Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Ryanair z Krakowa do Poznania: Po falstarcie szansa na sukces?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2022
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Ryanair z Krakowa do Poznania: Po falstarcie szansa na sukces?
fot. Piotr Bożyk
Ryanair rozpoczął obsługę połączenia między Krakowem a Poznaniem. Pasażerowie pierwszego lotu musieli wprawdzie lądować we Wrocławiu i jechać do stolicy Wielkopolski autobusami. Trasa mogłaby być ciekawą alternatywą dla transportu drogowego i kolejowego – jest szybko i tanio, ale godziny i częstotliwość lotów nie są zachęcające.

Ryanair zaplanował wyloty z Krakowa w czwartki o godz. 20:55, soboty o 7:25 i niedziele o 20:20. Lot do Poznania trwa około godziny.

– Bardzo się cieszymy, że do siatki połączeń Kraków Airport powraca kolejne, krajowe połączenie #PROSTOzKRAKOWA, tym razem do Poznania – powiedział przed inauguracją trasy Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport. – Do stolicy Wielkopolski będziemy mogli polecieć dzięki naszemu bazowemu przewoźnikowi Ryanair. Mamy nadzieję zarówno na rozwój kontaktów gospodarczych i biznesowych miedzy naszymi regionami. Cieszymy się również, że turyści z Poznania będą mogli, dzięki szybkości połączenia lotniczego, ponownie odkrywać magię Krakowa i Małopolski – dodał Włoszek.

W niedzielę 30 października pierwszy samolot Ryanair wyleciał z Krakowa i skierował się na poznańskie lotnisko. Niestety warunki pogodowe w porcie docelowym uniemożliwiły lądowanie i konieczne okazało się lądowanie we Wrocławiu. Pasażerowie feralnego lotu musieli przesiąść się do autobusów i do Wielkopolski dotarli po czwartej nad ranem zaliczając wielogodzinne opóźnienie.

Samo połączenie wygląda jednak na dość atrakcyjne. O ile nie będzie istotnych opóźnień możemy przyjąć, że w ciągu ok. 3 godzin powinno się udać przedostać pomiędzy centrum jednego a drugiego miasta. Z takim czasem podróży nie może konkurować ani transport drogowy, ani kolejowy. W przypadku tego pierwszego czas przejazdu z Krakowa do Poznania zajmuje co najmniej 5 godzin. Najszybsze połączenie PKP Intercity to zgodnie z rozkładem 5 godzin i 7 minut podróży pomiędzy głównymi dworcami w obu miastach.

Na najbliższe tygodnie bilety na samolot kupimy od ponad 60 zł do ok. 200 zł w zależności od daty. W przypadku PKP Intercity nie ma problemu z zakupem biletu od 42 zł do ponad 80 zł w zależności od wybranej daty i klasy podróży. W podobnej cenie co pociągiem pomiędzy oboma miastami można przejechać autokarem (Flixbus). Jednak w tym przypadku najkrótszy czas podróży to 7 godzin i 35 minut.

Na niekorzyść Rynaira przemawia jednak ograniczona liczba połączeń i loty tylko przez trzy dni w tygodniu. Połącznie może być atrakcyjne na weekendowy wypad, ale nie sprawdzi się jako alternatywa dla codziennych podróży biznesowych. Jednak nawet ta ograniczona siatka pokazuje jak fatalne są połączenia lądowe pomiędzy Krakowem a Poznaniem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

PKP Intercity: 800 wagonów z wi-fi. Będzie tylko lepiej

Biznes i przemysł

PKP Intercity: 800 wagonów z wi-fi. Będzie tylko lepiej

Łukasz Malinowski 28 listopada 2022

Sabre Polska uruchamia program stażowy

Biznes i przemysł

Sabre Polska uruchamia program stażowy

Redakcja 28 listopada 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Ryanair (Wilson): Piłka jest po stronie Modlina, dla nas to mała baza

Infrastruktura i lotniska

Ryanair (Wilson): Piłka jest po stronie Modlina, dla nas to mała baza

Mateusz Kieruzal 28 listopada 2022

Ryanair: Mniej dostaw MAX-ów oznacza więcej B737NG

Biznes i przemysł

Ryanair: Mniej dostaw MAX-ów oznacza więcej B737NG

Mateusz Kieruzal 27 listopada 2022

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

PKP Intercity: 800 wagonów z wi-fi. Będzie tylko lepiej

Biznes i przemysł

PKP Intercity: 800 wagonów z wi-fi. Będzie tylko lepiej

Łukasz Malinowski 28 listopada 2022

Sabre Polska uruchamia program stażowy

Biznes i przemysł

Sabre Polska uruchamia program stażowy

Redakcja 28 listopada 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Ryanair (Wilson): Piłka jest po stronie Modlina, dla nas to mała baza

Infrastruktura i lotniska

Ryanair (Wilson): Piłka jest po stronie Modlina, dla nas to mała baza

Mateusz Kieruzal 28 listopada 2022

Ryanair: Mniej dostaw MAX-ów oznacza więcej B737NG

Biznes i przemysł

Ryanair: Mniej dostaw MAX-ów oznacza więcej B737NG

Mateusz Kieruzal 27 listopada 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5