Partner serwisu
Biznes i przemysł

Europa Środkowa z coraz większą flotą samolotów biznesowych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Europa Środkowa z coraz większą flotą samolotów biznesowych
Fot. Tomasz Sniedziewski
W ostatnich dwóch latach, Europa Środkowo-Wschodnia (CEE) odnotowała dwucyfrowy wzrost liczby samolotów biznesowych. Tempo rozwoju flot korporacyjnych jest szybsze, niż w Europie Zachodniej, wylicza Colibri Aircraft.

Od stycznia 2017 roku do końca października tego roku, liczba samolotów biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej wzrosła dokładnie o 16 proc., ze 148 do 172 maszyn, czytamy w analizie przygotowanej przez Colibri Aircraft, firmę zajmującą się marketingiem, odsprzedażą i pozyskiwaniem używanych samolotów korporacyjnych. Szybki na tle innych części kontynentu wzrost flot biznesowych w Europe Środkowej oznacza, że Region CEE systematycznie zwiększa udziały w rynku ogólnoeuropejskim, z 6,3 proc. w 2017 r., do 7,6 proc. w 2019 r.

Czechy liderem rynku


Bezsprzecznym liderem rynku samolotów biznesowych w Regionie są Czechy. W ciągu ostatnich dwóch lat, nasi południowi sąsiedzi odnotowali zarówno najszybsze tempo wzrostu flot biznesowych wynoszące 41 proc. jak również największą liczbę zarejestrowanych samolotów korporacyjnych – 62 maszyny.

W tym samym przedziale czasowym, Polska zajęła drugie miejsce w rankingu krajów CEE. Wprawdzie pod względem liczby zarejestrowanych maszyn, nasz kraj w wynikiem 35 samolotów mocno odstaje od Czech, ale już tempo wzrostu flot biznesowych, wynoszące 37,5 proc. jest niewiele mniejsze niż u naszych południowych sąsiadów.

Trzecie miejsce w Europie Środkowej pod względem tempa rozwoju flot biznesowych w ostatnich dwóch latach zajmuje Rumunia, z wynikiem 22 proc. W kraju tym zarejestrowanych jest 11 maszyn, co daje Rumunii piąte miejsce, obok Słowenii i Węgier. Trzecie miejsce pod względem wielkości flot korporacyjnych przypadło za to Słowacji (15 samolotów) przed Bułgarią (12 samolotów). W październiku tego roku dziewięć maszyn zarejestrowanych było na Litwie, a sześć samolotów w Chorwacji.

Najwięcej startów w Rumunii

Firma Colibri Aircraft przeanalizowała także dynamikę wzrostu liczby startów samolotów biznesowych w regionie od początku roku do końca października. Tylko jeden kraj, Rumunia, mógł pochwalić się dynamiką wzrostu na dwucyfrowym poziomie (19,1 proc.) Słowenia odnotowała wzrosty na poziomie 5,1 proc., podczas gdy Serbia na poziomie 4,5 proc., a Słowacja na poziomie 1,5 proc. Pozostałe kraje regionu borykały się ze spadkami. Największe, 8,4 proc. odnotowane były w Bułgarii, w Polsce liczba startów samolotów biznesowych spadła o 4,9 proc. Średni wynik dla całej Europy to spadki na poziomie 1,7 proc.

– W ostatnich latach, średnia wzrostu Europy Środkowej i Wschodniej konsekwentnie przewyższała średnią Strefy Euro. Niektóre kraje Europy Środkowej i Wschodniej są teraz tętniącymi życiem gospodarkami, będącymi nieodzownymi elementami systemu łańcuchów dostaw w Europie. Jest to najszybciej rozwijający się region Unii Europejskiej, co przekłada się na silne wzrosty na rynku lotnictwa biznesowego – powiedział Marian Jancarik, dyrektor sprzedaży w Colibri Aircraft.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rekordowa liczba prywatnych lotów w Niemczech

Biznes i przemysł

Rekordowa liczba prywatnych lotów w Niemczech

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Pięciokrotny wzrost ruchu prywatnych samolotów w Polsce

Biznes i przemysł

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 26 grudnia 2021

Furgalski: Przejęcie Condora może poczekać. Teraz rządy muszą ratować swoje linie

Prawo i polityka

Reforma podatkowa Trumpa ożywiła rynek używanych samolotów biznesowych

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Rekordowa liczba prywatnych lotów w Niemczech

Biznes i przemysł

Rekordowa liczba prywatnych lotów w Niemczech

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Pięciokrotny wzrost ruchu prywatnych samolotów w Polsce

Biznes i przemysł

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 26 grudnia 2021

Furgalski: Przejęcie Condora może poczekać. Teraz rządy muszą ratować swoje linie

Prawo i polityka

Reforma podatkowa Trumpa ożywiła rynek używanych samolotów biznesowych

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5