Partner serwisu
Prawo i polityka

Ryanair i jego trzy prywatne samoloty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
30-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Ryanair i jego trzy prywatne samoloty
Fot. Jonathan Payne - Wikipedia Creative Commons
Ryanair jest dobrze znany ze stosowania modelu operacyjnego samolotów w oparciu o jeden typ statku powietrznego. Jednak flota samolotów przewoźnika, oprócz wąskokadłubowych B737 i A320, które latają dla Laudy, liczy także trzy prywatne odrzutowce. Irlandzki niskokosztowiec używa Learjet’ów 45. Takim samolotem przyleciał do Rzeszowa Michael O’Leary, skąd szef Ryanaira pojechał do Kijowa pociągiem.

Oprócz ogromnej floty samolotów wąskokadłubowych, składającej się obecnie z 561: 28 airbusów A320, jednego boeinga 737-700, 410 B737-800 oraz 122 B737 MAX 8, które przewoźnika nazywa B737-8200
Gamechanger, aby samoloty nie były łączone z tymi, które uległy zniszczeniu w dwóch katastrofach, tanie linie lotnicze posiadają także trzy mniej znane prywatne odrzutowce. Są to Learjet’y 45 produkcji
Bombardiera. Są to średniej wielkości biznesowe samoloty, które na pokład mogą zabrać dziewięciu pasażerów i dwóch członków załogi pokładowej.

Ryanair nabył pierwszy z odrzutowców biznesowych (M-ABEU) w styczniu 2012 r. 15-letni samolot przed nabyciem, i ponownym zarejestrowaniu na Wyspie Man, samolot był używany przez innego operatora przed trzy lata. Irlandzki przewoźnik nie jest właścicielem żadnego z samolotów, są one wynajmowane za pośrednictwem firmy leasingowej Aviation Leasing Ltd. W skład floty wchodzą także: 12-letni M-ABGV, który został nabyty w czerwcu 2014 r. oraz 11-letni M-ABJA, który dołączył do floty w grudniu 2015 r.

Te samoloty mają zwykle znak wywoławczy Ryanair, ale nie są pomalowane w barwach przewoźnika. Aby odróżnić je od większych odrzutowców irlandzkich linii, samoloty w trakcie rejsów czasami (ale nie zawsze) przyjmują znaki wywoławcze FR1, FR2 i FR3.

Przewóz części, inżynierów i załóg

Learjet’y stacjonują tam, gdzie Ryanair ma swoje centra serwisowe Ryanaira, w tym w londyńskim Stansted czy irlandzkim Dublinie. Prywatne samoloty są regularnie wykorzystywane do wysyłania części i personelu
inżynieryjnego do portów, do których lata Ryanair, jeśli pojawia się jakiś problem konserwacyjny lub technicznych, a boeing zostaje gdzieś uziemiony. W razie potrzeby, samoloty są wykorzystywane do przebazowania załogi.

Jest to cenny atut w przypadku obsługi ciasno ułożonego rozkładu lotów zgodnie z niskokosztowym modelem biznesowym. Szybkie dostarczanie części do samolotu jest pomocne w utrzymaniu sprawności samolotu i minimalizowaniu zakłóceń (oraz związanych z tym wydatków i odszkodowań). Alternatywą jest wykorzystanie większej liczby lokalnych baz lub lotów komercyjnych do przemieszczania załogi i części
zamiennych.

Dokładna ekonomia tego, w jaki sposób korzystanie z Learjets jest zgodne z opcjami komercyjnymi, nie jest podawana do wiadomości publicznej. Jednak fakt, że Ryanair powiększył flotę takich maszyn do trzech sztuk, sugeruje, że działa dobrze.

Samoloty wykonują miesięcznie przynajmniej 80 lotów. Zdarzają się dni, że Learjety realizują nawet sześć lotów. Publiczne dane ADSB pokazują, że M-ABJA przebył ponad 956 godzin i 360 tys. mil morskich w okresie od 22 stycznia 2022 r. do 23 lutego bieżącego roku.

O’Leary w Rzeszowie

W czwartek Michael O’Leary ogłosił w Kijowie plany ekspansji Ryanira w Ukrainie, jak tylko skończy się wojna, a regulatorzy lotniczy stwierdzą, że latanie do ukraińskich portów jest bezpieczne i wydadzą pozwolenie na realizację regularnych operacji.

Dyrektor generalny grupy Ryanaira na Ukrainę przybył, tak jak zagraniczne delegacje, poprzez Rzeszów. O’Leary wraz z dyrektorem generalnym Ryanair DAC, Eddie’m Wilsonem, i dyrektorem handlowym, Jasonem
McGuinnessem, przyleciał z Dublina do portu w Jasionce, na pokładzie M-ABJA, 19 kwietnia. Samolot wylądował na Podkarpaciu o godz. 17:47. Ten sam samolot wykonał w piątek, 21 kwietnia, rejs Rzeszów – Dublin, co oznacza, że przedstawiciele irlandzkich linii wrócili nim do siedziby firmy, które znajduje się w stolicy Irlandii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wizz Air wraca do Mołdawii

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca do Mołdawii

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

Nowe loty Pegasus Airlines do Krakowa i Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Nowe loty Pegasus Airlines do Krakowa i Warszawy

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

Ryanair przedłużył współpracę z Osprey

Biznes i przemysł

Ryanair przedłużył współpracę z Osprey

inf. pras. 18 listopada 2023

Zobacz również:

Ryanair przedłużył współpracę z Osprey

Biznes i przemysł

Ryanair przedłużył współpracę z Osprey

inf. pras. 18 listopada 2023

Ryanair i Erasmus Student Network przedłużają partnerstwo

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair i Erasmus Student Network przedłużają partnerstwo

inf. prasowa Ryanair 12 listopada 2023

Ryanair zarobił prawie 2,2 mld euro w półroczu 2023

Biznes i przemysł

Ryanair zarobił prawie 2,2 mld euro w półroczu 2023

Rafał Dybiński 07 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Wizz Air wraca do Mołdawii

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca do Mołdawii

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

Nowe loty Pegasus Airlines do Krakowa i Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Nowe loty Pegasus Airlines do Krakowa i Warszawy

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

Ryanair przedłużył współpracę z Osprey

Biznes i przemysł

Ryanair przedłużył współpracę z Osprey

inf. pras. 18 listopada 2023

Zobacz również:

Ryanair przedłużył współpracę z Osprey

Biznes i przemysł

Ryanair przedłużył współpracę z Osprey

inf. pras. 18 listopada 2023

Ryanair i Erasmus Student Network przedłużają partnerstwo

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair i Erasmus Student Network przedłużają partnerstwo

inf. prasowa Ryanair 12 listopada 2023

Ryanair zarobił prawie 2,2 mld euro w półroczu 2023

Biznes i przemysł

Ryanair zarobił prawie 2,2 mld euro w półroczu 2023

Rafał Dybiński 07 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5