Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

SAS: Ostatni lot B737-600


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras. oprac. ad

Data publikacji:
2019-12-09 13:48
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

SAS: Ostatni lot B737-600
fot. SAS
Należący do linii lotniczych SAS boeing 737-600 o znakach rejestracyjnych LN-RPG, będący ostatnim latającym samolotem w tej wersji należącym do europejskiego przewoźnika, wystartował do pożegnalnego rejsu (nr SK600) 30 listopada br. o godz. 13:49 z lotniska Sztokholm-Arlanda.
Następnie skierował się w stronę portu lotniczego Kopenhaga-Kastrup, nad którego drogą startową wykonał niski przelot. SAS otrzymały pierwszego Boeinga 737-600 w październiku 1998 i łącznie używały 30 samolotów w tej wersji, będąc ich największym na świecie użytkownikiem. O planowanym wycofaniu tych samolotów pisaliśmy już na początku października tego roku.

Oblatany 22 stycznia 1998 Boeing 737-600 powstał na zamówienie złożone właśnie przez linie lotnicze SAS i był najkrótszą wersją z rodziny Boeingów 737 Next Generation, która obejmowała też modele -700, -800 i -900. Boeing 737-600 ma długość 31,24 m i w konfiguracji dwuklasowej może standardowo zabrać na pokład 108 pasażerów, a w maksymalnie zagęszczonej, jednoklasowej – do 130.

Boeing 737-600 został zaprojektowany jako następca odrzutowców McDonnell Douglas DC-9-15/-30/-40 i Boeingów 737-500, a jednocześnie bezpośredni konkurent MD-95 i Airbusa A318, jednak podobnie jak one nie odniósł dużego sukcesu rynkowego. Łącznie zbudowano bowiem tylko 69 Boeingów 737-600, które poza liniami SAS zostały zakupione jeszcze m.in. przez WestJet Airlines (13), Tunisair (7), Malev (6), Air Algérie (5), China Southwest Airlines (4) i Lauda Air (2).

Ostatni wyprodukowany Boeing 737-600 został dostarczony liniom WestJet we wrześniu 2006. Obecnie linie lotnicze SAS eksploatują jeszcze inne Boeingi 737NG, w tym 23 737-700 i 29 737-800, z których najstarsze są sukcesywne zastępowane Airbusami A320neo.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air France inwestuje w biopaliwa

Pasażer i linie lotnicze

Air France inwestuje w biopaliwa

Aleksander Domański 09 grudnia 2019

Rosja: Petersburg z „otwartym niebem” od stycznia 2020 r.?

Prawo i polityka

Rosja: Petersburg z „otwartym niebem” od stycznia 2020 r.?

Aleksander Domański 09 grudnia 2019

Listopad: Wizz Air rośnie szybciej niż Ryanair

Pasażer i linie lotnicze

Listopad: Wizz Air rośnie szybciej niż Ryanair

Justyna Urbaniak 09 grudnia 2019

 

Heathrow wdrożyło system antydronowy

Infrastruktura i lotniska

Heathrow wdrożyło system antydronowy

20 stycznia 2020

Budapeszt nie zwalnia tempa chińskiej ekspansji

Infrastruktura i lotniska

Budapeszt nie zwalnia tempa chińskiej ekspansji

20 stycznia 2020

Gdańsk: Blisko 5,4 mln pasażerów w 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Gdańsk: Blisko 5,4 mln pasażerów w 2019 roku

20 stycznia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5