Na pokładach samolotów skandynawskich linii lotniczych SAS poleciało w grudniu prawie milion pasażerów – poinformowano w oficjalnym komunikacie. To wzrost o ponad 150 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej. Oferowanie przewoźnika wzrosło o ponad 150 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2020 roku. Lepszy był też faktor (LF) wypełniania miejsc w samolotach.
– Liczba pasażerów podróżujących w okresie świąteczno-noworocznym była, zgodnie z oczekiwaniami, spora. Jednak rozwój wariantu omikron spowodował, że zarówno popyt, jak i liczebność personelu obecnego na zwolnieniach chorobowych ucierpiały, co miało negatywny wpływ na liczbę wykonanych lotów w ciągu miesiąca. Nadal jesteśmy dotknięci przez pandemię i stoimy w obliczu nieprzewidywalnej przyszłości, co oznacza, że musimy być w stanie szybko reagować na zmiany w popycie – powiedział Anko van der Werff, prezes i dyrektor generalny SAS.
Prawie milion pasażerów
Na pokładzie wszystkich rejsów wykonanych przez SAS w grudniu zawitało 977 tys. pasażerów. Jest to wzrost o 151,6 proc rok do roku. W ruchu czarterowym przewieziono 20 tys. pasażerów. Jest to wzrost aż o 3834,7 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego. Ogólna zdolność przewozowa liczona w fotelokilometrach (ang. ASK – Available Seat Kilometres), wzrosła w grudniu o 144,2 proc. rok do roku i o 140,1 proc., jeśli porówna się grudzień do listopada.
Ruch mierzony w pasażerokilometrach wzrósł o 315,8 proc. w porównaniu z rokiem 2020 i 383,5 proc. w porównaniu z listopadem 2021 roku. Wskaźnik wypełnienia miejsc wyniósł 56,3 proc., wzrósł o 22 punkty procentowe rok do roku. W grudniu nastąpił wzrost wypełnienia miejsc w stosunku do listopada o dwa punkty procentowe, wyniósł 58,3 proc.
Punktualność, regularność i emisje CO2
W grudniu 96,6 proc. wszystkich lotów odbyło się o czasie. Punktualność odbytych operacji lotniczych wyniosła 66 proc. Na zakłócenia wpłynęła zimowa pogoda oraz dodatkowy czas potrzebny na kontrolę dokumentów wymaganych przed podróżą, które pasażerowie muszą okazać.
Łączna liczba wytworzonych emisji dwutlenku węgla do atmosfery zwiększyła się o 4,1 proc., lecz jeśli weźmie się pod uwagę emisje zanieczyszczeń w przeliczeniu na pasażerokilometr to wynik netto uległ zmniejszeniu o 10 proc. 48,9 proc. wszystkich pasażerów dokonały zakupu offsetu węglowego, aby wytworzony przez nich ślad węglowy podczas podróży został zrównoważony.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.