Partner serwisu
Biznes i przemysł

Skrzydła Dreamlinera połączyły Mitsubishi i Boeinga

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Skrzydła Dreamlinera połączyły Mitsubishi i Boeinga
Fot. Boeing
Boeing i Mistubishi prowadzą działania zmierzające do obniżenia kosztów produkcji skrzydeł dla 787 Dreamlinera. Wspólnie chcą też uporać się z opóźnieniami w ich dostawie, częściowo spowodowanymi trudnościami w zarządzaniu światowym łańcuchem dostaw.

Mitsubishi Heavy Industries (MHI), dział japońskiego konglomeratu odpowiedzialnego za produkcję samolotów, jest dostawcą skrzydeł dla Dreamlinera 787. Produkuje je w swojej fabryce w Nagoi.
Zgodnie z nową umową ogłoszoną we wspólnym oświadczeniu MHI będzie kontynuować te działania przy zwiększonej automatyzacji. Japoński udział w produkcji części 777X spadnie do 21 procent z 35 procent. MHI będzie jednak tworzyć sekcje kadłuba dla programu 777X. Producenci badają przy okazji zaawansowane technologie aerodrukcyjne dla przyszłych samolotów komercyjnych. 

– Od ponad 40 lat budowaliśmy nasze partnerstwo z firmą Boeing, współpracując nad różnymi programami lotniczymi, w tym 737, 747, 767, 777, 787 Dreamliner i najnowocześniejszymi 777X i czekamy na współpracę w celu zbadania przyszłych możliwości – mówi Shunichi Miyanaga, szef Mitsubishi Heavy Industries. Boeing dodaje, że corocznie w Japonii rocznie co roku uzyskuje około 5 miliardów dolarów na towary i usługi.

Amerykański producent pomógł w przeszłości Mitsubishi mu w wypromowaniu i sprzedaży pierwszego od 38 lat japońskiego samolotu pasażerskiego. Boeing nie inwestował wówczas w przedsięwzięcie. Pieniądze warte 971 mln dolarów wyłożył japoński rząd — 30 proc. oraz Mitsubishi z innymi firmami i bankami.

Dreamlinery cieszą ogromnym zainteresowaniem między innymi w Turcji. To właśnie Turkish Airlines złożyły u Boeinga gigantycznie zamówienie, bo na 40 tego typu maszyn. Skalę planowanych zakupów widać, jeśli porównamy flotę podobnych samolotów posiadanych przez krajowy LOT. Ma on 8 Dreamlinerów w wersji 8. W Europie jedynie British Airways złożył większe zamówienie na te samoloty (42 sztuki) w różnych wersjach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Tomasz Śniedziewski 29 kwietnia 2024

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Tomasz Śniedziewski 29 kwietnia 2024

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5