Maj był dla Boeinga jednym z najlepszych miesięcy na przestrzeni kilku lat. Amerykański producent dostarczył liniom lotniczym 45 nowych samolotów, zyskując zamówienia na 303 nowe boeingi, co jest – w głównej mierze – pokłosiem wizyty Donalda Trumpa na Bliskim Wschodzie.
Nowy rok Boeing zaczął pracowicie, albowiem styczeń okazał się najbardziej pracowitym miesiącem dla Boeinga od grudnia 2023 roku. Amerykański koncern przekazał liniom lotniczym 45 nowych samolotów w porównaniu z 30 maszynami, które trafiły do komercyjnych odbiorców w ostatnim miesiącu roku 2024.
Krótszy luty oznaczał, że Boeingowi będzie trudno poprawić styczniowy wynik, lecz i tak producent zdołał odnotować znacznie lepszy poziom dostaw niż w wielu miesiącach poprzedniego roku, kiedy strajk 30 tys. pracowników skutecznie paraliżował prace produkcyjne. Przewoźnikom przekazane zostały 44 nowe samoloty pasażerskie, podczas gdy w lutym 2024 roku producent dostarczył 27 maszyn.
Trzeci miesiąc roku przyniósł wzrost poziomu dostaw względem marca 2024 roku o 41 proc. Boeing dostarczył klientom 41 samolotów, podczas gdy rok wcześniej było ich 29, co oznaczało, że w pierwszym kwartale dostawy komercyjnych samolotów Boeinga osiągnęły poziom 130 jednostek, z czego 105 (80 proc.) to wąskokadłubowce nowej generacji.
Kwiecień był można kolejnym udanym miesiącem dla amerykańskiego producenta, gdyż liniom lotniczym przekazano 45 samolotów, prawie dwukrotnie więcej niż w czwartym miesiącu roku 2024, kiedy Boeing dostarczył zaledwie 24 maszyny komercyjne.
Tyle maszyn, co w czwartym miesiącu roku, amerykańskiemu koncernowi udało się dostarczyć również w maju, który był piątym miesiącem z rzędu, w których miesięczne dostawy przekroczyły 40 jednostek. W zeszłym miesiącu Boeing przekazał 31 B737 MAX, siedem Dreamlinerów oraz sześć frachtowców: jednego B767F i pięć B77F. Koncern przekazał także jednego B737-800NG, który zostanie przebudowany na samolot P-8 Poseidon dla amerykańskiej marynarki wojennej.
Maj był dla Boeinga bardzo dobry również pod względem liczby zamówionych samolotów. Linie lotnicze zamówiły 303 nowe boeingi, z czego aż 160 (i 50 opcji) szerokokadłubowców – 130 B787 i 30 B777X – trafi do Qatar Airways. Jest to pokłosie wizyty Donalda Trumpa na Bliskim Wschodzie, który odwiedził Arabię Saudyjską, Katar i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Saudyjski leasingodawca, AviLease, zamówił 20 B737 MAX 8. Na 31 maja portfel niezrealizowanych zamówień Boeinga wyniósł 5 943 samoloty.