Partner serwisu
Biznes i przemysł

Spohr: Nie wykorzystamy całego pakietu pomocy. Mniejsze samoloty przyszłością

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Spohr: Nie wykorzystamy całego pakietu pomocy. Mniejsze samoloty przyszłością
fot. Lufthansa
Prezes grupy Lufthansa Carsten Spohr wykluczył możliwość powrotu do służby siedemnastu airbusów A340-600. Narodowy przewoźnik Niemiec nie zamierza również wykorzystać pełnej puli pakietu ratunkowego, zatwierdzonego przez Komisję Europejską, licząc na ożywienie popytu w drugiej połowie 2021 roku.

20 stycznia wystartowały zaledwie 204 loty oferowane przez Lufthansę. To mniej o 86 proc. niż tego samego dnia przed rokiem. Widać jednak nieznaczną poprawę trudnej sytuacji. – 2021 rok, tak czy inaczej, będzie rokiem ożywienia – oznajmił Spohr dla Eurocontrol. – W pierwszym kwartale będziemy latać na poziomie mniejszym niż 20 proc. w odniesieniu do tego samego okresu sprzed roku – podkreślił szef Lufthansy.

Ożywienie po zauważalnym efekcie szczepień

Narodowy przewoźnik Niemiec zakłada szersze ożywienie między drugim a trzecim kwartałem, kiedy nastąpi "zauważalny efekt szczepień". Spohr spodziewa się widocznej poprawy sytuacji w sezonie letnim i zapewnia, że Lufthansa będzie do tego należycie przygotowana. – Branża powróci do wskaźników z 2019 roku dopiero za kilka lat – uważa szef Lufthansy, która w postawiła sobie w tym roku za cel oferowanie na poziomie 40, 50 lub 60 proc. Tak zakładają trzy przyjęte scenariusze.

Spohr ujawnił również, że ponownie zwrócił się do Unii Europejskiej o dalsze zawieszenie zasad przyznawania praw do slotów na ruchliwych lotniskach podczas kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Propozycja Komisji Europejskiej może bowiem zmusić największe linie lotnicze Starego Kontynentu do uruchomienia szkodliwych dla środowiska słabo wypełnionych rejsów w celu uzyskania atrakcyjnych miejsc do startów i lądowań. – To byłoby szalone. Prawa do slotów w hubach o określonych porach stanowią rdzeń działania systemu przewoźnika obsługującego sporą sieć, takiego jak Lufthansa, korzystającego również z rejsów długodystansowych, wyłącznie z pasażerami transferowymi – wyjaśnił Spohr. KE chce, aby co najmniej 40 proc. tych slotów w letnim rozkładzie lotów było aktywnych, jeśli narodowy przewoźnik Niemiec pragnie je zachować. W przeciwnym razie zostaną ponownie rozdzielone przez stosowne organy nadzoru.

Mniejsza i bardziej zrównoważona flota

Pogarszająca się perspektywa przed lutym sprawiła, że Lufthansa spala w tym momencie 500 tys. euro za godzinę. Spohr przyznał jednak, że dotychczas wykorzystał tylko trzy mld euro z łącznej kwoty dziewięciu mld euro zatwierdzonego rządowego pakietu ratunkowego. – Nie zakładam, że będziemy potrzebować wszystkich dziewięciu mld – deklaruje Spohr.

Kryzys wywołany wirusem COVID-19 jak na razie wymusił odejście 29 tys. pracowników Lufthansy. "Nową normalność" narodowego przewoźnika Niemiec ma zapewnić mniejsza i bardziej zrównoważona flota. Nie będzie w niej miejsca dla siedemnastu A340-600. - Przyszłość należy do mniejszych samolotów dalekiego zasięgu - podsumował Spohr.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5