Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

SSJ 100 ma polecieć za rok z rosyjskim silnikiem. MC-21 w 2024 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-04-2022
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
SSJ 100 ma polecieć za rok z rosyjskim silnikiem. MC-21 w 2024 roku
fot. United Aircraft Corporation
United Aircraft Corporation, która jest częścią państwowego konglomeratu Rostec, planuje w 2023 roku pierwszy lot samolotem Suchoj Superjet 100 z rosyjskim silnikiem Aviadvigatel PD-8.

Produkcja odrzutowców SSJ 100 z krajowymi silnikami ma rozpocząć się z kolei w 2024 roku. Tak zapowiedział szef państwowego konglomeratu Siergiej Czemiezow, cytowany przez agencję TASS oraz hiszpańskojęzyczne serwisy "Aviacionline" i "Aeroin".

Czemiezow podczas przemówienia przed Radą Federacji Rosyjskiej dodał, że krajowy przemysł lotniczy jest w stanie zbudować dwadzieścia samolotów, wyposażonych tylko w rosyjską technologię. Na tym nie koniec.

– Firma jest technicznie zdolna do produkowania rocznie nawet do czterdziestu SSJ 100, pod warunkiem, że będzie popyt na rynku – dodał szef Rosteku i zaufany człowiek Władimira Putina, który mobilizuje swoich podwładnych do przeciwstawienia się sankcjom krajów Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Kanady, nałożonym na Rosję po rozpoczęciu inwazji w Ukrainie.

Czemiezow odniósł się także do przyszłości samolotu MC-21. W tym przypadku pierwsze jednostki wyposażone w krajowej produkcji silniki Aviadvigatel PD-14 powinny trafić do linii lotniczych w 2024 roku.

Według TASS popyt na odrzutowce MC-21 i SSJ 100 wzrósł mocno w ostatnich tygodniach wśród rosyjskich przewoźników. To efekt całkowitego wstrzymania zagranicznych dostaw samolotów i komponentów do Rosji.

Wcześniej informowaliśmy również, że UAC wznowiła produkcję 20 wąskokadłubowych Tu-214. Odrzutowce w dłuższej perspektywie mają zastąpić samoloty Boeinga i Airbusa. Planowane jest także zwiększenie produkcji szerokokadłubowych Iłów-96 oraz transportowych Iłów-76. Więcej o tym w TYM TEKŚCIE.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

KE: Koniec trybu samolotowego podczas lotów

Prawo i polityka

KE: Koniec trybu samolotowego podczas lotów

Kieruzal/ simetra 26 listopada 2022

Loty tylko z jednym pilotem?

Biznes i przemysł

Loty tylko z jednym pilotem?

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

KE: Koniec trybu samolotowego podczas lotów

Prawo i polityka

KE: Koniec trybu samolotowego podczas lotów

Kieruzal/ simetra 26 listopada 2022

Loty tylko z jednym pilotem?

Biznes i przemysł

Loty tylko z jednym pilotem?

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5