Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Trudny pierwszy kwartał w Modlinie. „Najważniejsze jest przetrwanie lotniska”


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-04-23 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Port Lotniczy Warszawa-Modlin

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trudny pierwszy kwartał w Modlinie. „Najważniejsze jest przetrwanie lotniska”
fot. Port Lotniczy Warszawa-Modlin
– Zredukowaliśmy w porozumieniu z pracownikami pensje, by móc chronić ich miejsca pracy. Wsparcie naszych wspólników w tym ciężkim dla całej branży czasie, a także zaliczenie lotniska do grupy portów objętych pomocą rządową, to obecnie priorytetowe sprawy – mówi Leszek Chorzewski, p.o. prezesa modlińskiego portu lotniczego.
Pierwszy kwartał 2020 roku okazał się bardzo trudnym okresem dla branży lotniczej. Globalna pandemia koronawirusa spowodowała spadek liczby obsłużonych pasażerów i operacji lotniczych na Lotnisku Warszawa/Modlin. Natomiast po ogłoszeniu przez Radę Ministrów RP decyzji o zawieszeniu z dniem 15 marca międzynarodowych lotów ruch pasażerski zatrzymał się na dobre.

W pierwszym kwartale 2020 roku obsłużonych zostało 489 232 pasażerów, o 32 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku 2019. Wykonanych zostało 3 698 operacji lotniczych, co stanowi spadek o niemal 27 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2019 roku.

Aktualnie na lotnisku zbazowanych jest 6 samolotów linii Ryanair, które odbywają cykliczne loty techniczne. Z początkiem kwietnia przewoźnik rozpoczął przewozy cargo, dostarczając do Polski, z wykorzystaniem lotniska Warszawa-Modlin, ładunki ze sprzętem medycznym i ochronnym. W godzinach funkcjonowania lotniska, między godzinami 7:00 a 19:00, odbywają się także loty szkolne i treningowe, typu General Aviation oraz loty wojskowe o statusie State. W pierwszym kwartale 2020 roku samoloty General Aviation wykonały w sumie 426 lądowań i 417 startów.

Sezon letni 2020 roku na Lotnisku Warszawa-Modlin miał być rekordowy pod względem liczby obsłużonych pasażerów. Planowane były nie tylko nowe kierunki czarterowe, ale w ramach harmonijnego rozwoju siatki połączeń miała zostać zwiększona liczba dostępnych kierunków obsługiwanych na połączeniach rozkładowych. Niestety plany te będą musiały zostać odłożone w czasie.

– Na początku roku liczyliśmy, że najbliższy czas będzie wyjątkowy, że znikną przeszkody, które powstrzymują rozwój naszego portu i będziemy mogli odpowiedzieć na coraz większe zapotrzebowanie przewoźników i touroperatorów. Planowaliśmy także huczne obchody związane z 100-leciem Bitwy Warszawskiej, tak mocno związanej z terenem, na którym leży nasz port lotniczy – mówi Leszek Chorzewski, p.o. prezesa zarządu lotniska w Modlinie.

– Dziś jednak najważniejsze jest przetrwanie lotniska, które tnie koszty, zawiesza inwestycje i oszczędza na wszystkich wydatkach. Zredukowaliśmy też w porozumieniu z pracownikami pensje, by móc chronić ich miejsca pracy. Wsparcie Wspólników w tym ciężkim dla całej branży czasie, a także zaliczenie lotniska do grupy portów objętych pomocą rządową to obecnie priorytetowe sprawy. Wierzymy, że Rada Ministrów i Ministerstwo Infrastruktury zdają sobie sprawę z kluczowego znaczenia naszego lotniska dla Mazowsza i nie wykluczą ze wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej – dodaje prezes Chorzewski.

W ubiegłym roku rozpoczęły się pierwsze w historii lotniska, całosezonowe loty czarterowe realizowane przez wiodących na rynku polskim touroperatorów. Rok 2019 zamknął się rekordową liczbą 3,1 mln pasażerów a w szczytowym okresie sezonu letniego obsługiwane były 52 kierunki regularne i 8 czarterowych.

Warunkiem koniecznym dla dalszego rozwoju lotniska w Modlinie jest rozbudowa infrastruktury i konieczne w tym celu porozumienie właścicieli w sprawie kredytu. Jak jednak informował nas w ubiegłym tygodniu Piotr Okienczyc, wiceprezes lotniska ds. operacyjnych, zebranie akcjonariuszy zostało przełożone po raz ósmy, bez żadnego rozstrzygnięcia. Impas w Modlinie trwa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wiceprezes Modlina: Lotnisko powinno zostać objęte wsparciem finansowym (Wywiad)

Infrastruktura i lotniska

Wiceprezes Modlina: Lotnisko powinno zostać objęte wsparciem finansowym (Wywiad)

Emilia Derewienko 17 kwietnia 2020

Lotnisko Warszawa-Modlin: Rok 2019 „historyczny i przełomowy”

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Warszawa-Modlin: Rok 2019 „historyczny i przełomowy”

Red. ed 15 stycznia 2020

Lotnisko Chopina: Będzie poszerzenie OOU i podstawa do roszczeń za hałas?

Prawo i polityka

Lotnisko Chopina: Będzie poszerzenie OOU i podstawa do roszczeń za hałas?

Łukasz Malinowski 23 grudnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5