Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Qatar Airways potwierdza zamówienie na 50 samolotów A321neo


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2017-12-11 15:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Airbus

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Qatar Airways potwierdza zamówienie na 50 samolotów A321neo
fot, Qatar Airways
Qatar Airways ponownie potwierdził i rozszerzył swoje wcześniejsze zamówienie na 50 samolotów A320neo z zamówieniem na 50 A321neo ACF (konfiguracja Airbus Cabin Flex). Umowę podpisano w obecności Szejka Tamim bin Hamad Al Thani, emira Kataru i prezydenta Francji Emmanuela Macrona.
To zaktualizowane zamówienie zastępuje oryginalne, złożone w 2011 roku. Z łączną liczbą 50 samolotów A321neo ACF będzie wspierać ciągły rozwój globalnej sieci Qatar Airways. Całkowita wartość transakcji wynosi 6,35 miliarda dol. po cenach katalogowych.

Qatar Airways słynie z posiadania najmłodszych samolotów we flocie. W 2015 roku odebrał samolot Airbus A350-900, wkrótce natomiast przywita Airbusa A350-1000. Nowoczesne maszyny były jednym z powodów, dla których pasażerowie po raz czwarty uznali Qatar Airways za linię lotniczą roku.

Model A321 to największy członek rodziny A320, który może pomieścić do 240 pasażerów. Dzięki najnowszym silnikom, A321neo oferuje znaczącą redukcję zużycia paliwa o co najmniej 15 procent.

Katarska linia nie należy do łatwych klientów. Prezes przewoźnika znad Zatoki Perskiej, Akbar al-Baker wielokrotnie krytykował poszczególne modele obu największych producentów, Airbusa i Boeinga. Szczególnie swego czasu był niezadowolony z modelu A350. Przewoźnik zrezygnował z odbioru 4 tego typu maszyn. Zamawiający jako powód tej decyzji podał spore opóźnienia w produkcji samolotów. Anulowanie zamówienia przebiegło niemal bez konsekwencji dla Qatar Airways, ponieważ wcześniej taką możliwość, w razie opóźnień, zapisano w umowie. Gorzej z Airbusem, który dla samolotów w zaawansowanej fazie budowy, wykonywanych pod specyfikacje konkretnej linii, będzie musiał znaleźć nabywcę.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
W oczekiwaniu na MAX-y. Enter Air pożegnały kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

W oczekiwaniu na MAX-y. Enter Air pożegnały kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 11 grudnia 2017

Boeing z największą liczbą zamówień w listopadzie. Dominowały MAX-y

Biznes i przemysł

Boeing z największą liczbą zamówień w listopadzie. Dominowały MAX-y

Magdalena Wosińska 08 grudnia 2017

Allegiant Air zamienia Douglasy na Airbusy

Biznes i przemysł

Allegiant Air zamienia Douglasy na Airbusy

Magdalena Wosińska 06 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5