Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Spohr: B747-8 jedynym czterosilnikowcem z przyszłością w Lufthansie


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-09-20 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Spohr: B747-8 jedynym czterosilnikowcem z przyszłością w Lufthansie
fot. Piotr Bożyk
Boeing B747-8 to jedyny czterosilnikowiec z przyszłością w Lufthansie- powiedział Carsten Spohr, dyrektor generalny grupy LH podczas spotkania z personelem. Jak donosi Bloomberg i Frankfurter Allgemeine Zeitung, Spohr powiedział pracownikom podczas internetowego spotkania, że ​​przewoźnik wkrótce zdecyduje o losie swoich największych samolotów pasażerskich.
Spohr podkreślił, że pojawienie się kolejnych przypadków COVID-19 w połączeniu z nowo i ponownie nałożonymi ograniczeniami granicznymi zrujnowało zaufanie pasażerów, a rezerwacje na październik br. stanowią obecnie 10 proc. poziomu z 2019 r. W obliczu znacznie wolniejszej niż oczekiwano poprawy sytuacji, Lufthansa najprawdopodobniej zwiększyłaby planowane cięcia floty ponad 100 samolotów ogłoszonych wcześniej. Oczekuje się, że stopniowe redukcje w największym stopniu dotkną pożerające paliwo czterosilnikowce.

Według ch-aviation fleets flota czterosilnikowych maszyn Lufthansy obejmuje obecnie osiem A380 (bez wcześniej ogłoszonych wycofań), 17 A340-300, 12 A340-600, 13 B747-400 oraz 19 B747-8. Warto wspomnieć, że wszystkie są własnością przewoźnika. Wcześniejsze raporty wskazywały, że chociaż przyszłość A380, A340-300 i B747-400 w Lufthansie była wysoce niepewna, przewoźnik potencjalnie zatrzymałby część A340-600. Rzecznik Lufthansy odmówił komentarza ch-aviation w sprawie szczegółów, mówiąc, że nie podjęto jeszcze żadnych konkretnych decyzji.

Jednak Spohr wskazał również, że przy zwiększonym prawdopodobieństwie przyspieszonego wycofania swoich czterosilnikowych maszyn na emeryturę, Lufthansa może starać się przyspieszyć dostawy airbusów A350-900. Przewoźnik obsługuje już 16 takich maszyn i oczekuje na dostawę kolejnych 25 sztuk. Spohr zwrócił także uwagę, że B777X, których Lufthansa ma zamówionych 40 sztuk (podzielona na 20 B777-8 i 20 B777-9), prawdopodobnie zaczną się pojawiać dopiero po drugim kwartale 2022 r., co wyjaśnia krótkoterminową koncentrację w A350 jako nową flotę szerokokadłubową.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lufthansa uruchomi 15 nowych tras z Frankfurtu

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa uruchomi 15 nowych tras z Frankfurtu

Rafał Dybiński 17 września 2020

Lufthansa pogłębia cięcia floty. Na złom trafią A380, A340 i B747

Biznes i przemysł

Lufthansa pogłębia cięcia floty. Na złom trafią A380, A340 i B747

Rafał Dybiński 11 września 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5