Partner serwisu
Biznes i przemysł

Tak będzie wyglądał pasażerski dron Kite. Ma latać w Chinach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ponti

Podziel się ze znajomymi:

W pełni elektryczny, autonomiczny i futurystyczny − to określenia, którymi posługuje się włoskie firma Ponti, opisując swój najnowszy projekt: dron pasażerski Kite. Koncept autonomicznego, elektrycznego drona ma pomóc w transporcie publicznym utrudnionym przez globalną pandemię. W zamyśle dron ma transportować mieszkańców chińskiego megalopolis Greater Bay Area (prowincja Guangdong-Hongkong-Makau).

Za projekt tego − jak opisują go autorzy − zeroemisyjnego, autonomicznego i napędzanego energią elektryczną drona Kite odpowiada włoski architekt Andrea Ponti i jego zespół. Minimalistyczny wygląd środka transportu ma odzwierciedlać ducha Hongkongu i pozostałej części regionu. Nazwa Kite jest inspirowana angielską nazwą ,,black kite” (,,kania czarna”), oznaczającą ptaka który przylatuje do Hongkongu podczas zimy.

Jak wyjaśniają autorzy projektu nowego środka transportu, ma on być rozwiązaniem na trudną sytuację transportu publicznego wywołaną pandemią COVID-19. W kabinie znajdują się cztery miejsca pasażerskie. Dron miałby też korzystny wpływ na środowisko − jest bezemisyjny, a jeśli skorzystałoby z niego wielu pasażerów, oznaczałoby to zmniejszenie korków na ulicach.

Wygląd Kite jest bardziej zbliżony do znanego nam wizerunku drona, niż zaprezentowany przez Boeinga w 2019 r. prototyp drona pasażerskiego. Kadłub Kite’a jest stworzony z materiału kompozytowego, co składa się na jego aerodynamiczność i zwrotność. Posiada on światła LED, uruchamiane przy lądowaniu i lataniu na bardzo niskich wysokościach. Każdy dron ma specjalną platformę, która jest jednocześnie ładowarką wykorzystywaną pomiędzy lotami. Rozpiętość jego skrzydeł wynosi 150 cm.

Wnętrze przypomina warunki prywatnego odrzutowca. Cztery siedzenia umieszczone w kwadracie przecina jedna ,,alejka”, na tyłach foteli umieszczono ekrany. Nachylenie oparcia fotela można regulować, pod siedzeniem zaś znajduje się miejsce na bagaż podręczny. Za tylnymi siedzeniami przewidziano przestrzeń na większy bagaż.

Jak zapewnia Ponti, Kite zaoferuje nową opcję tranzytu między miastami położonymi w regionie Greater Bay. Dzięki jego technologii i materiałom kompozytowym, Kite ma zostać atrakcyjną alternatywą dla bardziej tradycyjnych form transportu lotniczego i lądowego.

Warto dodać, że latający transport publiczny to idea, z którą coraz bardziej oswajają nas światowi producenci. Nad latającymi taksówkami pracują między innymi Boeing i Airbus, a także SkyDrive, który zapowiada dwumiejscową latającą taksówkę z funkcją pionowego startu i lądowania (eVTOL). Prezes SkyDrive Tomohiro Fukuzawa twierdzi wręcz, że do 2050 roku każdy będzie mógł polecieć do dowolnego miejsca w 23 dzielnicach Tokio w niespełna dziesięć minut.  W ubiegłym roku pojawił się również podobny prototyp od Alaka’i Technologies, czyli Skai, pojazd latający napędzany ogniwami wodorowymi.

 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Riyadh Air wybierze airbusy A350 zamiast boeingów B777X

Pasażer i linie lotnicze

Riyadh Air wybierze airbusy A350 zamiast boeingów B777X

Piotr Bożyk 08 czerwca 2025

Kolejny boeing B737-800 dla Enter Air

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny boeing B737-800 dla Enter Air

Piotr Bożyk 05 czerwca 2025

Air Zimbabwe sprzeda dwa B777-200ER

Biznes i przemysł

Air Zimbabwe sprzeda dwa B777-200ER

Mateusz Kieruzal 09 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Riyadh Air wybierze airbusy A350 zamiast boeingów B777X

Pasażer i linie lotnicze

Riyadh Air wybierze airbusy A350 zamiast boeingów B777X

Piotr Bożyk 08 czerwca 2025

Kolejny boeing B737-800 dla Enter Air

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny boeing B737-800 dla Enter Air

Piotr Bożyk 05 czerwca 2025

Air Zimbabwe sprzeda dwa B777-200ER

Biznes i przemysł

Air Zimbabwe sprzeda dwa B777-200ER

Mateusz Kieruzal 09 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij