Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

ZeroAvia przyspiesza plany dot. odrzutowców regionalnych. Nowa umowa z MHIRJ


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-06-06 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ZeroAvia przyspiesza plany dot. odrzutowców regionalnych. Nowa umowa z MHIRJ
fot. ZeroAvia
ZeroAvia, działająca w dziedzinie rozwoju rozwiązań zeroemisyjnych dla lotnictwa komercyjnego, dokonała dużego postępu w planach dostarczania silników wodorowo-elektrycznych dla odrzutowców regionalnych, dzięki rozszerzeniu umowy z Mitsubishi Heavy Industries Regional Jet Aviation Group (MHIRJ).
Pionier napędów wodorowo-elektrycznych będzie współpracował z grupą inżynierską MHIRJ w celu zaprojektowania opcji modernizacji i montażu liniowego dla odrzutowców regionalnych. W ramach ogłoszonej współpracy MHIRJ zapewni usługi inżynieryjne, integrację z samolotami oraz swoje doświadczenie producenta (OEM), w celu wsparcia certyfikacji wodorowo-elektrycznego układu napędowego ZeroAvia i modernizacji kadłubów samolotów na rynku odrzutowców regionalnych.

Firma ZeroAvia jest już bardzo zaawansowana w planach certyfikacji swojego układu napędowego ZA600 o mocy 600 kW dla mniejszych samolotów o liczbie miejsc 10-20, których wprowadzenie do eksploatacji planowane jest na rok 2024. Równolegle firma pracuje nad ZA2000, modułowym układem napędowym o mocy 2-5 MW, który do 2026 r. ma obsługiwać turbośmigłowce z 40-80 miejscami. Układ napędowy ZA2000RJ rozszerzy tę technologię, umożliwiając pasażerom latanie bezemisyjnymi regionalnymi odrzutowcami już pod koniec obecnego dziesięciolecia.

Umowa ta stawia samoloty serii CRJ w czołówce przewoźników, którzy najwcześniej będą korzystać z silników o zerowej emisji. Od momentu rozpoczęcia programu zbudowano ponad 2000 samolotów serii CRJ, dzięki czemu stały się one podstawą lotnictwa regionalnego m.in. w Stanach Zjednoczonych.

Rozszerzona umowa jest następstwem podpisania zobowiązania (MoU) przez strony pod koniec ubiegłego roku.

Val Miftakhov, dyrektor generalny i założyciel ZeroAvia, przemawiając ze Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, gdzie dyskutował na temat drogi do zrównoważonego lotnictwa, powiedział: W Ameryce Północnej codziennie eksploatowane są setki samolotów serii CRJ, które przewożą miliony pasażerów. Wszystkie te loty mogą i powinny stać się zeroemisyjne na długo przed końcem obecnej dekady. Ta umowa to ogromny krok naprzód w dostarczaniu silników wodorowo-elektrycznych do segmentu odrzutowców regionalnych.

Umowa jest pierwszą dla Centrum Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej (AEC) MHIRJ w dziedzinie napędów wodorowych. Centrum Inżynierii Lotniczej MHIRJ ma na celu świadczenie usług inżynieryjnych, projektowych i certyfikacyjnych dla stron trzecich, wykorzystując szeroką wiedzę i doświadczenie swojego zespołu inżynierskiego.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej umowy z ZeroAvia, ponieważ realizuje ona dwa ważne cele MHIRJ. Pierwszym z nich jest dalszy rozwój naszej działalności AEC poprzez współpracę z innymi firmami i wykorzystanie naszej rozległej wiedzy inżynierskiej do realizacji tego najnowocześniejszego projektu. Drugą korzyścią jest to, że jesteśmy częścią łańcucha wartości we wprowadzaniu innowacyjnych, zrównoważonych technologii do przestrzeni regionalnego lotnictwa - powiedział Hiro Yamamoto, prezes i dyrektor generalny MHIRJ.

W ostatnim kwartale 2021 r. firma ZeroAvia zapewniła sobie partnerstwo i finansowanie z głównymi liniami lotniczymi Alaska Air Group i United Airlines w celu przyspieszenia rozwoju silnika ZA2000, największej z obecnych platform układów napędowych firmy ZeroAvia. Ogłoszenie z MHIRJ następuje tuż po rozbudowie przez ZeroAvia zakładu w Hollister w Kalifornii i zawarciu umowy z firmą Shell na dostawy wodoru, a także otwarciu w styczniu br. nowego zakładu w Paine Field w stanie Waszyngton.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Nowy podatek na Węgrzech uderzy w PLL LOT

Prawo i polityka

Nowy podatek na Węgrzech uderzy w PLL LOT

Redakcja/inf. pras. 07 czerwca 2022

Ryanair kazał pasażerom z RPA uwiarygodnić swoje paszporty

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair kazał pasażerom z RPA uwiarygodnić swoje paszporty

Mateusz Kieruzal 07 czerwca 2022

Lufthansa każe płacić za wybór miejsca w taryfie light

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa każe płacić za wybór miejsca w taryfie light

Mateusz Kieruzal 07 czerwca 2022

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5