Boeing 777F należący do Lufthansa Cargo odbył minionej niedzieli pierwszy w historii komercyjnego lotnictwa rejs z Frankfurtu nad Menem do Szanghaju z wykorzystaniem jedynie Zrównoważonego Paliwa Lotniczego (SAF).
Maszyna producenta z Chicago wystartowała z Hesji o godz. 8:10 czasu lokalnego. Lot LH8406 wylądował w największym ośrodku Chin o godz. 1:55 czasu lokalnego.
Ten pierwszy neutralny pod względem emisji CO2 powietrzny rejs towarowy był możliwy dzięki współpracy pomiędzy DB Schenker i Lufthansa Cargo. Dostawca usług logistycznych i narodowy przewoźnik lotniczy Niemiec przetransportowali w ten sposób m.in. towary firmy Siemens Healthineers AG.
Ważny sygnał w trudnym momencie
– Nawet podczas najpoważniejszego kryzysu, jaki kiedykolwiek dotknął lotnictwo, Lufthansa Cargo i DB Schenker biorą na siebie odpowiedzialność za ochronę klimatu, organizując pierwszy lot towarowy z Frankfurtu do Szanghaju w całości z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa. To ważny sygnał w takim momencie. Pomimo wszystkich obaw obie firmy spoglądają w przyszłość i podejmują kroki w celu uczynienia lotnictwa bardziej zrównoważonym – podkreślił Andreas Scheuer, Minister Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.
– Jesteśmy zobowiązani do wzmożonych wysiłków i badań w celu wykorzystania SAF, aby w przyszłości nie zabrakło paliwa alternatywnego. Oprócz inwestycji w nowoczesną flotę frachtowców, nasze zaangażowanie w ten neutralny pod względem emisji CO2 rejs przyczyniło się również do zrównoważonego rozwoju na rzecz ochrony klimatu w ramach programu ONZ. Bardzo poważnie traktujemy swoją odpowiedzialność korporacyjną i aktywnie podejmujemy działania, aby sprostać wyzwaniu i odciążyć środowisko – zaznaczył z kolei Peter Gerber, prezes Lufthansa Cargo.
Regularny produkt w letnim rozkładzie lotów
– Jesteśmy już dalej, niż wielu się wydaje, jeśli chodzi o ochronę klimatu w transporcie lotniczym. Demonstrujemy to pierwszym w historii lotem towarowym neutralnym pod względem emisji CO2 – stwierdził Jochen Thewes, prezes DB Schenker. – W letnim rozkładzie lotów w 2021 roku będziemy oferować jako regularny produkt fracht lotniczy neutralny pod względem emisji gazów cieplarnianych. Jestem przekonany, że istnieje duże zapotrzebowanie na ten rodzaj ekologicznego transportu i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, kto pójdzie w nasze ślady – dodał z dumą Thewes.
SAF jest wytwarzane głównie z biomasy, na przykład ze zrównoważonych lub nadających się do recyklingu olejów roślinnych i jadalnych. W przyszłości dostępne będą również inne paliwa odnawialne, nie pochodzenia roślinnego. Najbardziej znanym procesem produkcyjnym jest tak zwana koncepcja power-to-liquid (PtL) oparta na odnawialnej energii elektrycznej, wodzie i CO2.
Stosując SAF, całkowicie unika się kopalnych emisji CO2 podczas lotu z konwencjonalną naftą. Podczas spalania w silniku uwalnia się tylko CO2, który został wcześniej usunięty z atmosfery. SAF jest tak naprawdę pierwszą realną alternatywą dla paliw kopalnych w lotnictwie oraz kluczem do przyjaznego dla klimatu i neutralnego pod względem emisji CO2 ruchu lotniczego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.