Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Reforma podatkowa Trumpa ożywiła rynek używanych samolotów biznesowych


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras./ Redakcja

Data publikacji:
2019-06-02 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP/

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Reforma podatkowa Trumpa ożywiła rynek używanych samolotów biznesowych
fot. ainonline.com
Reforma podatkowa w USA przeforsowana przez prezydenta Donalda Trumpa zatrzymała trwający od dekady spadek cen na rynku używanych samolotów biznesowych – pisze Financial Times.
Średnia cena 13 najbardziej poszukiwanych samolotów wzrosła o 2 proc. – do 6,4 mln dolarów – w porównaniu z zeszłym rokiem, wynika z dorocznej analizy firmy Colibri Aircraft, która specjalizuje się w marketingu i sprzedaży używanych odrzutowców biznesowych, nazywanych też dyspozycyjnymi. Wśród tych modeli są m.in. Falcon 7X (wzrost cen o 11 proc. – do 25 mln dol.), Gulfstream G550 (spadek o 1 proc. - do 23,1 mln dol.) i Challenger 605 (wzrost o 30 proc. - do 13,1 mln dol.).

Według analiz Colibri Aircraft z lat poprzednich, w 2017 r. średnia cena tych modeli spadła o 15 proc., a w 2018 r. o 21 proc. Cytowany przez FT dyrektor zarządzający tej firmy, Oliver Stone nazwał tegoroczne dane „znaczącym odbiciem" i ocenił, że jest to efekt zmian podatkowych w USA, przyjętych przez Kongres i podpisanych przez Trumpa pod sam koniec 2017 r. Pozwalają one m.in. na odpisanie od podatku całkowitego kosztu nowych i używanych samolotów zakupionych między 2017 a 2027 r.

Mimo wszystko ceny używanych samolotów biznesowych nadal są znacznie poniżej poziomów sprzed dekady, gdy kryzys finansowy mocno zmniejszył popyt. Według firmy Amstat, która bada ten rynek, średnia cena wywoławcza tego typu maszyn spadła z 5,3 mln dol. w 2010 r. do 4,2 mln dol. w 2019 r.

Chris Miller z firmy Shearwater Aero Capital, która zajmuje się finansowaniem transakcji zakupu takich samolotów, powiedział FT, że zgadza się z oceną, iż tegoroczny wzrost cen jest efektem zmian podatkowych i szerzej – dobrej kondycji amerykańskiej gospodarki. Zarazem jednak uważa, że wpływ tych ulg już się ustabilizował i w ciągu najbliższych 12-24 miesięcy należy spodziewać się dalszego spadku cen.

W analizie Colibri wzięto pod uwagę 300 samolotów, co stanowi 14 proc. rynku. Według Amstat, na koniec marca 2019 r. na całym świecie na sprzedaż było wystawionych 2200 używanych samolotów biznesowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
AirBaltic odbiera 19. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

AirBaltic odbiera 19. airbusa A220-300

Redakcja 31 maja 2019

PLL LOT z nagrodą Marka Godna Zaufania 2019

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT z nagrodą Marka Godna Zaufania 2019

inf. pras. 31 maja 2019

Wyniki Enter Air za pierwszy kwartał

Biznes i przemysł

Wyniki Enter Air za pierwszy kwartał

inf. pras./ Redakcja 31 maja 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5