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Trzech dużych graczy zainteresowanych kupnem Alitalii


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-11-26 08:31
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trzech dużych graczy zainteresowanych kupnem Alitalii
fot. Alitalia
Wyznaczeni przez państwo komisarze Alitalii zaakceptowali wiążącą ofertę zakupu krajowego przewoźnika przez państwową spółkę kolejową Ferrovie dello Stato (Fs) – donoszą nieoficjalne źródła. Ale poza kolejami, kupnem przewoźnika zainteresowani są również inni gracze.
Alitalia, włoski przewoźnik flagowy działa dzięki rządowej pomocy, od czasu ogłoszenia bankructwa w zeszłym roku. W kwietniu 2017 r. linia traciła podobno do 500 000 euro dziennie. Teraz rząd włoski próbuje sprzedać udział w linii lotniczej i zgromadził trzech potencjalnych kandydatów. Rząd włoski poinformował, że Alitalia musi pozostać włoską linią lotniczą, w związku z czym zatrzyma 51 proc. jej udziałów. Trzy zainteresowane strony, które zgłosiły chęć udziału w walczącej linii lotniczej, to:

EasyJet

Pierwszym dużym graczem zainteresowanym zakupem Alitalii jest podobno europejski lowcostowy gigant EasyJet. W ostatnim czasie EasyJet postanowił zdywersyfikować swoje działania w Europie, przenosząc znaczną część swojej floty na EasyJet Europe. EasyJet Europe to nowy podmiot z siedzibą w Austrii. Utworzenie tego nowego podmiotu jest częścią planów EasyJet dotyczących kontynuowania operacji europejskich w przypadku braku porozumienia dotyczącego Brexitu. EasyJet ma obecnie flotę 165 samolotów, a EasyJet Europe ma flotę 116 maszyn. Zapewnia to łączną flotę 281 samolotów,

EasyJet wyraziło zainteresowanie zakupem 49 proc. udziałów.

Delta

Amerykańscy przewoźnicy są szczególnie zirytowani "nieuczciwą konkurencją" ze strony głównych przewoźników z Zatoki Perskiej. Inne włoskie linie lotnicze Air Italy są częściowo własnością Qatar Airways - 49 proc. udziałów należy do przewoźnika. Nowa włoska linia lotnicza spodziewa się obsługiwać flotę 50 samolotów do 2022 r. Dzięki wsparciu głównego przewoźnika, jakim jest Delta, Alitalia mogłaby się podnieść i zapewnić poważną konkurencję zarówno dla Air Italy, jak i Kataru. Mówi się też, że Delta może obsługiwać za pomocą Alitalii połączenia dalekiego zasięgu, podczas gdy EasyJet może skupić się na krótkich dystansach.

Delta Airlines mogą obsługiwać Alitalię z EasyJet.

Delta ma podobno zamiar zainwestować w indyjskiego przewoźnika Jet Airways. Linie prawdopodobnie kupiłyby 24 proc. udziałów posiadanych przez Etihad. Byłoby to dodatkiem do 51 proc. posiadanych przez obecnego dyrektora generalnego linii lotniczej.

Ferrovie Dello Stato

Ostatnim graczem zainteresowanym zakupem jest Włoska Kolej Państwowa, Ferrovie Dello Stato.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
A321neo powędrują od jednego bankruta do drugiego

Biznes i przemysł

A321neo powędrują od jednego bankruta do drugiego

Aleksander Domański 22 listopada 2018

EasyJet ponownie zainteresowany pozyskiwaniem części Alitalii

Pasażer i linie lotnicze

EasyJet ponownie zainteresowany pozyskiwaniem części Alitalii

Justyna Urbaniak 06 listopada 2018

Alitalia z zyskiem netto za trzeci kwartał

Pasażer i linie lotnicze

Alitalia z zyskiem netto za trzeci kwartał

Justyna Urbaniak 08 października 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5