Partner serwisu
Prawo i polityka

Ryanair nie boi się epidemii koronawirusa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Ryanair nie boi się epidemii koronawirusa
fot. Piotr Bożyk
Podczas gdy epidemia wirusa zapalenia płuc z Wuhan ma mocno niekorzystny wpływ na branżę lotniczą w Azji, Ryanair nie obawia się jej wpływu na swoją działalność, a nawet uważa, że może być beneficjentem sytuacji. 

W ostatnim tygodniu rząd Chin podjął bezprecedensowe działania, by powstrzymać rozwój epidemii tajemniczego koronowirusa z Wuhan, wywołującego groźną odmianę zapalenia płuc, mogącą prowadzić do poważnych powikłań, a nawet śmierci. Na rozprzestrzeniające się zagrożenie medyczne odpowiedziała także branża lotnicza – linie lotnicze z całego świata zawiesiły lub znacznie ograniczyły loty do Chin, w rezultacie czego oferowanie skurczyło się o około 25 proc. Ostatnie trzy tygodnie to, według OAG, okres najbardziej dramatycznej zmiany rozkładów lotów z pojedynczego kraju, przeprowadzonej w krótkim okresie czasu w całej historii branży. 

Ryanair widzi szansę

“To, że zmarł rzeźnik, nie oznacza, iż przestaniemy jeść mięso” – podpowiada chińskie powiedzenie, które wydaje się dobrze obrazować mechanizmy wpływające na rynek lotniczy – w sytuacji poważnego kryzysu epidemiologicznego w Azji, istnieje szansa, że pasażerowie zaczną przychylniej spoglądać na możliwości urlopu w innych rejonach świata. Przeświadczenie to wydaje się podzielać szef Grupy Ryanair.

– Nie wydaje mi się, by koronawirus miał jakikolwiek wpływ w dłuższej perspektywie czasowej. Z naszego doświadczenia z SARS oraz z epidemią ptasiej grypy pięć, sześć lat temu wynika, że w pewnej mierze była to dobra sytuacja dla biznesu lotów regionalnych w Europie. Więcej osób stawiało na wakacje w Europie zamiast planowania dalekich podróży do Azji, itp., i wydaje nam się, że tym razem zadziała podobny mechanizm – przekonywał analityków branży Michael O’Leary, prezes Grupy Ryanair podczas poniedziałkowej prezentacji wyników finansowych

W perspektywie krótkoterminowej wpływ koronowirusa na przewozy i związane z tym ryzyko są obarczone większą niepewnością, zastrzegł jednak O’Leary i zależą od tego, czy epidemia nie rozwinie się w Europie. Do tej pory na naszym kontynencie odnotowano jedynie niewielką liczbę przypadków.

Wirus w dalszym ciągu rozprzestrzenia się w Azji. Według wtorkowych (04.02.) danych, oficjalna liczba zarażonych osób przekroczyła 20,4 tys., a śmiertelne żniwo wirusa to już 425 ofiar.

Dobre wiadomości dla inwestorów

Spadek popytu na podróże dalekodystansowe do Azji to nie jedyna potencjalnie dobra wiadomość dla inwestorów irlandzkiego przewoźnika. Ryanair może także skorzystać na obserwowanym w ostatnim czasie spadku cen ropy naftowej.

Dobrze wyglądają także zaprezentowane wyniki finansowe za trzeci kwartał roku finansowego przewoźnika, liczonego do końca marca 2020. W tym okresie Ryanair poprawił przychody o 21 proc. rdr, osiągając poziom 1,91 mld euro, podczas gdy liczba pasażerów wzrosła o 6 proc. osiągając poziom 35,9 mln podróżnych. W trzech ostatnich miesiącach 2019 r. Ryanair poprawił średni współczynnik wypełnienia (LF) o 1 proc., osiągając znakomity wynik 96 proc. Dzięki temu przewoźnik mógł pochwalić się zyskiem brutto w wysokości 81,6 mln euro, podczas gdy jeszcze w tym samym okresie przed rokiem wykazał stratę w wysokości 83,6 mln euro
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ważna umowa Ryanaira z Repsol. Więcej SAF w Hiszpanii i Portugalii

Biznes i przemysł

Ważna umowa Ryanaira z Repsol. Więcej SAF w Hiszpanii i Portugalii

Redakcja/inf. pras. 07 maja 2023

Ryanair nie chce CPK. To przez model biznesowy?

Infrastruktura i lotniska

Ryanair nie chce CPK. To przez model biznesowy?

Łukasz Malinowski 24 lutego 2023

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ważna umowa Ryanaira z Repsol. Więcej SAF w Hiszpanii i Portugalii

Biznes i przemysł

Ważna umowa Ryanaira z Repsol. Więcej SAF w Hiszpanii i Portugalii

Redakcja/inf. pras. 07 maja 2023

Ryanair nie chce CPK. To przez model biznesowy?

Infrastruktura i lotniska

Ryanair nie chce CPK. To przez model biznesowy?

Łukasz Malinowski 24 lutego 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5