Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Qatar Airways negocjują opóźnienie 200 samolotów Boienga i Airbusa


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-05-14 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/South China Morning Post/Simple Flying

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Qatar Airways negocjują opóźnienie 200 samolotów Boienga i Airbusa
fot. Qatar Airways
Qatar Airways prowadzi rozmowy z Boeingiem i Airbusem w celu opóźnienia dostawy 200 nowych samolotów – informuje "South China Morning Post".
Linia lotnicza znad Zatoki Perskiej pracuje nad dostosowaniem swojej floty do pogarszającej się koniunktury podróży z powodu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Prezes narodowego przewoźnika Kataru Akbar al-Baker wcześniej poinformował o zmniejszeniu liczby maszyn o 25 proc. W gronie najbardziej zagrożonych jest dziesięć Airbusów A380s. Działania na szerszą skalę dotyczą opóźnienia zamówionych wcześniej samolotów.

– Prowadzimy negocjacje i nie chcę o tym rozmawiać, ale tak, ten proces zostanie odłożony na kilka lat – potwierdził Akbar al-Baker dla "South China Morning Post".

2020 rok miał był najbardziej obfitym dla Qatar Airways pod względem dostaw nowych maszyn. W pewnym momencie spodziewano się ich nawet 40. Kryzys związany z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 skomplikował mocno sytuację pod tym względem. Negocjowane wciąż opóźnienie dostaw może dotyczyć nowego Boeinga 777X. Wiele wskazuje na to, że obejmie także 50 maszyn Airbusa A321neo, które miały wzbogacić ofertę klasy biznesowej. Niepewny jest także los 27 nowych A350-1000, również wcześniej zamówionych.

Ze strony Boeinga linie lotnicze z Kataru spodziewały się dostawy w sumie ponad 80 samolotów w najbliższych latach. Wśród nich było 30 maszyn B787-9. Siedem z nich już dostarczono, ale na razie pozostają uziemione. Przewoźnik złożył zamówienie także na 50 większych B777-9, z opcją na kolejne 50 w późniejszym terminie oraz na dziesięć mniejszych B777-8. Wcześniej rozważał zamianę B777-8 na B777-9, ale zdecydował się pozostać jednym z pierwszych klientów Boeinga w zakupie modelu przeznaczonego do długodystansowych rejsów. Ostatnia wątpliwość to podpisany list intencyjny dotyczący zamówienia na aż 60 sztuk B737-MAX, uziemionego z powodu wadliwego oprogramowania panelu kontroli lotu.

Qatar Airways ratuje aktualnie swoją sytuację liczbą około 110 codziennych rejsów towarowych. Przewoźnik wykorzystuje do przewozów towarów pilnej potrzeby 26 dedykowanych frachtowców i niektóre puste samoloty pasażerskie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Qatar Airways rozda 100 tys. biletów lekarzom

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways rozda 100 tys. biletów lekarzom

Rafał Dybiński 12 maja 2020

Qatar Airways w maju wznowi loty do 52 miejsc na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways w maju wznowi loty do 52 miejsc na świecie

Emilia Derewienko 07 maja 2020

Qatar Airways Group zwiększyła swoje udziały w IAG

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways Group zwiększyła swoje udziały w IAG

Avgeek 19 lutego 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5