Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Szpikowski chce się dogadać z Modlinem. Pisze do Struzika

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Szpikowski chce się dogadać z Modlinem. Pisze do Struzika
fot. A. Wajda, Port Lotniczy Warszawa-Modlin/ Facebook
Gotowość do podjęcia rozmów odnośnie przełamania impasu ws. rozbudowy Portu Lotniczego Modlin wyraził Mariusz Szpikowski, prezes PPL-u, w liście do marszałka woj. mazowieckiego, Adama Struzika. Szpikowski proponuje zmiany umowy spółki – zniesienie jednomyślności i wprowadzenie zwykłej większości głosów w zgromadzeniu wspólników lotniska w Modlinie.

„Wyrażam gotowość do podjęcia rozmów, dotyczących zmiany umowy spółki poprzez zniesienie zasady jednomyślności, obowiązującej na zgromadzeniu wspólników i w to miejsce przyjęcia zasady zwykłej większości głosów, z uwzględnieniem postanowień Kodeksu spółek handlowych” – napisał w liście do marszałka woj. mazowieckiego, Adama Struzika, prezes Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze, Mariusz Szpikowski.

PPL ma niewiele ponad 30% udziałów w Porcie Lotniczym Warszawa-Modlin, a także 100% udziałów w portu na Okęciu. Jest jednym z czterech udziałowców spółki i zarazem jedynym, który nie zgadza się na wzięcie kredytu na niezbędną rozbudowę podwarszawskiego lotniska. Zdaniem przedstawicieli zarządu w Modlinie, PPL celowo blokuje inwestycję w porcie lotniczym, aby wywindować pozycję Portu Lotniczego Radom. Ten ostatni – zgodnie z raportem brytyjskiej firmy Arup – miałby w przyszłości zostać portem komplementarnym dla stołecznego Lotniska Chopina.

Propozycja Szpikowskiego jest jego zdaniem „oczywistym dowodem czystych intencji przedsiębiorstwa w zakresie rozwoju PL Modlin, a jednocześnie pozwoli każdemu ze wspólników, w sposób nieskrępowany, głosować zgodnie ze stanowiskiem wypracowanym przez każdą z naszych organizacji”. Prezes PPL-u dodał również, że jest gotów wystąpić do zarządu lotniska w Modlinie o zwołanie Nadzwyczajnego Zgromadzenia w celu przedyskutowania zmiany w głosowaniu.

Mariusz Szpikowski zapewnił również, że wielokrotnie wcześniej występował z propozycjami odnośnie rozwoju modlińskiego lotniska. „Racjonalny, to znaczy oparty na zdrowych założeniach rynkowych i gospodarczych, w optymalnym modelu funkcjonowania, przynoszący korzyści ekonomiczne dla PL Modlin, a nie służący jedynie interesom jedynego przewoźnika operującego z PL Modlin kosztem tego Portu. Warto chociażby wskazać propozycje z grudnia 2016 roku, składane przez Przedsiębiorstwo pozostałym udziałowcom, a polegające na podniesieniu kapitału zakładowego spółki przez PPL o kwotę 140 mln zł i jednoczesnym zniesieniu zasady jednomyślności przy podejmowaniu uchwał przez Zgromadzenie Wspólników Spółki. Umożliwiłoby to wówczas PPL przejęcie kontroli nad PL Modlin oraz kształtowanie polityki rozwoju (w tym handlowej oraz rozbudowy Portu)” – czytamy w liście.

Przedstawiciele lotniska w Modlinie wiązali duże nadzieje z walnym zgromadzeniem spółek właścicielskich, które odbyło się 18 kwietnia. Spotkał ich jednak, po raz kolejny, srogi zawód. – Jesteśmy zdecydowani na Radom-Sadków i to się nie zmienia, nie dążymy jednak do zamknięcia Modlina, chcemy żeby lotnisko działało na zdrowych zasadach biznesowych – komentował Mariusz Szpikowski dzień po zebraniu akcjonariuszy, 19 kwietnia. Obecnie, zgodnie z ustaleniami wszystkich wspólników, Modlin czeka na przeprowadzenie analizy due diligence.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

inf. pras. 13 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Odcinek DW nr 604 zamknięty na czas szkolenia wojskowego

Infrastruktura i lotniska

Odcinek DW nr 604 zamknięty na czas szkolenia wojskowego

Mikołaj Kobryński 11 września 2023

Zobacz również:

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Infrastruktura i lotniska

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Roman Czubiński 17 czerwca 2021

Struzik: Rząd blokuje rozwój Modlina. To marnotrawstwo

Infrastruktura i lotniska

Ryanair: Modlin może być drugim lotniskiem w Polsce. Nie blokujmy inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

inf. pras. 13 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Odcinek DW nr 604 zamknięty na czas szkolenia wojskowego

Infrastruktura i lotniska

Odcinek DW nr 604 zamknięty na czas szkolenia wojskowego

Mikołaj Kobryński 11 września 2023

Zobacz również:

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Infrastruktura i lotniska

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Roman Czubiński 17 czerwca 2021

Struzik: Rząd blokuje rozwój Modlina. To marnotrawstwo

Infrastruktura i lotniska

Ryanair: Modlin może być drugim lotniskiem w Polsce. Nie blokujmy inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5