Partner serwisu
Prawo i polityka

Linie lotnicze do przewozu nielegalnych imigrantów. Plan USA

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Linie lotnicze do przewozu nielegalnych imigrantów. Plan USA
fot. U.S. Immigration and Customs Enforcement
Departament Bezpieczeństwa Krajowego Stanów Zjednoczonych rozważa możliwość stworzenia własnych linii lotniczych i wykorzystania swojej floty samolotów do lotów deportacyjnych nielegalnych imigrantów – informuje „NBC News”. Obecnie deportacje opierają się na komercyjnych operacjach czarterowych.

Raport, na który powołuje się amerykańska stacja telewizyjna, ma wskazywać, że ten krok pomógłby rządowi USA osiągnąć zamierzony cel, jakim jest deportacja od 30 do 35 tysięcy imigrantów miesięcznie. Aby go osiągnąć, Departament Bezpieczeństwa Krajowego (DHS) może potrzebować kupić 30 samolotów, czyli dwa razy więcej niż obecnie czarteruje. Od czasu inauguracji prezydenta Donalda Trumpa, amerykańska administracja zaostrzyła swoją politykę imigracyjną, aby zwalczać nieudokumentowaną imigrację.

Deportacje czarterowe

Zazwyczaj Departament Bezpieczeństwa Krajowego czarteruje samoloty różnych linii lotniczych do celów deportacyjnych. Według raportu, średni koszt regularnego lotu czarterowego wynosi 8 577 dolarów amerykańskich za godzinę lotu. W przypadku czarterów specjalnych wysokiego ryzyka, w zależności od rodzaju potrzebnego do realizacji operacji samolotu, koszty mogą wahać się od 6 929 do 26 795 dolarów amerykańskich za godzinę rejsu.

Według doniesień „NBC News”, władze federalne zwykle czarterują od ośmiu do 14 samolotów jednocześnie na potrzeby lotów deportacyjnych, co pozwala na miesięczną deportację około 15 tysięcy imigrantów. Finansowanie własnych samolotów i załóg nie będzie stanowić bariery dla DHS-u – amerykański odpowiednik polskiego ministerstwa otrzymał ponad 75 miliardów dolarów w ramach „wielkiej, pięknej ustawy”, w tym 30 miliardów dolarów na „specjalnie działania deportacyjne”.

Deportacyjne działania operacyjne wykonuje Urząd Imigracyjny i Celny Stanów Zjednoczonych (ICE), czyli federalna agencja podlegająca Departamentowi Bezpieczeństwa Krajowego. Jej deklarowaną misją jest „ochrona Stanów Zjednoczonych przed przestępczością transgraniczną i nieudokumentowaną imigracją, które zagrażają bezpieczeństwu narodowemu i publicznemu”. W ramach działu ICE ds. egzekwowania prawa i operacji wydalania (ERO), ICE Air wspiera wszystkie 25 biur terenowych ICE, ułatwiając transfer i deportację osób niebędących obywatelami za pośrednictwem lotów czarterowych i komercyjnych.

ICE Air

Na razie ICE Air nie posiada i nie użytkuje własnych samolotów. Chociaż w przeszłości jednostka korzystała z rejsów komercyjnych, wysokie koszty i rosnące obawy o bezpieczeństwo sprawiły, że w ostatnich latach agencja polega niemal wyłącznie na kontraktowych lotach czarterowych.

Do rutynowych, codziennych lotów czarterowych agencja zazwyczaj wykorzystuje boeingi 737. W przypadku dużych i specjalistycznych czarterów wysokiego ryzyka wykorzystuje się – oprócz wspomnianych wąskokadłubowców – także boeingi 777, podczas gdy mniejsze operacje wysokiego ryzyka realizowane są przy użyciu mniejszych odrzutowców, takich jak np. Gulfstream GIV.

W USA znajduje się pięć baz operacyjnych ICE Air. Mieszczą się one w: San Antonio i Brownsville w Teksasie, Alexandrii w Luizjanie, Miami na Florydzie oraz Mesa w Arizonie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Porozumienie UE i USA w sprawie części do samolotów

Prawo i polityka

Porozumienie UE i USA w sprawie części do samolotów

Grzegorz Rekiel 22 sierpnia 2025

Kraków: Dwucyfrowy wzrost w lipcu i blisko 1,3 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

COMAC C919 planem Air Karachi

Biznes i przemysł

COMAC C919 planem Air Karachi

Mateusz Kieruzal 05 sierpnia 2025

Specjalne rejsy LOT do Kalamaty i Trondheim

Pasażer i linie lotnicze

Specjalne rejsy LOT do Kalamaty i Trondheim

Mateusz Kieruzal 23 lipca 2025

Będą loty Moskwa – Pjongjang

Pasażer i linie lotnicze

Będą loty Moskwa – Pjongjang

Mateusz Kieruzal 15 lipca 2025

Zobacz również:

Porozumienie UE i USA w sprawie części do samolotów

Prawo i polityka

Porozumienie UE i USA w sprawie części do samolotów

Grzegorz Rekiel 22 sierpnia 2025

Kraków: Dwucyfrowy wzrost w lipcu i blisko 1,3 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

COMAC C919 planem Air Karachi

Biznes i przemysł

COMAC C919 planem Air Karachi

Mateusz Kieruzal 05 sierpnia 2025

Specjalne rejsy LOT do Kalamaty i Trondheim

Pasażer i linie lotnicze

Specjalne rejsy LOT do Kalamaty i Trondheim

Mateusz Kieruzal 23 lipca 2025

Będą loty Moskwa – Pjongjang

Pasażer i linie lotnicze

Będą loty Moskwa – Pjongjang

Mateusz Kieruzal 15 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij