Partner serwisu
Biznes i przemysł

Szef Lufthansy: Mamy zbyt wiele linii lotniczych w Europie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Frankfurter Allgemeine Zeitung

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Szef Lufthansy: Mamy zbyt wiele linii lotniczych w Europie
fot. Munich Airport
Szef Lufthansy Carsten Spohr dostrzega nieznaczną poprawę wyników branży lotniczej w 2021 roku, ale uważa, że na Starym Kontynencie jest ograniczone miejsce do działalności dla przewoźników powietrznych.

- Mamy obecnie zbyt wiele linii lotniczych w Europie - wyznał Spohr podczas spotkania w Międzynarodowym Klubie Dziennikarzy Biznesowych we Frankfurcie nad Menem (ICFW - Internationalen Club Frankfurter Wirtschaftsjournalisten).

- Pięć największych linii lotniczych w Stanach Zjednoczonych ma w sumie 80 proc. udziału w rynku. Tymczasem pięciu największych przewoźników w Europie ma tylko 40 proc. udziału w rynku - wyjaśniał zgromadzonym dziennikarzom prezes narodowego przewoźnika Niemiec.

Spohr nie oczekuje, że lotnictwo wróci do rozmiarów sprzed pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 szybciej, aniżeli za przynajmniej cztery lata. Szef Lufthansy podkreślił, że wiele linii lotniczych wciąż funkcjonuje i uniknęło bankructwa tylko dzięki rządowym pakietom ratunkowym lub stabilizacyjnym.

- Latem nasz biznes poprawił się, ale osiągnął tylko połowę poziomu sprzed kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Nawet ja nie jestem w stanie odpowiedzieć, kiedy w pełni wróci normalność. Czy będzie to 2024 rok, czy może dopiero 2025 rok - stwierdził szef największych linii lotniczych Europy

Według Spohra prędzej czy później niezbędne będą informacje od przewoźników dotyczące stanu szczepień załóg. To będzie warunek wjazdu i przylotów do wielu krajów. Jednym z pierwszych takich miejsc jest już Hongkong, specjalny region administracyjny Chińskiej Republiki Ludowej. Oczekuje się, że takie regulacje przyjmą się na całym świecie.

- Jeśli wkrótce Amerykanie też ogłoszą, że do kraju wpuszczą tylko zaszczepione załogi, to moja opinia będzie już bez znaczenia. Potrzebne są takie rozwiązania, ponieważ w przeciwnym razie nie będziemy w stanie utrzymać międzynarodowych operacji lotniczych - przyznał szef Lufthansy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5