Swiss spodziewa się odebrać pierwszego airbusa A350-900 w październiku br., zgodnie z wcześniej ogłoszonymi planami. Początkowo, w celu szkolenia załóg, linia wykorzysta nowy typ samolotu na trasach wewnątrzeuropejskich, a następnie wprowadzić go na siatkę dalekodystansową z początkiem 2026 r.
Pierwszą trasą dalekodystansową obsługiwaną przez A350 będą rejsy Zurych - Boston. Pierwszy samolot tego typu pojawi się na tej trasie 1 stycznia 2026 r.
Airbus A350-900 numer jeden dla SWISS, to samolot o rejestracji HB-IFA i numerze seryjnym MSN 737, który przechodzi obecnie testy w Tuluzie. Warto dodać, że maszyna ta posiada także
specjalne malowanie, które jest zabawnym, kreatywnym i pełnym historii hołdem dla Szwajcarii. Łączy ono imponujące budowle z innymi słynnymi zabytkami oraz motywami tradycyjnej sztuki i wydarzeń sportowych.
Pokład A350 i większa klasa premium
Nowy A350-900 linii SWISS pomieści na pokładzie łącznie 242 pasażerów w konfiguracji czterech klas podróży: trzech w klasie pierwszej (1-1-1), 45 w klasie biznes (1-2-1), 38 w ekonomicznej premium (2-3-2) oraz 156 w ekonomicznej (3-3-3). To łączenie o 27 pasażerów więcej niż A340-300, które A350 głównie zastąpi.
A350 będą również wyposażone w nową koncepcję kabiny "
SWISS Senses", która zaoferuje klientom linii zupełnie nowe i bardziej spersonalizowane wrażenia z podróży lotniczych. Centralnym elementem nowego produktu, jest przeprojektowana kabina dla floty samolotów dalekodystansowych. SWISS First, SWISS Business i SWISS Economy są całkowicie nowe, podczas gdy popularna
SWISS Premium Economy, wprowadzona w 2022 r., pozostanie w niezmienionej formie.
Warto dodać, że kolorystycznie i stylistycznie, mimo wyboru podobnych foteli, A350 SWISS będą się wyróżniać w grupie LH, bo wnętrza będą bardziej funkcjonalne i o wiele ładniejsze.
Flota SWISS
Szwajcarska linia posiada w swojej flocie 94 samoloty: 30 airbusów A220, 11 A320,
11 A320neo, trzy A321-100, trzy A321-200, sześć A321neo, 14 A330-300, cztery A340-300 oraz 12 boeingów B777-300ER. Przewoźnik oczekuje obecnie na dostawę 18 airbusów: sześciu A320neo, dwóch A321neo oraz
10 A350-900, które zastąpią A340-300.