Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PRAWO I POLITYKA

SriLankan Airlines zawieszają loty do Rosji. „Trudności operacyjne"


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2022-03-30 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

SriLankan Airlines zawieszają loty do Rosji. „Trudności operacyjne"
fot. SriLankan Airlines
SriLankan Airlines zawieszają loty do Rosji. „Trudności operacyjne"
SriLankan Airlines zawieszają loty do Rosji. „Trudności operacyjne"
SriLankan Airlines zawieszają loty do Rosji. „Trudności operacyjne"
Linie lotnicze SriLankan Airlines poinformowały w oficjalnym komunikacie o zawieszeniu połączenia do Rosji. Głównym powodem bynajmniej nie jest wojna w Ukrainie, ale trudności operacyjne.
Przewoźnik z Azji Południowej nie jest w stanie ubezpieczyć swoich usług ze względu na sankcje nałożone na Rosję przez kraje Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Kanady i Stanów Zjednoczonych.

"To jest poza zasięgiem naszych możliwości. Ubolewamy nad niedogodnościami, które dotknęły naszych klientów. Będziemy monitorować sytuację w Rosji" – tłumaczą się narodowe linie lotnicze Sri Lanki.

Przewoźnik z Azji Południowej obsługiwał trasę między Kolombo i Moskwą. Rejsy odbywały się dwa razy w tygodniu. Połączenie było realizowane szerokokadłubowym airbusem A330.

SriLankan Airlines istnieją od 1979 roku, po tym jak działalność zakończyły linie lotnicze Air Ceylon. Od 2008 roku głównym udziałowcem przewoźnika jest rząd wyspy położonej na Oceanie Indyjskim. Przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 obsługiwał 113 destynacji w 51 państwach świata. Aktualnie liczba miejsc docelowych zmniejszyła się do 96 w 46 krajach. Najwięcej jest ich w pobliskich Indiach. 

Flota SriLankan Airlines składa się z 24 samolotów. Siedem z nich, wykorzystywanych do połączeń długodystansowych, to airbusy A330-300, a kolejne cztery to wersji A330-200. Ponadto przewoźnik wykorzystuje do operacji pięć wąskokadłubowych A320-200, cztery A321neo, dwa A320neo i jeden A321-200. Jedynym odrzutowcem wykorzystywanym do rejsów cargo jest natomiast A330-200P2F.

Wszystkie wiadomości o wojnie w Ukrainie znajdziecie w naszym specjalnym wątku: Wojna Rosja-Ukraina.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5