Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Tibet Airlines zamawiają 50 chińskich samolotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Tibet Airlines zamawiają 50 chińskich samolotów
fot. Ken Chen, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgSamolot COMAC C919
Tibet Airlines, w czasie międzynarodowych targów lotniczych Singapore Airshow, złożyły zamówienie na łącznie 50 samolotów chińskiej produkcji. Tybetański przewoźnik, oferujący loty krajowe z Lhasy, zamówił 40 C919 i 10 ARJ21. Samoloty będą w konfiguracji wysokogórskiej, która zapewni swobodne operowania z portów lotniczych położonych na bardzo dużych wysokościach.

Tibet Airlines to chińskie linie lotnicze, które zostały założone w 2010 roku. Główną bazą i siedzibą przewoźnika jest Lhasa, stolica i największe miasto chińskiego Tybetańskiego Regionu Autonomicznego. Od momentu inauguracji działalności, Tibet Airlines wykonują, za pomocą 44 samolotów francuskiej produkcji. 27 A319, cztery A319neo, sześć A320 i pięć A330 realizują jedynie krajowe połączenia lotnicze. Airbusy latają regularnie z portu lotniczego Lhasa-Gonggar do m.in. Changshy, Chengdu, Kunming, Pekinu czy Wuhan.

50 nowych samolotów

20 lutego w Singapurze rozpoczęły się międzynarodowe targi lotnicze. Singapurskie targi są pierwszymi, na których COMAC C919 prezentowany jest publiczności na arenie międzynarodowej. Na rozpoczętych we wtorek targach Singapore Airshow chiński producent, COMAC, łącznie pięć samolotów: dwa C919 oraz trzy ARJ21. Najnowszy model samolotu produkcji Commercial Aircraft Corporation of China prezentowany jest zarówno w pokazie statycznym (na płycie lotniska), jak i dynamicznym (w locie), stając się najszerzej dyskutowaną premierą samolotu cywilnego zaprezentowaną podczas tegorocznej edycji największych targów lotniczych Azji.

Już w pierwszym dni imprezy, która organizowana jest co dwa lata, Tibet Airlines ogłosiły złożenie zamówienie na 50 nowych samolotów lokalnej produkcji. Operator z Lhasy zamówił 40 comaców C919 i dziesięć samolotów ARJ21. Samoloty, które chiński producent dostarczy operatorowi z Tybetu, będą w wersji wysokogórskiej, czyli takiej, która pozwala na swobodne operowania z portów lotniczych położonych powyżej 5 000 metrów nad poziomem morza.

Nie jest jasne, ile z 50 samolotów zamówionych przez Tibet Airlines to zamówienia potwierdzone. Jak wynika z informacji zamieszczonych na oficjalnej stronie internetowej Henan Aviation Investment Corporation, z sześciu zleceń w modelu pochodnym, trzy mają charakter zleceń potwierdzonych, natomiast pozostałe trzy mają charakter zamierzony.

Model wysokogórski C919

Po podpisaniu umowy Tibet Airlines stały się także pierwszym klientem wysokogórskiego modelu C919. 17 grudnia ubiegłego roku Tibet Airlines podpisały ramową umowę o strategicznej współpracy z COMAC. Wszechstronna współpraca strategiczna ma skupiać się na promowaniu badań i rozwoju modelu wysokogórskiego C919, zwiększaniu zdolności operacyjnych i wykreowaniu zdolności konserwacji samolotów na dużych wysokościach.

– Tibet Airlines – pierwsze, krajowe linie lotnicze wykonujące loty na dużych wysokościach – zgromadziły bogate doświadczenie w prowadzeniu działalności w regionach położonych na dużych wysokościach. Wnieśliśmy wkład w rozwój chińskiego rynku lotnictwa wysokogórskiego. Zapewnimy konstruktorowi kompleksowe wsparcie w zakresie rozwoju i optymalizacji eksploatacji wysokogórskiego modelu C919 – powiedział Zhou Xinmin, dyrektor generalny COMAC.

C919 jest samolotem, który jest obecnie eksploatowany przez China Eastern Airlines. Przewoźnik z Szanghaju odebrał już cztery chińskie samoloty i wykorzystuje je do obsługi regularnych rejsów do syczuańskiej stolicy i Pekinu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

VietJet Air zamówi 20 airbusów A330neo

Biznes i przemysł

VietJet Air zamówi 20 airbusów A330neo

Piotr Bożyk 23 lutego 2024

Breeze Airways zamawiają kolejne airbusy A220

Pasażer i linie lotnicze

COMAC debiutuje modelem C919 na arenie międzynarodowej

Biznes i przemysł

COMAC debiutuje modelem C919 na arenie międzynarodowej

Tomasz Śniedziewski 20 lutego 2024

Akasa Air zamówiły 150 boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Akasa Air zamówiły 150 boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 19 stycznia 2024

Tibet Airlines odebrały pierwszego airbusa A319neo

Pasażer i linie lotnicze

Airbus A319 Tibet Airlines zapalił się podczas startu z Chongqing

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

VietJet Air zamówi 20 airbusów A330neo

Biznes i przemysł

VietJet Air zamówi 20 airbusów A330neo

Piotr Bożyk 23 lutego 2024

Breeze Airways zamawiają kolejne airbusy A220

Pasażer i linie lotnicze

COMAC debiutuje modelem C919 na arenie międzynarodowej

Biznes i przemysł

COMAC debiutuje modelem C919 na arenie międzynarodowej

Tomasz Śniedziewski 20 lutego 2024

Akasa Air zamówiły 150 boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Akasa Air zamówiły 150 boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 19 stycznia 2024

Tibet Airlines odebrały pierwszego airbusa A319neo

Pasażer i linie lotnicze

Airbus A319 Tibet Airlines zapalił się podczas startu z Chongqing

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5