Rok 2024 stał pod znakiem rekordowego zainteresowania „Wielkim Jabłkiem”. Cztery porty lotnicze w nowojorskiej aglomeracji obsłużyły w sumie 146 milionów pasażerów. Wzrost był napędzany w dużej mierze przewozami międzynarodowymi.
Nowy Jork obsługiwany jest przez cztery lotniska: port im. Johna F. Kennedy’ego, jak i lotniska: Newark, LaGuardia i Stewart. Do czasu pandemii najlepszym rokiem w historii portów lotniczych aglomeracji, którą zamieszkuje około 20 mln osób, był rok 2019, kiedy lotniska zdołały obsłużyć 140,5 mln pasażerów.
O negatywnych wpływach pandemii na branżę lotniczą Amerykanie już zapomnieli, czego dowodem są wyniki pasażersko-operacyjne za rok 2023, w którym cztery porty odprawiły 143,8 mln podróżnych. Jeszcze lepsze wyniki lotniska odnotowały w ubiegłym roku, gdyż – jak poinformowała spółka The Port Authority of New York and New Jersey (operator nowojorskich lotnisk) – z lotniczej infrastruktury skorzystało w sumie 145,9 mln pasażerów.
Rok 2024 był najbardziej pracowitym rokiem w historii, przewyższając poprzedni rekord, który został ustanowiony w roku poprzednim. Linie lotnicze udostępniły rekordowe oferowanie, zwłaszcza w ruchu międzynarodowym, co skutecznie przyciągnęło zagranicznych turystów do „Wielkiego Jabłka”. Lotami niewewnętrznymi przewiezione zostało 52,3 mln pasażerów, podczas gdy w rekordowym dla branży lotniczej przedpandemicznym roku 2019 takich pasażerów doliczono się 50,9 mln. O 600 tys. do poziomu 93,6 mln spadła liczba pasażerów w ruchu krajowym.
Najwięcej podróżnych obsłużyło lotnisko im. Johna F. Kennedy’ego, bo 63,3 mln, co jest dwuprocentowym wzrostem w porównaniu z rokiem wcześniejszym. 48,9 mln pasażerów przewinęło się przez port w Newark (główną, nowojorską bazę dla United Airlines) – wyniki cyfrowe nie uległy zmianie w stosunku do 2023 roku, podczas gdy lotnisko LaGuardia, które położone jest najbliżej serca Manhattanu, zdołało obsłużyć 33,5 mln podróżnych. O dziewięć proc. więcej pasażerów (277 tys.) odprawił port Stewart.
Operator uznaje odnotowane liczby za „dowód pełnego ożywienia po pandemii i powodzenia trwających projektów transformacji” lotniskowych infrastruktur, które mają na celu modernizację portów lotniczych w światowej klasy węzły komunikacyjne. Na głównym lotnisku realizowana jest inwestycja pt. The New Terminal One, której zakończenie planowane jest na przyszły rok. Będzie to jeden z najnowocześniejszych terminali pasażerskich na świecie. Budowa infrastruktury terminalowej, o powierzchni 220 tys. metrów kwadratowych, rozpoczęła się latem 2022 roku. Nowoczesny terminal liczyć będzie 23 stanowiska kontaktowe (tzw. rękawy), a jednym z jego operatorów będą
Polskie Linie Lotnicze LOT.