Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Szef Ryanaira twierdzi, że linie lotnicze już płacą „karne” podatki za emisję CO2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-07-2019
Ostatnia modyfikacja:
01-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Szef Ryanaira twierdzi, że linie lotnicze już płacą „karne” podatki za emisję CO2
fot. Piotr Bożyk
Szefowie największych europejskich linii lotniczych zaprzeczyli, jakoby ich firmy nie płaciły sprawiedliwej części podatku od podróży lotniczych. To odzew po niedawnej decyzji francuskiego rządu, który zamierza wprowadzić „ekopodatek” dla pasażerów. 

Ceny akcji europejskich przewoźników spadły w środę po tym, jak francuskie ministerstwo transportu ogłosiło nowy podatek od krajowych i międzynarodowych podróży lotniczych, który obejmuje operacje lotnicze w tym kraju. Francuski rząd naciska na UE, by podjęła ostrzejsze działania przeciwko liniom lotniczym, które zatruwają środowisko, emitując wysoki poziom CO2. Oczekuje się, że Holandia wkrótce podejmie środki, na które wcześniej zdecydowała się właśnie Francja. Przemawiając na konferencji prasowej w środę, dyrektor naczelny Ryanair Michael O’Leary powiedział, że to kampania stronniczości i dezinformacji dotyczącej wysiłków linii lotniczych i że przewoźnicy w Europie nie dostają „darmowych przelotów”.

– W imieniu naszych klientów płacimy karny poziom podatków lotniczych – powiedział O’Leary, występując w roli przewodniczącego grupy lobbingowej A4E (Linie lotnicze dla Europy). Szef Ryanair przypomniał też, że żegluga odpowiadała za ponad dwukrotność globalnej emisji CO2, ale to operatorzy samolotów byli niesprawiedliwie oczerniani.

– Nikt nie prowadzi kampanii dotyczącej opodatkowania promów i łodzi, ale w dyskusjach wciąż podnosi się temat „opodatkowania samolotów” – podsumował O’Leary. Powiedział też, że nowe podatki są regresywne, ponieważ szkodzą swobodzie poruszania się i peryferyjnym gospodarkom europejskim.

W 2018 r. linie lotnicze zrzeszone w A4E wpłaciły ponad 5 mld euro z podatków lotniczych i środowiskowych do Brukseli lub poszczególnych rządów.

Podczas konferencji prasowej przemawiał również Willie Walsh, dyrektor generalny International Airlines Group (IAG), właściciel British Airways. Walsh poruszył problem niespójnej natury europejskiej przestrzeni powietrznej jako kluczowego obszaru, w którym można by ograniczyć emisje dwutlenku węgla, wzywając do remontu systemu kontroli ruchu lotniczego w bloku.

– Moglibyśmy to zrobić jutro, ale politycy dyskutowali na ten temat od ponad 18 lat. Nadszedł czas na działania – powiedział Walsh. Jego zdaniem zintegrowany europejski system kontroli ruchu lotniczego przyspieszyłby podróże i doprowadził do zmniejszenia emisji CO2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Belgijski uniwersytet zakazuje pracownikom krótkich lotów

Prawo i polityka

Belgijski uniwersytet zakazuje pracownikom krótkich lotów

Mateusz Kieruzal 17 stycznia 2023

Faworyzowanie pociągów kosztem samolotów. Czy to ma sens?

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Wodór to pieśń przyszłości. Teraz lotnictwo potrzebuje SAF

Prawo i polityka

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Ryanair: Ekopodwyżka cen biletów w Niemczech

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Ekopodwyżka cen biletów w Niemczech

Aleksander Domański 13 grudnia 2019

Niemcy: Rozwój kolei kosztem lotnictwa. Zieloni lobbują w Bundestagu

Prawo i polityka

Air France sprzeciwia się francuskim planom wprowadzenia „ekopodatku”

Prawo i polityka

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Belgijski uniwersytet zakazuje pracownikom krótkich lotów

Prawo i polityka

Belgijski uniwersytet zakazuje pracownikom krótkich lotów

Mateusz Kieruzal 17 stycznia 2023

Faworyzowanie pociągów kosztem samolotów. Czy to ma sens?

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Wodór to pieśń przyszłości. Teraz lotnictwo potrzebuje SAF

Prawo i polityka

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Ryanair: Ekopodwyżka cen biletów w Niemczech

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Ekopodwyżka cen biletów w Niemczech

Aleksander Domański 13 grudnia 2019

Niemcy: Rozwój kolei kosztem lotnictwa. Zieloni lobbują w Bundestagu

Prawo i polityka

Air France sprzeciwia się francuskim planom wprowadzenia „ekopodatku”

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5