Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

SWISS: Tymczasowe uziemienia A220 po incydentach z silnikami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
SWISS: Tymczasowe uziemienia A220 po incydentach z silnikami
fot. Piotr BożykA220-300 linii SWISS
Szwajcarski SWISS zmuszony został wczoraj (15 października) do tymczasowego sprawdzenia całej swojej floty airbusów A220. Przewoźnik podjął taką decyzję po tym, jak pojawił się poważny problem z silnikiem Pratt & Whitney w jednym z A220-300 wykonującym lot z Londynu do Genewy, który zmusił załogę do lądowania w Paryżu.

Linia Swiss, będąca największym na świecie operatorem tych samolotów wąskokadłubowych, poinformowała, że odwołała około 100 lotów we wtorek (15.10), aby przeprowadzić kontrolę silników Pratt & Whitney PW1500G, które napędzają te samoloty. Niektóre A220 powróciły już do latania po udanych kontrolach. Oczekuje się, że pełne operacje tych maszyn zostaną wznowione w najbliższy czwartek, poinformował szwajcarski przewoźnik w swoim oświadczeniu.

Operatorzy A220 są zobligowani do wykonania jednorazowej wizualnej boroskopii oraz ograniczenia prędkości obrotowej sprężarki niskiego ciśnienia silnika. Airbus potwierdził, że te zabiegi są wprowadzone do momentu zidentyfikowania głównej przyczyny problemów silnika. Producent „szczerze żałuje tej sytuacji i niedogodności dla operatorów i pasażerów”, ale informuje również, że pierwsze samoloty powróciły już do służby. Dodaje, że zapewnia pełne wsparcie Pratt & Whitney i organom dochodzeniowym. Warto dodać, że amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) prowadzi dochodzenie w kwestii awarii silnika A220 Swissa.

Swiss został pierwszym operatorem A220, znanym wówczas jako bombardier CSeries CS100, w połowie 2016 r. Wszystkie trzy incydenty silników szwajcarskiej linii dotyczyły większego modelu A220-300 (CS300), którego Swiss rozpoczął dostawy w połowie 2017 r.

Stary CSeries, nowy A220


Rodzina maszyn A220 jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności. Łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Nowy samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Do tej pory zamówiono 551 maszyn A220: 88 A220-100 oraz 463 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono 90 samolotów tego typu. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Swiss (29), Delta Air Lines (26) oraz airBaltic (20).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mandarin Airlines odebrały pierwszego ATR-a 72-600 z silnikami PW127XT

Biznes i przemysł

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Swiss: W lotach krajowych tylko zielone (droższe) taryfy biletowe

Pasażer i linie lotnicze

Grupa LH: Problemy z silnikami P&W uziemiły 1/3 floty A220 SWISS

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Mandarin Airlines odebrały pierwszego ATR-a 72-600 z silnikami PW127XT

Biznes i przemysł

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Swiss: W lotach krajowych tylko zielone (droższe) taryfy biletowe

Pasażer i linie lotnicze

Grupa LH: Problemy z silnikami P&W uziemiły 1/3 floty A220 SWISS

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5