Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

SWISS: Tymczasowe uziemienia A220 po incydentach z silnikami


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-10-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

SWISS: Tymczasowe uziemienia A220 po incydentach z silnikami
A220-300 linii SWISSfot. Piotr Bożyk
Szwajcarski SWISS zmuszony został wczoraj (15 października) do tymczasowego sprawdzenia całej swojej floty airbusów A220. Przewoźnik podjął taką decyzję po tym, jak pojawił się poważny problem z silnikiem Pratt & Whitney w jednym z A220-300 wykonującym lot z Londynu do Genewy, który zmusił załogę do lądowania w Paryżu.
Linia Swiss, będąca największym na świecie operatorem tych samolotów wąskokadłubowych, poinformowała, że odwołała około 100 lotów we wtorek (15.10), aby przeprowadzić kontrolę silników Pratt & Whitney PW1500G, które napędzają te samoloty. Niektóre A220 powróciły już do latania po udanych kontrolach. Oczekuje się, że pełne operacje tych maszyn zostaną wznowione w najbliższy czwartek, poinformował szwajcarski przewoźnik w swoim oświadczeniu.

Operatorzy A220 są zobligowani do wykonania jednorazowej wizualnej boroskopii oraz ograniczenia prędkości obrotowej sprężarki niskiego ciśnienia silnika. Airbus potwierdził, że te zabiegi są wprowadzone do momentu zidentyfikowania głównej przyczyny problemów silnika. Producent „szczerze żałuje tej sytuacji i niedogodności dla operatorów i pasażerów”, ale informuje również, że pierwsze samoloty powróciły już do służby. Dodaje, że zapewnia pełne wsparcie Pratt & Whitney i organom dochodzeniowym. Warto dodać, że amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) prowadzi dochodzenie w kwestii awarii silnika A220 Swissa.

Swiss został pierwszym operatorem A220, znanym wówczas jako bombardier CSeries CS100, w połowie 2016 r. Wszystkie trzy incydenty silników szwajcarskiej linii dotyczyły większego modelu A220-300 (CS300), którego Swiss rozpoczął dostawy w połowie 2017 r.

Stary CSeries, nowy A220


Rodzina maszyn A220 jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności. Łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Nowy samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Do tej pory zamówiono 551 maszyn A220: 88 A220-100 oraz 463 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono 90 samolotów tego typu. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Swiss (29), Delta Air Lines (26) oraz airBaltic (20).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Linie z grupy Lufthansa polecą do Lublany. Wejdą na miejsce Adrii

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansa polecą do Lublany. Wejdą na miejsce Adrii

Piotr Bożyk 06 października 2019

Lufthansa Group: Ponad 11 mln pasażerów w marcu

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group: Ponad 11 mln pasażerów w marcu

Piotr Bożyk 12 kwietnia 2019

Lufthansa kupuje Dreamlinery i kolejne A350-900

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa kupuje Dreamlinery i kolejne A350-900

Piotr Bożyk 14 marca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5