Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Szpikowski: Posądzanie Arupa o nierzetelność jest niestosowne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Szpikowski: Posądzanie Arupa o nierzetelność jest niestosowne
fot. A. Wajda, Port Lotniczy Warszawa-Modlin/ Facebook
– Ryanair wyraża powątpiewanie we wszystko, co nie jest zgodne z linią i pomysłem Ryanaira. Posądzanie Arupa o to, że robi nierzetelne raporty jest co najmniej niestosowne i niewłaściwe – komentował w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Mariusz Szpikowski, prezes Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze, w reakcji na wiadomość, że niskokosztowa linia Ryanair nie zamierza udostępnić Arupowi swojej umowy z Modlinem.

Ryanair odmówił wydania Arupowi swojej umowy z modlińskim portem. W specjalnie wystosowanym piśmie przewoźnik argumentuje, że brytyjska firma, która przygotowała dla PPL-u raport i wykazała, że lotniskiem komplementarnym dla Okęcia powinien zostać Port Lotniczy Radom, jest „mocno powiązana z PPL-em”. Kontrakt Portu Lotniczego Modlin i Ryanaira jest niezbędny dla przeprowadzenia due diligence.

„Opinie Arupa na temat polskiego rynku lotniczego są identyczne z wyrażanymi przez PPL, który ostatnio zamówił w Arupie raporty, wykorzystywane w nagonce na Ryanaira i Modlin. W świetle powiązań Arupa z PPL obawiamy się, że ujawniona Arupowi umowa zostanie przekazana PPL, co oznaczałoby złamanie prawa konkurencji” – komentuje przewoźnik.

Na zarzuty wobec Arupa zareagował Mariusz Szpikowski, prezes PPL-u – jednego z udziałowców lotniska w Modlinie. W rozmowie z portalem Rynek Lotniczy krytykuje postawę irlandzkiego przewoźnika. – Ryanair wyraża powątpiewanie we wszystko, co nie jest zgodne z linią i pomysłem Ryanaira – mówi Szpikowski. – Posądzanie Arupa o to, że robi nierzetelne raporty, jest co najmniej niestosowne i niewłaściwe. Jestem ciekaw reakcji firmy Arup na tego rodzaju sformułowanie. Myślę, że podobna korporacja nie może sobie pozwolić na tego typu pomówienia – dodaje.

Szpikowski podkreśla, że jest gotowy przystać na jeden z warunków Ryanaira – linie zgodziły się bowiem na ujawnienie umowy z Modlinem, ale wyłącznie jednej z firm tzw. wielkiej czwórki (Deloitte, EY, KPMG, PwC). – Z mojej strony jest otwartość na to, żeby due diligence zrobiła firma z „wielkiej czwórki” – mówi szef PPL-u.

Podkreśla jednak, że mimo decyzji o przeprowadzeniu due diligence w Modlinie, wciąż istnieją wątpliwości co do zasadności istnienia tego portu lotniczego. – Mamy bardzo duże rozbieżności w odniesieniu do tego, jakie pieniądze wydać na rozwój portu i czy w ogóle możliwe jest, by przy jakichkolwiek rozbudowach ten port miał sens ekonomiczny. My chcemy wierzyć, że tak, i do tego zmierzamy, ale musimy pracować na rzetelnych liczbach – podkreśla Szpikowski w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.

Podwarszawskie lotnisko czeka teraz na zwołanie kolejnego zgromadzenia wspólników. Pod koniec kwietnia prezes PPL-u wystosował list do przedstawiciela jednego z udziałowców Modlina, marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika, w którym zaproponował zniesienie jednomyślności głosowania oraz zmiany w umowie. – Pan marszałek nie powiedział „nie” na naszą propozycję jednomyślności. Zamierzamy poprosić o zwołanie zgromadzenia wspólników, na którym będziemy mogli te propozycje omówić. Jaki będzie stosunek pozostałych udziałowców, trudno mi się odnieść – podsumowuje prezes PPL-u.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

AOC linii Air Moldova zawieszony

Prawo i polityka

AOC linii Air Moldova zawieszony

Rafał Dybiński 28 sierpnia 2023

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Biznes i przemysł

Modlin: Rozpoczęcie modernizacji DK-A2

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Rozpoczęcie modernizacji DK-A2

Redakcja/inf. pras 25 maja 2023

Zobacz również:

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

inf. pras. 13 września 2023

ULC. 96 mln pasażerów 2040 r. Optymistyczne prognozy dla rynku

Prawo i polityka

CPK szansą rozwoju Warszawy czy zagrożeniem utraty stołeczności?

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

AOC linii Air Moldova zawieszony

Prawo i polityka

AOC linii Air Moldova zawieszony

Rafał Dybiński 28 sierpnia 2023

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Biznes i przemysł

Modlin: Rozpoczęcie modernizacji DK-A2

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Rozpoczęcie modernizacji DK-A2

Redakcja/inf. pras 25 maja 2023

Zobacz również:

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

inf. pras. 13 września 2023

ULC. 96 mln pasażerów 2040 r. Optymistyczne prognozy dla rynku

Prawo i polityka

CPK szansą rozwoju Warszawy czy zagrożeniem utraty stołeczności?

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5