Oddział cargo linii lotniczych American Airlines odnotował w 2018 r. rekordowe przewozy frachtu lotniczego oraz rekordowe przychody. Ogółem w ubiegłym roku przewoźnik może się pochwalić 4,3 proc. wzrostem przewozów frachtu lotniczego w porównaniu z 2017 r. do poziomu 2,9 mld tonomil, podczas gdy przychody wzrosły o 13,8 proc. w porównaniu z wcześniejszym rokiem przekraczając 1 mld dolarów.
Wzrosty dzięki dobrej sytuacji na rynku Ameryki Północnej Dobre wyniki American Airlines Cargo są odbiciem pozytywnej kondycji rynku przewozów cargo lotniczego w Ameryce Północnej. Jak wskazują statystyki Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), przewoźnicy z tego regionu w porównaniu z analogicznym okresem przed rokiem, odnotowali 7,2 proc. wzrosty przewozów frachtu lotniczego w pierwszych 11 miesiącach 2018 roku. Również w samym listopadzie Ameryka Północna utrzymywała najsilniejsze tempo wzrostu lotniczych przewozów towarowych w porównaniu z innymi regionami świata. – Siła gospodarki Stanów Zjednoczonych oraz wydatki konsumentów pomogły utrzymać popyt na usługi cargo lotniczego w przeciągu mijającego roku, na czym skorzystali przewoźnicy ze Stanów Zjednoczonych - czytamy w najnowszym raporcie IATA.
W tym samym czasie stawki za przewozy lotnicze w regionie przez większą część roku wzrosły w porównaniu ze stawkami obowiązującymi w 2017 r., co pozwoliło zwiększyć przychody przewoźnika.
Zaprocentowała dobra organizacja American Airlines Cargo, podobnie jak np. oddział cargo PLL LOT, nie prowadzi wydzielonych operacji lotniczych samolotów towarowych, korzystając wyłącznie z przestrzeni ładunkowej pod pokładami rejsowych samolotów pasażerskich. Jest to szczególnie wymagające operacyjnie, gdyż flota American Airlines jest bardzo zróżnicowana i składa się z ze 128 airbusów A319, 48 airbusów A320, 219 airbusów A321, 15 airbusów A330-200, dziewięciu airbusów A330-300, 304 boeingów 737-800, 20 boeingów 737 MAX 8, 34 boeingów 757, 24 boeingów 767-300, 47 boeingów 777-200, 20 boeingów 777-300, 20 boeingów 787-8, 20 boeingów 787-9, 20 embraerów E190 oraz 20 samolotów McDonnell Douglas MD-80. Dodatkowo American Airlines Cargo korzysta z przestrzeni ładunkowej w samolotach regionalnych linii lotniczych wykonujących operacje dla American Airlines, w których flotach znajdziemy bombardiery CRJ (serii -200, -700 oraz -900) oraz embraery E175, E140 oraz E145.
Mimo tych wyzwań operacyjnych, w 2018 r. linie lotnicze American Airlines Cargo, nawet przy zwiększonym popycie na przewozy lotnicze, były w stanie osiągnąć rekordowe liczby przewozów Flown As Booked (FAB). Jak informują przedstawiciele przewoźnika, trend ten utrzymał się do końca roku - w sześciu z siedmiu ostatnich miesięcy roku linie lotnicze AA Cargo pobiły rekordy przewozów FAB. - Nowe trasy, strategiczne zarządzanie oferowaniem i doskonała praca zespołowa w całej firmie pozwoliły osiągnąć najlepsze roczne dane przewozowe zanotowane w całej historii firmy – czytamy w oświadczeniu przewoźnika.
– Nasz zespół operacji ustanowił rekordy wydajności podczas przewożenia rekordowych tonaży frachtu lotniczego i poczty w obrębie naszej siatki połączeń, osiągając szczyt przewozów miesiąc po miesiącu. To było co najmniej imponujące i powoduje, że jestem dumny z tego, iż mogę przewodzić zespołowi Operacji – powiedział David Vance, wiceprezydent ds operacji American Airlines Cargo.
W ubiegłym roku linie lotnicze American Airlines zwiększyły swoją obecność cargo także w Europie Środkowo-Wschodniej, dzięki zainaugurowanym sezonowo w maju dwóm nowym trasom z Filadelfii do Budapesztu oraz Pragi. Dodatkowo czeska firma Strike Aviation, która została wybrana przez American Airlines Cargo na generalnego przedstawiciela handlowego ds. cargo (cargo GSSA) w Pradze, stała się także agentem offline na Bułgarię, Rumunię i Słowację. Tym samym te trzy kraje uzyskały połączenia drogowe z Pragą i innymi punktami tranzytowymi American Airlines w Europie.
– Mamy za sobą niesamowity rok. Rozpoczęliśmy ten rok od ustanowienia planów pobicia rekordów i plany te zrealizowaliśmy. Osiągnęliśmy historyczny poziom przychodów, oraz, co jest szczególnie ważne, nasi pracownicy obsłużyli rekordową ilość cargo, jednocześnie osiągając najlepszą efektywność operacyjną w historii naszej firmy. Dzięki codziennym wysiłkom każdego pojedynczego pracownika tej organizacji, rok 2018 będzie dla nas bez wątpienia historycznym rokiem – konkluduje Rick Elieson, prezydent American Airlines Cargo.