Polskie Linie Lotnicze LOT wróciły po kilku miesiącach przerwy na podium (2. miejsce w sierpniu) najbardziej „punktualnych” przewoźników w Europie. Żaden operator ze Starego Kontynentu nie odnotował wskaźnika przylotów „o czasie” lepszego niż 88 proc., co uwidacznia problem z europejską żeglugą powietrzną.
W ósmym miesiącu roku, na który przypada ostatni miesiąc trzymiesięcznego szczytu przewozów na północnej półkuli, linie lotnicze odnotowały gorsze wyniki niż we wcześniejszych miesiącach. Najbardziej punktualnym operatorem świata został przewoźnik z Brazylii – Azul, który odnotował „punktualność” przylotów na poziomie 92,15 proc. To jedyny operator, który zdołał przekroczyć barierę 90 proc., przy realizacji 25 255 lotów.
W najlepszej „10” globu znalazły się także linie lotnicze: Aeroméxico i SAS, które wykonały odpowiednio 16 144 i 22 226 operacji lotniczych, a „terminowość” przylotów do portu lotniczego „o czasie” wyniosła 87,63 i 87,20 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Delta Air Lines (158 387; 83,93 proc.), Qatar Airways (17 642; 83,91 proc.), LATAM Airlines (50 038; 83,84 proc.) i Avianca (22 881; 82,03 proc.). Punktualność na poziomie 79,11 proc. (16 680 zrealizowanych operacji) zagwarantowała liniom Iberia dziewiątą lokatę. Ostatnie miejsce w światowej „10” przypadło Turkish Airlines, które wykonały 39 667 lotów, a „o czasie” wylądowało 78,15 proc. samolotów. Średnia „terminowość” owych przewoźników wyniosła 83,79 proc.
Na Starym Kontynencie najbardziej „punktualnym” operatorem w sierpniu okazały się linie SAS (wyniki operacyjne powyżej), podczas gdy drugie miejsce zajęły Polskie Linie Lotnicze LOT, które wróciły na podium i do europejskiej „10” po kilkumiesięcznym rozbracie. W ósmym miesiącu roku narodowy przewoźnik wykonał 10 011 lotów, a „o czasie” do docelowego portu doleciało 82,96 proc. samolotów. Austrian Airlines zajęły trzecią pozycję, notując punktualność na poziomie 81,12 proc., przy wykonaniu 12 246 operacji lotniczych. Na kolejnych miejscach uplasowali się przewoźnicy: Norwegian (15 272; 80,51 proc.), Vueling (22 588; 80,48 proc.), Icelandair (4 417; 80,16 proc.), Iberia (wyniki powyżej), Finnair (10 165; 78,59 proc.), Turkish Airlines (wyniki powyżej) oraz Transavia. Niskokosztowa spółka Air France-KLM wykonała 17 672 lotów, a terminowość przylotów „o czasie” wyniosła 76,58 proc. Średnia punktualność w Europie wyniosła zaledwie 80,49 proc.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.