Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Ruszyła budowa ostatniego odrzutowca CRJ


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-09-10 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ruszyła budowa ostatniego odrzutowca CRJ
fot. Chicago Media
Ostatni samolot z serii Canadair Regional Jet (CRJ) firmy Bombardier wszedł do produkcji. Sekcje kadłuba pochodzą ze szwajcarskiej firmy Ruag, która po raz ostatni wysłała do Kanady części na ostateczny montaż.
Od czerwca ubiegłego roku program CRJ jest w całości własnością Mitsubishi Heavy Industries. Japońskie konsorcjum nabyło rodzinę samolotów krótkodystansowych od Bombardiera, jednak ich produkcja została porzucona na rzecz regionalnego samolotu SpaceJet. W przyszłości Mitsubishi będzie produkować tylko części zamienne do samolotów serii CRJ, utrzymując ich serwis i konserwację.

Na razie jednak Mitsubishi wciąż musi dostarczyć kilka zamówionych CRJ, które na zlecenie Japończyków będzie produkował Bombardier. Ostatni z nich ma trafić do klienta pod koniec tego roku. Tylna sekcja kadłuba dla ostatniego CRJ została niedawno ukończona przez Ruag i wysłana do Mirabel w Kanadzie, w celu ostatecznego montażu. Dla serii CRJ 700, 900 i 1000 szwajcarska grupa lotnicza wyprodukowała różne sekcje kadłuba.

Sprzedaż programu CRJ do Mitsubishi była końcem ery historii lotnictwa Bombardiera, która rozpoczęła się w 1986 roku, kiedy to przejął on Canadaira. Kanadyjski odrzutowiec narodził się z samolotu biznesowego CL-600 i wszedł do służby w Lufthansa Regional w październiku 1992 r. Właśnie na tym odrzutowcu oparto samoloty CRJ (Canadair Regional Jet), jedną z najbardziej udanych rodzin regionalnych samolotów produkowanych przez Bombardiera. Projekt pierwszego CRJ100 pojawił się w 1989 r. W maju 1991 r. maszyna została oblatana, a rok później trafiła do niemieckiej Lufthansy, która była pierwszym klientem nowego programu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
United prezentuje pierwszego bombardiera CRJ550 (Zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

United prezentuje pierwszego bombardiera CRJ550 (Zdjęcia)

Piotr Bożyk 26 października 2019

Samoloty CRJ w rękach Mitsubishi. Program Bombardiera sprzedany za 550 mln dolarów

Biznes i przemysł

Samoloty CRJ w rękach Mitsubishi. Program Bombardiera sprzedany za 550 mln dolarów

Emilia Derewienko, Piotr Bożyk 25 czerwca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5